Gå til innhold

Ny STILLE cd-rom eller DVD-rom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ut min gamle cd-rom med en ny. Har DVD-Brenner så trenger egentlig ikke noe mer enn en cd-rom, men er så lite å velge mellom der. Så tenkte kanskje å bare slenge på litt for å få en ekstra dvd spiller. Men er altså på jakt etter en stillegående og bra spiller.. er det cd-rom må speeden være 52x eller mer (hvis det finnes).

Mange tester, men ikke så mange som viser støynivå. (noen har bemerket at "denne cd-rom'en bråker veldig" men sjelden "denne er stille som en mus"

Forslag til spiller? Og forslag om jeg skal kjøpe cd-rom eller dvd-spiller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så raske enheter må jo lage støy, men det finnes jo programmer som begrenser hastigheten på cdrom.

Pioneer sine dvd drev har et slikt progg du kan laste ned fra sidene og så kan du sette dem i stillegående modus med et tastetrykk

Skrevet

Hadde en SONY 52x CD-rom som er det stilleste jeg noen gang har hørt. Var så å si ingen lyd når den jobbet. Byttet den ut med en Plextor DVD spiller, som bråker mye mere. Så hvis SONY sine DVD spillere er like stille, vil jeg anbefale SONY.

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å kjøpe cd-rom hvis du har dvd-brenner. Er dvd-brenneren din for treg til å lese cd'er?

Av de to modellene de har på Komplett ville jeg valgt LG. Du kan ikke forvente at en 52x cd-rom skal være lydløs, men LG er blant de bedre når det gjelder støy.

Skrevet

Ja LG skal visstnok være blant de bedre på støy. Har dog ingen egne erfaringer.

Har en samsung 52x combo DVD-leser/cd-brenner og denne er også meget rolig.

Skrevet

Av egne erfaringer med NEC, Plextor, LiteOn, Sony og Aopen må jeg vel si at Sony har vært den definitivt roligste.

Enda bedre, ikke installer noe ekstra cdrom i det hele tatt, da dvd-brenneren din kan lese disse alikevel. Roligere får du det ikke.

Skrevet
Av egne erfaringer med NEC, Plextor, LiteOn, Sony og Aopen må jeg vel si at Sony har vært den definitivt roligste.

Enda bedre, ikke installer noe ekstra cdrom i det hele tatt, da dvd-brenneren din kan lese disse alikevel. Roligere får du det ikke.

Nyere sony CD-ROM'er produseres av Lite-On ;)

Skrevet
Hadde en SONY 52x CD-rom som er det stilleste jeg noen gang har hørt. Var så å si ingen lyd når den jobbet. Byttet den ut med en Plextor DVD spiller, som bråker mye mere. Så hvis SONY sine DVD spillere er like stille, vil jeg anbefale SONY.

I denne tråden var det mye meninger men ikke oversikt.

Denne Sony 52x som ikke bråkte, høres veldig interresant tenker jeg kjøper en sånn for å teste.

Selv om det er "52x" er det ikke slik at de SKAL bråke, noen bråker mer enn andre, noen spinner så raskt som 52x, noen er tyngre og bedre produsert (finere støpt maskineri som vibrerer mindre kanskje).

1. test DVD plate i DVD-ROM'en og se hvor rask den er når den er satt så sakte at den ikke kan høres

2. samme men en CD plate i DVD-ROM

3. må man ha et program kjørende hele tiden for DVD-ROM'en til å kjøre i "stille modus?" eller kan man programmere drevet?

4. bråkete CD spillere er kanskje ikke så viktig med god tilgang på no-cd patcher til spill, men stillhet er _kvalitet_ og er det ikke det vi er ute etter?

Skrevet (endret)

nesten off topic siden dette gjelder en cd-brenner ( de er jo så billige at en godt kan edit: 'støtte' med en brenner istedet for cd-rom ).

Til poenget: fikk forrige dagen en MSI-brenner CR52M - den snurrer normalt på 40x og spinner opp til 52x hvis en holder inne eject-knappen 4 sek.

Ganske stille den, og kanskje andre drev har samme ?

Endret av Zink
Skrevet
Hva er egentlig poenget med å kjøpe cd-rom hvis du har dvd-brenner. Er dvd-brenneren din for treg til å lese cd'er?

Greit å ha to cd-rom'er (en brenner og en cdrom) sånn at man kan ta kopier av cder direkte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...