Gå til innhold

Problemer med at pc`n slår seg av hele tiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du sa tempen på cpu var på 54 grader ?

det e mye det.

Normalt ligger en cpu på <50 grader med med kjøler som følger med i bulk pakker.  Her må du og ta hensyn til hvor varm lufta di inni pc'en er

 

Ta i betrakning at hovedkortets føler som programmer bruker er missvisende for den nøyaktige (gjerne opp til 10 grader) noe som varierer selvfølgelig.

Har selv satt en føler på undersiden av cpu som står i press opp mot bunnen av cpu og denne viser at mitt hovedkort viser 8 grader mindre.

 

Ha og i tankene at cpu blir varmere ved spilling.

 

ern ern... ny kjøler er digg  :dribble:

Ettersom cpu blir varm blir den ustabil, regner feil og gir deg feil som du ellers ikke vil oppleve deriblant frys av systemet og restarting.

Jeg har det samme problemet med at maskinen restarter hele tiden. dette begynte etter at cpuen gikk varm. kan det også være prosessoren som har gått i stykker?

Jeg putta i en ny cpu i satd med en gang jeg slo på pcen øå graden på 50 jeg slo pcen av og tok vifta av og på når jeg slo pcen på neste gang var graden på 24 c.

Så det kan hvere vifta som ikke står ordenlig på prosssoren!!!

Lenke til kommentar

Tror det kan være et problem med softwaren, får nemlig av og til (ganske ofte) beskjed om at internett explorer har problemer og vil bli lukket. Dessuten så har jeg fått noen critical errors under spilling

Det der er bare vanlige feil i windows. Alle opplever at Internet Explorer eller et spill får en error en gang i blant, sant?

Lenke til kommentar

flere ting som kan være feil her, og jeg tviler litt på at det er chieftec's PSU, for den glefser til alt og bryr seg ingenting om ting som mener å sluke strøm, gjør iallefall ikke min.

 

uansett, du kan sjekke Event Log'n i windows, kanskje du finner ut hva som går gæli derfra(controlpanel -> administrative-tools -> Event Viewer), gå på system log og se om du har noe "warning" &/eller "errors", helst samme klokkeslett som da pc'n din rebooter. ;)

 

du kan også skru av windowsfunksjonen som trolig gjør at du rebooter, så du får bluescreen med info istedet (controlpanel -> system -> advanced -> startup and recovery), og ta vekk haken fra "automatically restart"

 

om du finner noe spennende(evnt skremmende), søk litt på google etter feilene, og om du ikke finner noe svar, kan du alltids spørre på forumet ^^

 

 

håper dette hjelper deg med å finne ut hva som er problemet ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
cpu-kjøleren har tillstrekkelig kontakt med cpu?

Kan det være feilen, jeg har samme problemet, spiller et ganske krevende spill, så plutselig restarter den. Jeghar veldig lyst til å finne feilen,men er det problemet så bytter jeg kjøler, jeg liker ikke boxed :p

 

 

MVH: Stian_A

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
du sa tempen på cpu var på 54 grader ?

det e mye det.

Normalt ligger en cpu på <50 grader med med kjøler som følger med i bulk pakker.  Her må du og ta hensyn til hvor varm lufta di inni pc'en er

 

Ta i betrakning at hovedkortets føler som programmer bruker er missvisende for den nøyaktige (gjerne opp til 10 grader) noe som varierer selvfølgelig.

Har selv satt en føler på undersiden av cpu som står i press opp mot bunnen av cpu og denne viser at mitt hovedkort viser 8 grader mindre.

 

Ha og i tankene at cpu blir varmere ved spilling.

 

ern ern... ny kjøler er digg   :dribble:

Ettersom cpu blir varm blir den ustabil, regner feil og gir deg feil som du ellers ikke vil oppleve deriblant frys av systemet og restarting.

Jeg har det samme problemet med at maskinen restarter hele tiden. dette begynte etter at cpuen gikk varm. kan det også være prosessoren som har gått i stykker?

Jeg putta i en ny cpu i satd med en gang jeg slo på pcen øå graden på 50 jeg slo pcen av og tok vifta av og på når jeg slo pcen på neste gang var graden på 24 c.

Så det kan hvere vifta som ikke står ordenlig på prosssoren!!!

En jeg kjenner fikk ny cpu kjøler, men viste ikke åssen han skule ta den på, men da kom jarbra, han satt på cpu`n feil, så pc`en ikke starta, han som eiden sendte den på værste, det tok så lang tid å finne feil at eieren fikk servicen gratis :p

Så det er meget viktig at cpu`en sitter riktig.

