Gå til innhold

westwood "realistisk" (lol)


Anbefalte innlegg

får inntrykk av at det westwood forsøker og gjøre er og lage realistiske moderne-krigføring krigsspill. er det det de forsøker på har de feilet stort, ene tingen er at realisme kan være mye mere negativt enn det er positivt, det andre at det ikke er realistisk idet hele tatt.

jeg likte ikke janes fleet command, selv om det er det mest realistiske strategi spillet jeg har spilt. at skipsflåten ens kunne bli truffet av missiler som ble avfyrt fra en liten båt 160 kilometer borte - en båt du trodde var nøytral eller ikke så inntil den spydde ut missiler mot deg :smile:

dette var selvsagt ikke noe gøyt, den sterke siden og den svake var like kjedelige begge to (nå snakker jeg om multiplayer, synes spillet var ålreit)

noe av det minst realistiske i westwood spillene er defensiviten, på spillene kan man deffe helt til fienden ikke orker kjede seg mere, i virkeligheten går man seff bare rundt forsvaret slik som hitler gjorde i frankrike.

westwood fans kan like de spillene de vil, men argumentene om at westwood spill er realistiske, moderne, offensive osv holder ikke mål og de stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er veldig individuelt da. Personlig mener jeg at Janes' spill er fantastiske.

 

Det som skjer når spill blir realistiske er at istedenfor at spenninga er når du er midt i en vill slosskamp og meier ned 6-7 soldater så blir spenninga i stillheten før du møter 2 soldater som du med nød og neppe greier å drepe. Selv digger jeg realistiske spill for et drap blir så mye mye deiligere og en rakett avfyrt fra flyet ditt blir så mye mer avgjørende.

 

Realisme er digg!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 01:34, Hidden skrev:

De som synes realistiske krigsspill er kjedelige bør prøve Operation Flashpoint. 20 minutter siden du savet, sniker deg gjennom en skog. Øh.. hva var det?! Du ser farger som flimrer et øyeblikk mellom trærne, og lyder. Så blir det stille igjen, veldig stille. Hjertet hamrer vilt i brystkassen mens du sniker deg frem. Med ett ser du en bevegelse til venstre, snur deg men for sent. Et høyt brak sender deg i bakken og du er død. I virkeligheten er du litt heldigere, du ramlet bare av stolen :wink:




 

Nå snakka vi vel om westwood og dermed strategy spill :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 23:56, Anders Leipsland skrev:

Det der er veldig individuelt da. Personlig mener jeg at Janes' spill er fantastiske.


Det som skjer når spill blir realistiske er at istedenfor at spenninga er når du er midt i en vill slosskamp og meier ned 6-7 soldater så blir spenninga i stillheten før du møter 2 soldater som du med nød og neppe greier å drepe. Selv digger jeg realistiske spill for et drap blir så mye mye deiligere og en rakett avfyrt fra flyet ditt blir så mye mer avgjørende.


Realisme er digg!



 

hadde et spill vært realistisk ville du ikke likt det - janes fleet command er det mest realistiske spillet jeg har spilt men likevel er det ikke realistisk. 0.000001% realisme i det kanskje.

enig thaxx, realisme er ikke digg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvilke rts spill er så realistiske da ?

jeg har vertfall aldri påpekt at westwood har så realistiske spill..

er spill der alt du trenger er 6 tanks så vinner du realistisk ?

hva er pointet med forsvar når du kan kjøre rundt det da...en bazooka kule ville kverka en tanks..

altså, 15 bazooka gubber med stort mellomrom mellom hverandre er nesten uslåelige..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 13:27, assagab skrev:

Men Generals skal ikke være 100 % realistisk

f.eks. vil det være mange "urealistiske enheter"



 

vil det være mange "urealistiske" enheter? hvor mange da? 100% av enhetene :smile:...

lurer på hvilke enheter du mener er realistiske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hadde krigsspillene vært realistiske hadde de vært vel kjedelige...

garantert...

altså...eks mp, første mann som får atomvåpen vinner.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 08:59, El_PoLLa skrev:


hadde et spill vært realistisk ville du ikke likt det - janes fleet command er det mest realistiske spillet jeg har spilt men likevel er det ikke realistisk. 0.000001% realisme i det kanskje.

enig thaxx, realisme er ikke digg.


 

Janes' spill er realistiske jo. Det er ikke noe krav at det skal være helt 100% slik som i virkeligheten. Det skal bare ikke være forholdsvis troverdig.

 

Det å dille om at spillene ikke er helt 100% riktige er kverrulering

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 19:31, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-03-18 08:59, El_PoLLa skrev:


hadde et spill vært realistisk ville du ikke likt det - janes fleet command er det mest realistiske spillet jeg har spilt men likevel er det ikke realistisk. 0.000001% realisme i det kanskje.

enig thaxx, realisme er ikke digg.


 

Janes' spill er realistiske jo. Det er ikke noe krav at det skal være helt 100% slik som i virkeligheten. Det skal bare ikke være forholdsvis troverdig.

 

Det å dille om at spillene ikke er helt 100% riktige er kverrulering

 

hva er det du har misforstått? doom er og realistisk siden motorsagen er realistisk... eller, motorsagen er så urealistisk du får den egentlig. men, who cares? finnes ikke realistiske spill, de fleste filmer er heller ikke realistisk men jeg liker filmene slik - og det tror jeg de fleste gjør.

du ville hatet janes fleet command hadde det vært realistisk... hele flåten din ville vært senka av en norsk angrepsubåt som du ikke ville merka før du hadde torpedoer på vei mot alle skipa dine (og en torpedo senker lett ett hangarskip).

Lenke til kommentar

faclon og OFP er ikke realistiske idet hele tatt - bare mere realistiske enn andre spill.

realisme er ikke nødvendigvis bra, men heller ikke nødvendigvis dårlig. realistiske spill kan være like gode/dårligere som urealistiske spill.

taktisk tangegang? da må jeg gå for sc, det den taktiske tangegangen faktisk går ut på og drepe fienden :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...