Gå til innhold

Oppgradere skjermkort i eldre pc

ere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noe vits å oppgradere en celeron 700Mhz med 256MB ram med nytt skjermkort?

Nå er det et integrerert Intel 810 kort, som naturligvis ikke er særlig bra til spilling.

Hovedkortet har heller ikke noen ledig AGP slot, vil et nytt pci-kort være noe vits i ei slik maskin?

eller er cpu/minne/alt for svakt til at det kan utnyttes, ser at komplett har ganske mange

pci-kort som jo er vanvittig mye bedre enn det som sitter i...

Vil f.eks et Sapphire Radeon 7000 64MB DDR til 409 kroner kunne øke ytelsen nok til at det er noe

vits?

Ellers er det noen Radeon 9x00 kort der også, men cpu er vel kanskje for svak til at det

vil ha noen stor fordel i forhold til Radeon 7000.

Setter pris på inspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Er det noe vits å oppgradere en celeron 700Mhz med 256MB ram med nytt skjermkort?

Nå er det et integrerert Intel 810 kort, som naturligvis ikke er særlig bra til spilling.

Hovedkortet har heller ikke noen ledig AGP slot, vil et nytt pci-kort være noe vits i ei slik maskin?

eller er cpu/minne/alt for svakt til at det kan utnyttes, ser at komplett har ganske mange

pci-kort som jo er vanvittig mye bedre enn det som sitter i...

Vil f.eks et Sapphire Radeon 7000 64MB DDR til 409 kroner kunne øke ytelsen nok til at det er noe

vits?

Ellers er det noen Radeon 9x00 kort der også, men cpu er vel kanskje for svak til at det

vil ha noen stor fordel i forhold til Radeon 7000.

Setter pris på inspill.

Siden det ikke er noen spill pc er et radeon 7000 et godt valg, men har du penger og spiller litt burde du kjøpe radeon 9*00/ geforce fx 5200

Skrevet

Hvordan spill tenker du på?

/Me har det 7000Pci i reserve og det funker helt ok det, 50Fps i Cs 1,6 går fint.

Bf kan du glemme, fikk 5Fps...

Men et helt ok kort ;)

Som sagt se litt på R9200 der også...

Skrevet

Du vil merke stor forskjell om du putter i et Radeon 9200, for intel sin integrerert grafikk er ikke noe å skryte av når det gjelder ytelse og bildekvalitet.

Skrevet
var jeg deg ville jeg gått for et FX5200..

Det ville ikke jeg, Radeon 9200 knuser FX 5200 :)

det har du helt rett i, men tenkte bare det på grunn av resten av maskinen...

Skrevet

Ja men 9200 vil kjøre like fint i denne maskinen som et FX5200 ;)

Skrevet

Ja men 9200 vil kjøre like fint i denne maskinen som et FX5200 ;)

Skal vel gjøre det ;)

Skrevet

Det var mest med tanke på litt eldre spill i need for speed serien, etc. Altså ikke primært for det

nyeste (som aldri vil virke på den maskina uansett). Jeg husker ikke hva det heter, men

den "porche" varianten av NFS hakker en del på maskina, jeg vil tro et nytt kort fikser den saken.

Da tror jeg at jeg anbefaler et Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR pci-kort til 705 kroner.

Selv om budsjettet er trangt er det bare 300 kr dyrere enn et 7000 kort, og med tanke på at

oppgraderinga likevel er billig så er det ikke så ille.

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...