Gå til innhold

Er data en uting?


Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange som har forskjellig problemer med pcen sin. Enten er det pcen som ikke virker, eller brukeren som ikke er helt tilfreds med noe. Klaging på ting som ustabil pc, vanskelig spill, dårlig AI (leste akkurat dårlig AI tråden :)) og ting som sniper-våpen og camping i Counterstrike gjør folk irriterte. Noen blir sure og i dårlig humør av å bruke pc men bruker pc likevel..

Det kan ikke være sunt å være irritert på tidspunkter du istedet burde slappet av på, det forundrer meg ikke om det er direkte helseskadelig også i lengden.

Noen tanker om dette?

Jeg skriver mine tanker om dette mens jeg er i farten, sinne, frustrasjon og irritasjon syntes jeg er 100% meningsløse følelser. Man oppnår ingenting positivt med disse følelsene, og jeg syntes det er sterkt å klare å ikke la følelser ta overhånd.

Må også nevne at jeg begynner å tro på karma :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker på hvor mye penger en ny PC koster, hvor irritert jeg kan bli over et spill som ikke funker / som jeg ikke får til eller de millioner av forum-idioter der ute som jeg bare MÅ krangle med, da lurer jeg ofte på om jeg ikke skal kjøpe meg en Playstation i stedet.

 

 

Men, "i gode og onde dager" ikke sant?

 

:love:

Lenke til kommentar

Playstation er ikke helt feilfri den heller :)

Dark Chronicle er ett veldig bra og gøy spill, men det er ustabilt, du kommer deg ikke noe særlig lenger enn til 2. byen før det klikker for ofte til at du kommer videre. 600kr kostet det spillet, jeg fikk det byttet i ett nytt ett med samme feilen. Nå vil jeg bytte det i noe annet men jeg vet ikke om flere gøye spill :p

Lenke til kommentar
Feilsøking og problemstillinger har alle godt av.

 

Humans can make a mess, but it takes a computer to make a disaster

Denne tråden handler om sinnet og de negative følelsene mange får i kombinasjon med dingsen vi alle bruker så mye tid med. Jeg kan ikke på noen måte tro at feilsøking og problemstillinger rettferdiggjør det.

Lenke til kommentar

Hehe.... har hatt masse problemer med pc'en(e) min(e). Fullstendig enig med at man får en ******* god følelse når du klarer å fikse problemet og alt er i tipp topp stand, men nå har jeg et problem jeg ikke gidder å fikse, fordi jeg er for lat. Pc'en restarter seg selv etter jeg har spillt et spill 1 eller 2 timer. Blir litt sint av og til, men jeg tar det som et signal.... ta en pause, finn på noen annet, gjør noe som normale mennesker gjør, vær litt sosial, eller vurder om jeg skal fikse problemet.

 

Jess.... "I gode og onde dager" :love:

Lenke til kommentar

Alternativet er å rusle rundt i gata og irritere deg over folk med stygge klær og frisyrer.

 

Eg kan bli ganske irritert på visse personer\datating, men ikkje sånn at det er eit problem. Men det finnest folk som tar det så dønn seriøst at dei kan gå til angrep på andre. Leste om CS klaner som hadde hadd gangfight i virkeligheten pga spelet.

 

Irritasjonsmomentet gjekk nok opp eit par hakk når internett og MP kom for fullt.

 

Det er ein gal verden

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Å kjøpe pc er å be om problemer, jeg er enig i den. Pcen min brøt sammen i februar i fjor, jeg kjøpte nytt hele greiene i november i fjor, fortsatt virket ingenting, og når for noen dager siden fikk jeg nytt gfx kort og mere ram. Problemet med pcen min er løst og Battlefield som jeg ikke hadde spilt siden februar ifjor :p virker som en drøm. Mp3 i bakgrunn, nedlasting, og 400% bots og seff maks grafikk.. Deilig følelse :)

Menmen, zeph, du har ett poeng der. Hadde man sluttet å ergre seg over pcen hadde man kanskje funnet andre ting å ergre seg over..

En pc er kanskje ikke noe mere 'irriterendes' enn andre ting heller.

Jaja, jeg tror nå på dette med karma, hva syntes dere om det? Negativ energi imot dere er ett resultat av negativ energi dere sender ut..

Jeg tror iallefall på dette :yes:

Lenke til kommentar

Kan være enig i at PC og spill kan være ufattelig irriterende. Er det ikke noe galt med spillet, ja da er det PC`n og omvendt. Men det gir meg utrolig mye. Morro med problemløsning når man får det til. Slik jeg ser det i dag, så hadde jeg aldri klart meg uten PC`n. Det hadde vært trist uten den. Tror man gjør seg selv avhengig. Den er en av mine kjæreste eiendeler. Tror heller jeg ville kvittet meg med bilen, hvis jeg måtte velge :)

Lenke til kommentar
Alternativet er å rusle rundt i gata og irritere deg over folk med stygge klær og frisyrer.

Har en kompis som gjør akkurat det hele tiden...

Temmelig høylytt også.

Mens jeg blir irritert av å høre på han klage over folk han ikke

kjenner en gang. :laugh:

 

Man blir med andre ord irritert over mye rart.

PCer er en av dem. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg får helt noia bare av å lesa første posten her.

Det mest tragiske er at du filosoferte over det i utgangspunktet.

Fasitt svaret er:

JA det er forbanna irriterende om noe ikke virker, JA det er fordømt deilig å få det til å virke, og JA du lærer mer av å først møte veggen.

 

Du er stolt av å ikke vise følelser som sinne og frustrasjon, javel. Høres ut som beskrivelsen av den type mennesker som ruller opp alt sinne&hat inni seg til en liten ball og en dag når dem står i køen på matbutikken så tilter dem plutselig fullstendig over, griper tak i nærmeste hard gjenstand og slår ihjel 30 mann og danseband før purken avslutter hele greia med et velretta panne-skudd.

 

sucks1.jpg

Lenke til kommentar

Monsoon, Jeg er ikke stolt, men kanskje litt fornøyd over å kunne takle livets små og store problemer uten å la det plage meg, noen syntes jeg er for likegyldig, noen syntes jeg er kald. Men jeg bryr meg ikke for jeg har humør som ett dophue =D Men jeg prøver å være empatisk også, men jeg merker konflikt i det noenganger.

Jeg tror helse starter ifra psyken, og jeg tror psyke kan utrette litt av hvert. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg tror det er lite sunt å hisse seg opp over ting, samme hva det er.

Folk som stenger sinne inne i seg har kanskje store eller små problemer, jeg tror dette infiserer tankene over tid (baller på seg) helt til dem tenker "alle hater meg, ingenting virker, jeg klarer ingenting" - når tankene blir så negative går det i en ond sirkel der de på egenhånd klarer å kjøre seg selv ned i avgrunnen med negative tanker til de sprekker. :ermm:

Du får det til å høres ut som at enten blir du sint og slipper det ut i 'kontrollerte' mengder - eller så sparer du sinne inne i deg helt til demingen brister og du friker ut. Hva skjedde med "å bare ikke bli irritert"? Det enkle er ofte det beste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...