Gå til innhold

Satelitt tuner inn på pc


ultranerd

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge tenkt å kunne ta opp filmer etc fra mine mange kanaler på tv.

 

Det jeg ønsker er å få signalene fra min Force D-master 1155S til min shuttle box.

 

Boxen har et 9800 pro, men jeg trenger vel et tv kort eller noe sånt for opptak fra tuneren

 

Så det jeg lurer på er forslag på hvilke tv kort som kan gjøre dette på en best mulig måte, og hvilke kontakter som er best for dette formålet.

 

Har jo coaxial på tuneren, men har jo endel ting på tuneren så siden jeg er passe fersk på dette feltet så trenger jeg nok noen tips

 

Force har disse utgangene: IEEE RS-232C V24 V28 Serie interface D-Sub 9

DVB S/T

RJ11 Net-4 telefonplugg

Super VHS utgang

 

 

Audio: 2 stk Phono utganger

S/PDIF optisk digital utgang med AC3 encoder

 

 

Har egentlig tenkt meg et Hauppauge tv kort, men vet ikke hvilke som er passende for noe sånt, kavlitet er viktigere en pris.

 

 

:thumbup:

 

 

Gimme advice!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo samme problemstillingen som denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=208847

Eneste utgangen du kan bruke av de du nevner er jo S-VHS.

 

En annen mulighet er jo å bytte til en tuner med harddisk (f.eks Topfield 4000 eller 5000), og få med seg de fordelene det gir. Med 5000 skal du kunne kopiere filer via USB, med 4000 må du flytte disken over til PCen.

Ellers er antagelig Dreambox brukbar.

Lenke til kommentar

Du skriver jo først "Super VHS utgang", og nå sier du "ingen s-video på tuneren". Får du ikke bestemt deg, eller vet du ikke at dette er det samme? (er forresten ikke mange sat-tunere med S-video utgang).

 

Med SCART mener du nok kompositt, det er ikke helt bra, men bedre enn coax til en TV tuner.

Lenke til kommentar

Jeg har koblett tuneren min opp til pc via en stander anntenne ledning, ikke sikker på hva denne heter. Tvkortet jeg bruker en winfast tv2000 XP Expert. Dette synes jeg fungerer utmerket. Kvaliteten blir så bra som den kan bli ved bruk av slik ledning, alt etter hvilket format jeg tar opp i.

 

Ulempen med denne løsningen er at jeg bare kan ta opp fra den kanalen som tuneren står på, så kan ikke se på en kanal og ta opp fra en annen, da trengs hoder til tuneren som støtter dette. Vet mange sier en må ha to hoder pr sattelitt en skal ta inn, men dette trengs ikke med nyere hoder, hvertfall det jeg ble fortalt hos forhandler.

 

Jeg kommer nok til å gå over til ett sattlelitt kort til pcen, koster ca 1000 kr og bytte over til hoder som har støtte for to kanaler pr sattelitt. Kommer vel på ca 1800 tenker jeg.

Lenke til kommentar

Litt blanding av betegnelser her.

 

Super-VHS(S-VHS/SVHS) er eit videoformat som har betre kvalitet enn VHS.

 

Super-VIDEO(S-Video) er ein signaltype for overføring av billete.

 

Det UltraNerd kallte for SuperVHS kan godt være ein SCART kontakt meint

for tilkopling av videospelar til Tuneren.

 

Har han VideoInngang på pc er det jo berre å kjøpe ein adapter frå scart til composite og/eller S-Video og kople dette til pc'en, må også hugse å kople kabel for lyd da verken Composite eller S-Video overfører lydsignal.

Lenke til kommentar

Vel som jeg sier i starten er jeg passe fersk på akkurat denne delen av pc bruk, når jeg ser på tuneren er det uttak for digital of analog lyd, eller bare scart (2 stk en står det TV på og en VHS) samt en coaxial utgang som det står vcr på

 

Må vel bare finne rette overgangen på ledning, for så å ta den fra scart (VHS)

 

Takk for konstruktiv innslag johskar :thumbs: , i en forum der alt for mange er opptatt å poste hvorfor det posteren har sagt ikke er 100 prosent riktig og hvordan nettopp DE vet bedre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...