Gå til innhold

Angående advarsel-systemet


Anbefalte innlegg

Uten å åpne noen diskusjon om dette emnet, vil jeg sammenligne denne måten med politiets prikkbelastningssystem.

 

Med dette systemet får vi luket vekk de brukerne som ikke har noe her å gjøre.

Har her satt opp noen fordeler og ulemper mot hverandre

 

Fordeler :

Vi får vekk de verste brukerene

Det er bedre å få et hint om at man har brutt reglene enn å bli kastet ut uten diskusjon.

De som får en advarsel skjønner kanskje hintet, og tenker seg kanskje bedre om neste gang de poster en post

Folk skjønner at dette er et seriøst interesseforum, og at det ikke bare er til å slenge ut ting man ikke har peiling på --> bedre forum

 

Ulemper :

Noen tror at en advarsel er som et pålegg, og at man er

"dømt uten rettsak"

Mange føler seg urettferdig behandlet når de får en advarsel

 

 

Jeg kommer ikke på noen flere ulemper. Personlig syntes jeg at måten dette blir gjort på er svært bra, og at det er en måte å få brukerene til å lese gjennom retningslinjene til en forandring.

 

Dette er bare mine synspunkt på denne saken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ulempe med advarselsystemet er at noen ikke kan leve med 10% advarsel (som kun de selv og moderatørene ser) slik at de registrerer seg på nytt.

 

en advarsel er kun en indikasjon på at brukeren har tråkket over en retningslinje. det er for brukernes egen skyld vi kjører et slik system så de selv kan følge med på våre "notater" om dem. slik kan de selv avgjøre sin fremtid i forumet.

 

veldig ofte da jeg gir noen en advarsel får jeg bare hyggelige tilbakemeldinger, så det betyr bare at det virker :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 15/02/2004 : 02:34)
Desverre så finnes det enda mange brukerer som registrerer seg, og den første tråden dem lager heter "hjelp!!!!!" , prikkesystemet vårt i dag er bra men vi må nok finne på noe bra under registreringen og som gjør at brukerene faktisk leser retningslinjene ;)

Jepp.. dere må finne på noe angående registrering og lesing av rettningslinjene.

For jeg tror nokk at de aller fleste som registrerer seg skipper retningslinjene. Det gjorde jeg. Gidda ikke å lese de. Men jeg bruker vanlig folkeskikk og tenker meg om ett par ganger om hvor, hvordan og hvorfor jeg poster. Da blir det som regel rett.

 

Det man kunne ha laga till er ett spørsmålsskjema, f.eks 5 spørsmål i fra retningslinjene. Der det er spørsmål om hvor man skal poste, hvordan topicen skal være, hva man har lovt til å poste.

Bare ett forslag.

Jeg tror at en slik funksjon ville ha luket ut en del feilposting og elendige topicer

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 16/02/2004 : 18:14)
QUOTE (Xander^ @ 16/02/2004 : 16:51)
Får man noe slags begrunnelse via privat melding når man får en prikk på seg..?

Det blir sendt en PM til brukeren med begrunnelse ja.

Det fikk ikke jeg, men jeg fikk en begrunnelse på nevnte side/pop-up

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For oss som er nybegynnere, brukes det skjønn med tanke på advarsel eller blir det advarsel uansett?

 

Jeg har fått 10% i min advarsel-boks, ikke det at det bryr meg nevneverdig, hadde lest retningslinjene og nettikette, men som gammel vane var så tok jeg med et bilde i min signatur. Jeg bruker å ha det som signatur i de foraene jeg bruker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...