Gå til innhold

Erstatte kazaa...med hvaa?


gromgut32

Anbefalte innlegg

Klarer jo å laste ned med BitTorrent nå da, men hvordan har jeg styring på hva jeg deler..?

Lang versjonen:

BitTorrent fungerer ikke på den måten. Protokollen er lagt opp sånn at det er seeders som har hele filen.Du er et Leaf og du laster ned fra Seedsene og fra de andre Leafsene som har lastet ned filbiter fra Seedsene som du ikke har. Litt vanskelig å forklare.

 

Kort versjonen:

Du deler bare det du laster ned

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd både Emule, kazaa lite resurrection,DC++ og BitTorrent.

Emule var verre enn kazaa, som i det minste begynte å laste ned det den hadde funnet,selv om det gikk tregt som vanlig,og funnene var få.

Med DC++ syntes jeg det var veldig vanskelig og tidkrevende å søke med, for ikke å snakke om å finne en hub som var villig. Enda verre var det jo å finne brukere der inne som ga liste over filene de hadde.

Med BitTorrent greide jeg i det minste å laste ned ett album, etter laang tid, da den stoppet opp lenge om gangen, og hastigheten var beskjeden for å si det mildt.

Har prøvd med større filer der på rundt 7-800 mb og opp til 2 gb, men da blir de stående pal på 0.

Har prøvd mange forskjellige sider nå, og er like langt. :no:

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd både Emule, kazaa lite resurrection,DC++ og BitTorrent.

Emule var verre enn kazaa, som i det minste begynte å laste ned det den hadde funnet,selv om det gikk tregt som vanlig,og funnene var få.

Med DC++ syntes jeg det var veldig vanskelig og tidkrevende å søke med, for ikke å snakke om å finne en hub som var villig. Enda verre var det jo å finne brukere der inne som ga liste over filene de hadde.

Med BitTorrent greide jeg i det minste å laste ned ett album, etter laang tid, da den stoppet opp lenge om gangen, og hastigheten var beskjeden for å si det mildt.

Har prøvd med større filer der på rundt 7-800 mb og opp til 2 gb, men da blir de stående pal på 0.

Har prøvd mange forskjellige sider nå, og er like langt. :no:

edonkey2000 protokollen er lagt sånn at du SKAL stå i kø og det tar gjerne god natt for å komme opp i greie hastigheter.

 

Høres ut som om du er passive i DC++ og at du ikke har forwardet porter til BitTorrent klienten du bruker.

Lenke til kommentar
Ja,det sa meg jo mye... Er en grunn til at jeg kjører kazaa, og det er at det enkelt å bruke.

Jeg fikk jo lastet ned noe småtteri med BitTorrent da?

prøv shareaza. Det står en del om det i guiden og det støtter Gnutella,Gnutella2,BitTorrent og Edonkey. Gnutella og Gnutella2 fungere så og si identisk som fasttrack.

Lenke til kommentar
Ja,det sa meg jo mye... Er en grunn til at jeg kjører kazaa, og det er at det enkelt å bruke.

Jeg fikk jo lastet ned noe småtteri med BitTorrent da?

prøv shareaza. Det står en del om det i guiden og det støtter Gnutella,Gnutella2,BitTorrent og Edonkey. Gnutella og Gnutella2 fungere så og si identisk som fasttrack.

Nå likte han ikke disse programmene da... :ermm:

Du har litt problemer med å skille nettverk/protokoll og klient.

en BitTorrent klient kan se fra alt i fra

screenshot.jpg og

snapshot.png til

Shareaza1.JPG

 

nettverket/protokollen er det alle disse klientene er bygd rundt.

Lenke til kommentar
Klarer jo å laste ned med BitTorrent nå da, men hvordan har jeg styring på hva jeg deler..?

du deler det du laster ned. Det som er med bittorrent er at når du starter en DL av en film elle rnlignende så kbler du deg til alle maskinene som også laster ned den fila. Du deler din båndbredde med alle andre og du tar deres, en enkel og real løsning for alle, så klart de som kjører 10mb linje tar mye av trykket men det går an å laste ned netlimiter foreksempel så du kan bestemme hvor mye båndbredde du vil at BT skal tildeles. Husk at særlig på Adsl har en dendens til å kvele seg selv med å ha for mye opplasting så nedlastingen din går saktere.