 

MVH: Stian_A

Lenke til kommentar

eh.. går det an å sette cpu feil ???

ene hjørnet mangler et bein så ved å sette cpu i feil vei...

jadå... trøkke ivei..

 

Hørt om han som rygga med lastebil ?

An opplevde motstand når an rygga.. "jaja.. pyttsan.. eg gjer mer gass"

der rygga gutten over den splitter nye volvoen te sjefen...

 

man trøkker ikke ivei når en opplever motstand ass...

enten det gjelder cpu eller annet..

en fin liten regel.

Lenke til kommentar
eh.. går det an å sette cpu feil ???

ene hjørnet mangler et bein så ved å sette cpu i feil vei...

jadå... trøkke ivei..

 

Hørt om han som rygga med lastebil ?

An opplevde motstand når an rygga.. "jaja.. pyttsan.. eg gjer mer gass"

der rygga gutten over den splitter nye volvoen te sjefen...

 

man trøkker ikke ivei når en opplever motstand ass...

enten det gjelder cpu eller annet..

en fin liten regel.

neinei, alle skjønner det, men han satt den litt feil, den dekka ikke hele omeråde, så.....Men han fikk det gratis da :p

 

 

mvh Stian_A

Lenke til kommentar

Min har også restartet seg en del etter jeg kjøpte ny cpu og grafikkort (Powercolor Radeon 9800pro), og en xp2800+. Senest igår ble jeg ganske lei av det, så jeg også klokka CPUen ned, til 1666, fra 2083mhz. Og da merka jeg ingen feil eller restart hele kvelden, har nå satt den tilbake og ser om den klikker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også fått problemer med at PC'n slår seg av. Når det er varmt i rommet eller når jeg belaster den mye, har den en lei tendens til å plutselig skru seg av. Det kommer pipelyder som ikke slutter før jeg har skrudd av strømmen. Har egentlig utelukket cpu'en siden den ligger på 50-55 grader. Følgende komponenter:

 

Asus 9600XT

Abit NF7-S V.2

Athlon XP 2500+ 1,83 Ghz

512 DDR RAM (Apacer)

Standard Chieftec Dragon psu

 

Noen som kan være til hjelp ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
du sa tempen på cpu var på 54 grader ?

det e mye det.

Normalt ligger en cpu på <50 grader med med kjøler som følger med i bulk pakker. Her må du og ta hensyn til hvor varm lufta di inni pc'en er

 

Ta i betrakning at hovedkortets føler som programmer bruker er missvisende for den nøyaktige (gjerne opp til 10 grader) noe som varierer selvfølgelig.

Har selv satt en føler på undersiden av cpu som står i press opp mot bunnen av cpu og denne viser at mitt hovedkort viser 8 grader mindre.

 

Ha og i tankene at cpu blir varmere ved spilling.

 

ern ern... ny kjøler er digg :dribble:

Ettersom cpu blir varm blir den ustabil, regner feil og gir deg feil som du ellers ikke vil oppleve deriblant frys av systemet og restarting.

Jeg har en AMD Athlon XP 2600+. CPU temperaturen ligger på rundt 65 grader celsius. Jeg sjekket på internett et sted (husker ikke hvor det var i farta) men der sto det at den kunne gå opp i 85-90 grader uten noen skader.

Og jeg fant ut noe litt rart, fordi når jeg satt i gang norton antivirus til å søke etter virus (som tar veldig mye systemkraft) så gikk cpu temperaturen ned. litt rart :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har også fått problemer med at PC'n slår seg av. Når det er varmt i rommet eller når jeg belaster den mye, har den en lei tendens til å plutselig skru seg av. Det kommer pipelyder som ikke slutter før jeg har skrudd av strømmen. Har egentlig utelukket cpu'en siden den ligger på 50-55 grader. Følgende komponenter:

 

Asus 9600XT

Abit NF7-S V.2

Athlon XP 2500+ 1,83 Ghz

512 DDR RAM (Apacer)

Standard Chieftec Dragon psu

 

Noen som kan være til hjelp ?

Jeg har helt likt hovedkort som deg og Athlon XP 2600+ og jeg hadde akkurat likt problem som deg. Men jeg fant ut at det bare var et dumt program som satt den til å pipe ved alt for lav temperatur. Men hvis du allerede har sjekket dette så vet jeg ikke hva det kan være... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...