Gå til innhold

Hwb.no og angreretts loven


Anbefalte innlegg

Hei

 

kikket litt på sidene til hwb.no fordi jeg skal returnere prossesoren min. Så fant jeg dette:

 

 

Dersom varen er brukt og ikke kan selges som ny.

Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)

 

 

Les den øverste. Er ikke dette ulovlig? Det er jo ikke det som står i angrerettsloven. For på komplett.no kan man returenre brukte varer!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke begynne å spekulere på hva HWB legger i "Ikke kan selges som ny" men jeg vet at du kan bruke en vare så mye du vil og så lenge du ikke ødelegger den kan du returnere den. Det står i angrerettsloven og da gjelder den også for HWB.no, UANSETT hva de skriver. Så bare drit i det :)

Lenke til kommentar

Har reportert det til forbrukerådet nå via nettsiden deres og de vil nok kontakte meg imorgen eller noe. Men ihvertfall så driter jeg i det. Sender inn varen så fort som mulig.

 

Samt jeg sendte mail at jeg skulle bruke angreretten På søndag og har ikke fått svar enda. Vet jeg ikka skal klage men komplett er raskere samt rimeligere :yes:

Lenke til kommentar

samme som jeg nevnte i mpx tråden min.

 

sendte en mail på søndag om hvor pengene mine er på varen jeg leverte inn. null respons.

 

får vel ringe igjen å minne dem om at på onsdag går fristen deres ut ifølge loven, og forklare pent at hvis ikke pengene er der så kontaktes forbrukerrådet.

 

sender en mail til forbrukerrådet om mpx også.

Lenke til kommentar

:no:

 

Dette kunne du ha tatt opp med hwb.no først. Du kunne ha sendt dem en mail og spurt nøyaktig hva de mener med det de har skrevet.

 

Så, dersom de ikke ville godta returen din og ikke ville gjøre om det som står, ville jeg ha tatt dette opp i forumet og med forbrukerrådet.

 

som Zyrex_ sier: kanskje det bare er en som har hatt en dårlig dag på jobben, kanskje dette er en skrivefeil som hwb.no vil gjøre om så fort de får vite om det.

 

Greit at du mener dette både er ulovlig og galt men du trenger ikke dra inn en masse offentlige instanser for å rette på noe som sikkert bare er en feiltolkning/meningsuklarhet i teksten.

Lenke til kommentar
Hei

 

kikket litt på sidene til hwb.no fordi jeg skal returnere prossesoren min. Så fant jeg dette:

 

 

Dersom varen er brukt og ikke kan selges som ny.

Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)

 

 

Les den øverste. Er ikke dette ulovlig? Det er jo ikke det som står i angrerettsloven. For på komplett.no kan man returenre brukte varer!!!

har du snakka med dem før du posta dette ?

Ingen vits og surve før du eventuelt

vet om du har grunn for det.

 

lag en post om dette hvis det virkelig er sånn.

 

Jeg har ringt dem og fikk svar med en gang, fikk også erstattet et hk. kjapt.

Endret av airguard
Lenke til kommentar
§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

      Angreretten gjelder ikke

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

 

ehm, ja... kanskje de blander nr 1 og 2 litt?

 

for jeg syns de flyter litt over i hverandre.... men man kan jo definere selges som ny da..

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har lagt merke til hvor utrolig like hele systemet til HWB og MPX er? De har jo for det første samme "regler" og systemet for ordrer og innloggning er jo prikk lik..

 

Har selv nettopp sendt tilbake en skjerm til MPX. Hadde litt lyst å snakke litt med dem først, siden jeg har sett de "reglene" deres, men hvis de finner på noe tull så er det værst for dem.

 

EDIT: Så ikke at det var nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

angåend hwb.no og retursaker: sendte idag min p4 3.0 GHz tilbake til hwb.no fordi den var defekt, jeg fikk den hvertfall ikke til å virke. Mottok den å lørdag. Men jeg ringte hvertfall først til hwb. der ble vi enig om å sende i varen tilbake. Så nå får vi se hvordan det utarter seg....riktig nok var ikke det en angrerettsak, så beklager hvis jeg bæsja på leggen nå :(

Lenke til kommentar
Men noen som har retunert varer på Hwb.no? Og hva skjedde da?

Har benytta angreretten på to harddisker derfra. Det gikk smertefritt :) De gav en god tidsfrist på returnering av diskene og pengene ble refundert kjapt. Nå nevnte ikke jeg med et ord hvorvidt jeg hadde brukt diskene heller da. For å slippe stress så er jeg bevisst på at jeg ikke skriver hvorfor jeg vil benytte angreretten. Skriver noe slikt som dette:

 

"hei

 

Jeg ønsker å benytte angreretten min på varenummer X fra ordre Y og ber derfor om å få returnummer slik at jeg kan få returnert varen i hendhold til deres retningslinjer.

 

mvh Anders Leipsland

kundenummer Z"

 

Ja det er kort, men det er alt det loven pålegger meg å si. Slik jeg ser det er det bare dumt å komme med forklaringer på "jeg vil bytte mitt skjermkort da jeg ikke klarte å flashe det til XT utgave. Kortet er bare brukt i tre dager og blablabla".

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...