pc frelst Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 (endret) bygger for tiden opp en ny maskin på Komplett Data, budskjett ca 20.000. -. Finder veldig lite om All IN Wonder kortene fra Ati. Trenger et kort som kan la meg få brenne mine VHS filmer på dvd plater. Håper at noen kan fortelle meg litt om disse kort, eller andre som har denne egenskapen. På forhånd takkkkkkkkkkkkkk. ##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 23. februar 2004 av Blib
Simen1 Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Kjøp heller eget PCI eller USB2.0 TV-kort i tillegg til standard AGP skjermkort. Dette fungerer minst like bra og er lettere å ta med seg ved en oppgradering. Samtidig er utvalget større og prisene lavere. (PCI-utgavene i hvertfall)
Hårek Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 AIW kort er en TV tuner. Det er jo ikke TV tuner du trenger for å lese inn fra VHS, det vil bli unødig dårlig kvalitet å bruke antennesignalet. Kikk heller på de nye VHS to CD/DVD converter kortene fra Adaptec: http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...pID=2&t=290&l=2
Simen1 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Kikk heller på de nye VHS to CD/DVD converter kortene fra Adaptec:http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...pID=2&t=290&l=2 Et kort som konverterer VHS til CD/DVD ? Så det er bare å stappe inn VHS-kassetten i "kortet" sammen med en tom CD/DVD og så starte programvaren som styrer prosessen ?? Høres ikke ut som om det er plass nok på et vanlig PCI-kort, men ..
Hårek Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Nei, tror ikke det. Har ikke sett så nøye på dette, men antar det er et kort med S-Video/kompositt inngang, digitalisering og MPEG komprimering i hardware. Du får da en mpeg fil som kan taes inn i et DVD authoring program.
pc frelst Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Skrevet 23. februar 2004 Diskusjonen mellom Simen og Hårek gjør meg litt usikker. Hadde vært fint om dere kunne komme med litt utfyllende opplysninger. Men jeg er glad for intressen dere viser å takker så mye.
Zamoht Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 http://www.adaptec.com/worldwide/support/t...0&fromarea=prod Det er ikke slik at du får en VHS leser med i pakka her. Du kobler rett og slett videospilleren til kortet. trykker record på pc'n og play på spilleren og du får en mpg fil som er en kopi av vhsen. Så enkelt er det.
Simen1 Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Greit.. Jeg synes bare reklamen var litt missvisende.. Dingsen gjør jo ikke alt som det virker som den gjør i følge reklamen. Reklamen sier at dingsen gjør dette : Leser VHS - Konverterer til MPEG - Styrer CD/DVD-brenneren - Brenner CD/DVD'en (altså at du ikke trenger noe annet utstyr for å gjøre denne konverteringen) Mens dingsen egenlig bare gjør dette: Konverterer til MPEG (Dvs. at man trenger både VHS-leser, PC og DVD-brenner, noe reklamen ikke sier at man trenger)
John_^ Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 (endret) [kverulering] Kortet kommer jo i PCI, USB 1 og USB 2 utgave, de fleste kan vel tenke seg til at noe mere kreves slik som feks en pc...... [/kverulering] Endret 23. februar 2004 av John_^
Eriond Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg ville også valgt en annen løsning enn et AIW kort dersom det skal brukes primært til analog videocapturing. Løsningen som er nevnt tidligere i tråden skal være god. Ellers kan jeg nevne at komplett har en USB2.0 tv-tuner som også er godt egnet til dette. Den har mpeg2 encoding i hardware. Link til denne Her kan du lese en test som Din Side har laget. Jeg har nettopp bestillt en selv.
ArneJ. Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Jeg ville også valgt en annen løsning enn et AIW kort dersom det skal brukes primært til analog videocapturing.Løsningen som er nevnt tidligere i tråden skal være god. Ellers kan jeg nevne at komplett har en USB2.0 tv-tuner som også er godt egnet til dette. Den har mpeg2 encoding i hardware. Link til denne Her kan du lese en test som Din Side har laget. Jeg har nettopp bestillt en selv. Denne usb 2 tuneren skal på papiret og i følge dinside være knallgod. Men søskenbarnet mitt kjøpte den nettopp på ukens tilbud på hardwarebutikken. Han sendte den tilbake. Syns blandt annet softwaren til kortet var lol, man kunne ikke sortere kanalene etter eget ønske, heller ikke skrive inn så lange navn på kanalene som ønsket, men det verste var opptaksfunksjonen. Opptakene manglet klart frames så de virket hakkete. I tillegg ble opptakene veldig dårlige om det var lyse bilder.
Eriond Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Dette hørtes ikke bra ut! Men det er forsent å avbestille nå... Får bruke angreretten dersom det ikke er noe særlig da. Men en annen ting... Fører hardwarebutikken denne da? De har en tilsvarende som jeg kikka på før idag, men ikke akkurat denne.
josh909 Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Noe sier meg at søskenbarnet ditt ikke har satt seg helt inn i hvordan capture av video funker. Det hjelper nemlig å ha: * KabelTV-signal av god kvalitet * En rask harddisk som ikke driver med noe annet mens man tar opp
ArneJ. Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Han har nok det. Om bildet på kanalen var mørkt så ble fargene på opptaket gode. Om kanalen var litt lys så ble det blurete. Og han har testet den i ca 14 dager.Signalet er godt nok det fra kabelnettet. Tror nok pcen er rask nok xp2500. Og en av grunnene til at han kjøpte denne saken var at den hadde innebygget mpeg 2 encoder for å være sikker på at det ikke ble tull med opptakene. Men det ble det og det skal vel ikke skje på en såpass dyr sak så han benytta angrefristen sin.
Simen1 Skrevet 23. februar 2004 Skrevet 23. februar 2004 Litt uten for emnet: Finnes det eksterne TV-kort i Firewire-utgave? (jeg har nemlig en laptop her med Firewire og kun USB1.1)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå