Gå til innhold

Selge overclocket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror ikke du har helt skjønt Samcki men datautstyr pleier somregel og synke i pris når det er brukt å ikke stige pga av at den klokker bra.

Det er som regel rett, men jeg betaler gjerne noen slanter mer hvis jeg er sikker på at jeg får en cpu som kan klokkes. Serlig hvis den er en etterspurt. Men dette er min mening, ja det er svindel hvis man ikke sier i fra og hvis kjøperen går med på det så er det ikke svindel.

Lenke til kommentar
tror ikke du har helt skjønt Samcki men datautstyr pleier somregel og synke i pris når det er brukt å ikke stige pga av at den klokker bra.

Det er som regel rett, men jeg betaler gjerne noen slanter mer hvis jeg er sikker på at jeg får en cpu som kan klokkes. Serlig hvis den er en etterspurt. Men dette er min mening, ja det er svindel hvis man ikke sier i fra og hvis kjøperen går med på det så er det ikke svindel.

Man betaler ikke 1000,- ekstra for en cpu som klokker 200mhz mer!

Det er svindel uansett, kanskje hvis dere kommer til enighet så kanskje kjøperen går med på å gi en 50 lapp ekstra.

Lenke til kommentar
tror ikke du har helt skjønt Samcki men datautstyr pleier somregel og synke i pris når det er brukt å ikke stige pga av at den klokker bra.

Det er som regel rett, men jeg betaler gjerne noen slanter mer hvis jeg er sikker på at jeg får en cpu som kan klokkes. Serlig hvis den er en etterspurt. Men dette er min mening, ja det er svindel hvis man ikke sier i fra og hvis kjøperen går med på det så er det ikke svindel.

Man betaler ikke 1000,- ekstra for en cpu som klokker 200mhz mer!

Det er svindel uansett, kanskje hvis dere kommer til enighet så kanskje kjøperen går med på å gi en 50 lapp ekstra.

Ikke 1000,- ekstra, beklager at jeg sa samme pris som xp3200+ men 200,- ekstra syns jeg i allefall er rimelig. Det finnes nettbutikker som faktisk selger cpu`er som er egnet til oc for noen 100kr mere. Er det svindel?

Lenke til kommentar
Dere som sier det er svindel kan dere komme med begrunnelse?

Jepp: Det er fordi du selger et billig produkt til mye høyere pris enn i butikken. Det kan også kalles å utnytte kunder som ikke har peiling.

 

Greit nok hvis kunden VET at den er overpriset og dermed kjøper med fullt overlegg, men vet han ikke det så er det lureri.

 

Eks: En person som ikke har peiling på biler kjøper seg en bruktbil privat. Denne bilen koster 30.000 hos bruktbilforhandleren, og 50.000 hos han som selger den brukt privat. Bruktbbilforhandleren har forresten også en som ser helt lik ut men som er et par år nyere modell og bedre utstyrt (hengerkrok, setevarming, 4 airbags i stedet for 2, 50% kraftigere motor, etc). Denne går for 60.000 hos bruktbilforhandleren. Selgeren av bilen fortellert at motoren yter like mange hestekrefter som den til 60.000. (sier ingenting om at den er trimmet til å yte så mye) Kjøperen av bilen til 50.000 tror det er samme bil som den til 60.000 og tror han gjør et kupp ved å kjøpe privat. Ville du blitt fornøyd om du var kjøper og fant ut etter kjøpet på NAF-kontrollen at det egentlig var samme bil som den til 30.000? Vil du virkelig kalle dette en ærlig og redelig handel?

 

Eller sett fra en annen side: Hvis kunden var fullt klar over hvilken bil det var snakk om og at den var trimmet som f... og egentlig hadde planer om å kjøpe den til 30.000 og trimme selv men valgte den ferdigtrimemde til 20.000 kr ekstra for å slippe den ekstra jobben, ville du da synes salget var rettferdig?

 

Jeg tror de aller fleste vil karakterisere den første handelen som svindel men den andre som ærlig og redelig. Er du enig nå?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Altså, har du en 2500+ som du annonserer som en 3200+ så er det feil / misvisende.

 

Det blir som å selge en bil der du sier det er 2,5 liters motor, men egentlig er det en 2 liters motor.

 

Du kan sikkert få mer for prosessoren om du opplyser at den er klokkevillig, men du kan ikke si at det er en 3200+ !

For det er ikke en 3200+ !

Lenke til kommentar
Altså, har du en 2500+ som du annonserer som en 3200+ så er det feil / misvisende.

 

Det blir som å selge en bil der du sier det er 2,5 liters motor, men egentlig er det en 2 liters motor.

 

Du kan sikkert få mer for prosessoren om du opplyser at den er klokkevillig, men du kan ikke si at det er en 3200+ !

For det er ikke en 3200+ !

Akkurat :) det var det jeg mente ja.

 

(Viste ikke dagens pris på xp3200 som var 1800,- <- Tulling pris når man får amd64 cpu`er til samme pris)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ? : kan du gi oss noen gode grunner til å betale deg for en BRUKT cpu nå man likegodt kan kjøpe seg en helt maken eller bedre(3200xp) cpu som også kan klokkes ?

 

Mulig det er forskjellig stepping og batch , men de fleste 2500xp går alkievell lett til 3200 klokkehastighet...

 

Det du egentlig gjør er å ta deg godt betalt for å klokke en cpu(wow !) :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ? : kan du gi oss noen gode grunner til å betale deg for en BRUKT cpu nå man likegodt kan kjøpe seg en helt maken eller bedre(3200xp) cpu som også kan klokkes ?

 

Mulig det er forskjellig stepping og batch , men de fleste 2500xp går alkievell lett til 3200 klokkehastighet...

 

Det du egentlig gjør er å ta deg godt betalt for å klokke en cpu(wow !) :thumbdown:

om du leser mer så er det ikke hvilken som helst cpu.

Om du kjøper en xp2500+ så kan den trolig klokkes til 3200+ mens den jeg snakker om kan klokkes til 2.5ghz (evt mer med medre psu og minne + noen voltmods)

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Lurer på hvordan det er å selge overclocket?

Hvis du f.eks har en 2500+ clocka til 3200+, som du selger for rundt 1500,-

Ville det gått?

 

Hehe, tenker ikke på direkte svindel,men lurer bare.'

 

Mvh

 

Eirik Nålsund

Mange som ikke liker å kjøpe overklokka cpuer.

Derfor bør du bare skrive xp2500+ i annonsen, og ikke nevne noe om klokking, vis du ikke får mail hvor folk spør om hvor mye du har klokka den.

Lenke til kommentar
godt gjort å selge en ferdig klokka cpu uten hk..

 

lol må jeg bare si

Pkt 1:

Det er ikke noe problem å fikse på en xp2500+ så den detekteres som en xp3200+ eller hva man enn måtte ønske ;)

 

Pkt 2:

Selvfølgelig er det helt uakseptabelt å selge en slik moddet cpu uten å opplyse om det.

 

Pkt 3:

Kanskje ikke så bombastisk neste gang? :thumbup:

Lenke til kommentar
tror ikke du har helt skjønt Samcki men datautstyr pleier somregel og synke i pris når det er brukt å ikke stige pga av at den klokker bra.

Er litt uenig med dette. Idag er det vanskelig å finne en frks barton 2500 som har ulåst multiplier, og om jeg hadde hatt en slik en, hadde jeg absolutt ikke solgt den til prisen av en brukt 2500 barton med låst multiplier (så lenge den første cpuen klokket veldig dårlig). Mange som er villige til å betale ekstra for å få tak i en cpu som er mer overklokkbar. Men ville selvfølgelig opplyst om dette, ikke noe forfalskninger.

Lenke til kommentar
går det ikke an og sette MP fysisk på cpuen? man må dog lodde eller bruke strøm ledende lakk.. det gikk ihvertfall på t-bred.

Det er mange måter å sette multiplikator på. Bla. de metodene du nevner, men det er nok ingen måte å sette "default" multiplikator uten å gjøre noe som helst triks.

 

PS. Når det er snakk om å overklokke XP2500+ til 3200+ så trenger man ikke endre multiplieren i det hele tatt. Den er nemlig den samme. Eneste forskjellen er at FSB på 2500+ er 166MHz mot 200MHz på 3200+.

Lenke til kommentar

Ser meg enig med samcki her. Selger man en xp2500+ som er veldig god til og overklokke til samme pris som en xp3200 så er det ikke svindel (dersom du informer om at den er overklokket) Hva gjør vi ikke for overklokking ;) . De som kjøper blir jo fortalt at den er overklokket så det er deres egen feil. Kjøperne som ikke har peiling på dette, må klare og sammenligne priser fra en webshop eller skaffe informasjon fra et annet sted (evt spørr på hw.no) Så det de ubrukelige kjøperne sin feil, de får jo det de betaler for. Ser ikke helt hva som er svindel i det.

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar

Hvis man har en særlig klokkevillig cpu kan man da alltids oppgi dette ved salg. I så tilfelle velger en jo tildels også målgruppe ved å oppgi dette. Velger man å oppgi denne typen data bør man vise til høyeste stabile mp*fsb, vcore og kjøling.

 

xp2500 klokka til xp3200 ytelse er ikke noe mer enn forventet av en slik.. ergo jeg ser ikke noe poeng i å oppi dette. Mange xp2500 cpu'er kunne liksågodt kjørt på høyere hastighet. Grunnen til dette er at amd selger mer xp2500 enn dem selger de dyrere cpu'ene, og har derfor solgt ut mange av de "bedre" cpu'ene merket som xp2500.

 

Det er flere eksempel på at folk har kjøpt cpu'er som har vært merket som noe annet enn det dem egentlig er. Denne typen "piratvirksomhet" foregår dog mest i asia så vidt jeg vet.

 

Sjekk: http://www.ocshoot.no/cgi-bin/ubb/ultimate...ic;f=6;t=000633

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...