 

les om hvordan BT funker her

Lenke til kommentar
Jo vet det jeg og.-.--- bruker selv shareaza nettverket! :p

Men det var ikke slik han ville ha det.. han ville ha noe som var mest lik kazaa... og da er det vel imesh som funker best :ermm:

Shareaza er _IKKE_ et nettverk. Når han skal ha noe mest mulig likt KaZaA sa han ikke noe om hvilket nettverk. Gnutella/Gnutella2 nettverket fungerer nokså likt som FastTrack(nettverket kazaa bruker) og Gui-et til Shareaza er nå ganske bra, mener selv det er bedre en KaZaA sitt. Den største forskjellen på KaZaA og Shareaza er at de bruker forskjellige nettverk/protokoller, men ellers er de nokså like.

Lenke til kommentar
Klarer jo å laste ned med BitTorrent nå da, men hvordan har jeg styring på hva jeg deler..?

du deler det du laster ned. Det som er med bittorrent er at når du starter en DL av en film elle rnlignende så kbler du deg til alle maskinene som også laster ned den fila. Du deler din båndbredde med alle andre og du tar deres, en enkel og real løsning for alle, så klart de som kjører 10mb linje tar mye av trykket men det går an å laste ned netlimiter foreksempel så du kan bestemme hvor mye båndbredde du vil at BT skal tildeles. Husk at særlig på Adsl har en dendens til å kvele seg selv med å ha for mye opplasting så nedlastingen din går saktere.

 

les om hvordan BT funker her

Ja og slike som deg er med på å ødelegge nettverket/protokollen.

Hvis alle skulle begrense uploaden sin til omlag 5KB/s upload. Så ville du ikke fått rare hastighetene. Det er dette som har skjedd med FastTrack. 10% av brukerene deler 90% av alle filen på FastTrack.

Lenke til kommentar
Jo vet det jeg og.-.--- bruker selv shareaza nettverket!  :p

Men det var ikke slik han ville ha det.. han ville ha noe som var mest lik kazaa... og da er det vel imesh som funker best  :ermm:

IMESH :sick::eek:

 

Spyware og adware program deluxe!

Som med KaZaA kan man også få spy/adware frier versjoner av iMesh. De mest populære er Clean iMesh fra Jamar og Dr.Damn.

Lenke til kommentar
Jokki

 

Det har ikke noe med om jeg ødelegger protokollen, jeg har en 1mb linje som jeg deler med 3 andre så poenget er vel at om jeg for det første lar BT laste på fult så kveler jeg dl båndnredden på BT og for alle andre. så ikke så krasse komentarer nå!! :angry:

Hvor fort tror du laster ned bryr jeg meg ikke om, men å spærre uploaden er desperat spør du meg.

Lenke til kommentar
Jokki

 

Det har ikke noe med om jeg ødelegger protokollen, jeg har en 1mb linje som jeg deler med 3 andre så poenget er vel at om jeg for det første lar BT laste på fult så kveler jeg dl båndnredden på BT og for alle andre. så ikke så krasse komentarer nå!! :angry:

Hvor fort tror du laster ned bryr jeg meg ikke om, men å spærre uploaden er desperat spør du meg.

men i alle dager da. Hva er poenget da, om jeg lar BT uploade fullspeed som er 25kb så kveles min DL til omtrent 3kb og så om jeg setter upload til 10-13kb så spiller det ingen rolle for noen. Annet en for meg, da får jeg også brukt BT så om jeg ikke gjør det så gidder jeg jo ikke bruke BT og da forsvinner faktisk det 10-13kb som du kunne ha trengt. skjønner ikke helt poenget ditt med at jeg ødelegger protokolen for jeg deler det jeg kan. Gjør jeg ikke`????????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...