Gå til innhold

Hva mener du om abort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abort er bare enda et middel vi kan bruke til å styre våre egne liv. Det å nekte andre abort er å nekte andre muligheten til å styre sine egne liv. Det skal selvfølgelig ligge regler rundt, som ved så godt som alle medisinske inngrep. Men det er ikke noe poeng i å tillegge en celle samme verdi som billioner av celler.

Lenke til kommentar

Jeg trekker grensen når det ikke er snakk om mennesker.

I så fall er det like uproblematisk å drepe en ape som å drepe en plante, da ingen av dem er mennesker. Er det dette du mener?

Og med hvilken begrunnelse?

Hvorfor går grensen din akkurat ved mennesker?

Fordi vi mennesker er på toppen av næringskjeden, og derfor sivilliserte. Man dreper ikke en av sin egen rase, det er uakseptabelt i dagens samfunn. Spørsmålet ditt vil være det samme som hvorfor jeg ikke kan gå ut og drepe en på gaten, når jeg lovlig kan gå ut og plukke en blomst.

Lenke til kommentar

Jeg trekker grensen når det ikke er snakk om mennesker.

 

Hvorfor? En ku er nok mer utviklet enn et foster på alle mulige måter. Hvorfor skulle det være verre å drepe en ku enn et foster?

Fordi et foster er et menneske, en ku er ikke det. Så enkelt er det. Den dagen det blir akseptabelt for deg å myrde kompisen din, blir det også akseptabelt å bedrive abort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg veit at dere ser forskjellen på et menneske og en plante, her vil man bare kvervulere, for og kvervulere.

 

En ku er ikke et liv du selv har skapt da. Ikke er den inni deg heller, forhåpentligvis :dontgetit:

 

huff det hadde vært litt krise hvertfall :dontgetit:

Lenke til kommentar

Fordi et foster er et menneske, en ku er ikke det. Så enkelt er det. Den dagen det blir akseptabelt for deg å myrde kompisen din, blir det også akseptabelt å bedrive abort.

 

Du greier med andre ord ikke å forklare hvorfor det er verre å drepe et foster enn en ku? Det er stor forskjell på å drepe et uønsket foster og en voksen person.

 

Hvorfor skal et foster ha større verdi enn kyr kun fordi de er mennesker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...