Gå til innhold

Påføring av Arctic Silver 5

Lungemannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en amd xp2800+ og en tube arctic silver 5. Jeg lurer på hvordan jeg skal påføre dette (har ikke gjort det før). Er det noe viktig å huske på? Er det nødvendig å rense kjernen med iso-propanol når cpuen er helt ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nei da, bare ta på en liten dæsj (som et knappenålshode) og gni det utover med fingeren...

Fingern er ikke å anbefalle :no:

For det første får du aldri vasket det av igjen :sick:

For det andre minker det kjøleefekten med opptil flere grader. :thumbdown:

Jeg vil anbefalle deg å rense CPU og CPU-kjøler med rød-sprit eller no, og deretter klemme litt pasta ut av tuben og "bre" det utover med for eksempel enden av en te-skje. Jeg vet at en skalpell også virker bra :D

Skrevet

Hadde ikke du en skalpell? Denne fungerer ypperlig til akkurat dette. Rengjøring trengs ikke når den er ny men når den tid kommer spør du bare etter kondensfjerner på bensinstasjonen. koster 10-20kr..... :thumbup:

Skrevet

La oss si det høyt i kor, dere som mener rødsprit kan søke på forumet så finner dere ut av det

ISPROPANOL ER BEST TIL Å RENSE CPU DA DEN IKKE ETTERLATER FETTHINNER OG DENSLAGS. RØDSPRIT ELLER WHITESPRIT ANBEFALES IKKE. BRUK EN STOFFBIT SOM IKKE LOER :)

GL HF!

Skrevet
La oss si det høyt i kor, dere som mener rødsprit kan søke på forumet så finner dere ut av det

ISPROPANOL ER BEST TIL Å RENSE CPU DA DEN IKKE ETTERLATER FETTHINNER OG DENSLAGS. RØDSPRIT ELLER WHITESPRIT ANBEFALES IKKE. BRUK EN STOFFBIT SOM IKKE LOER :)

GL HF!

:w00t:

Fukt ein q-tips med isopropanol og tørk av med et kaffifilter til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...