Gå til innhold

Dårlig ytelse i spill


bensinkanna

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at jeg får dårlig ytelse i spill, får det ikke til å "flyte" skikkelig. Det som er rart er at de i mangen spill går nesten like dårlig med max grafikk som med minst :scared:. Dette opplever jeg i spill som f.eks Far Cry demo, Chrome, LOTR TROTK og Raven Shield.

 

Nå bruker jeg catlyst 4.2 , men har det samme problemet med eldre catlyst og omega drivere.

 

Her er pcen min:

Shuttle SN45G

AMD Athlon XP 2700+

2x512mb TwinMOS DDR PC3200

ATI radeon 9800pro 128mb (core: 412 memory: 365)

 

Noen som kan hjelpe? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens du har klokket kortet for høyt. Prøv å klokk det ned. Du bruker orginal kjøling ikke sant? Kortet kan ofte blir for varmt med orginal kjøling etter det er klokket. Om du klokker ned til 378: på core 337.5 på minnet så tror jeg du skulle kjøre spilla glatt likevel. Ser i denne sammenhengen at du har shuttle, der kan det fort bli varmt. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet. Det eneste som funker for meg er 3.10 driveren.

 

Jeg prøvde ganske mye forskjellige og byttet til og med diverse hw deler. Selv om jeg satte en vifte med 25cm i diameter som øste kaldluft rett mot skjermkortet , så hjalp det ikke.

Lenke til kommentar

Har hatt små problemer med Far Cry ja, gjerne skyggene osv som ikke er helt god. Det hadde noe med oppløsningen og gjøre, kjører 1280oppløsning med en blanding mellom medium og high detaljer, små tungt spill.

Hvis du trykker på windows knappen mens du spiller og går ut av spillet og inn igjen så blir texturer og alt helt ødelagt.

 

"Til mr. trådstarter, klokk ned til 400mhz på core og 355mhz på minnet så burde det gå greit hvis det er varmeproblemer."

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har ikke fått svar her på en stund... men nå som jeg har begynt å spille fullversionen av far cry må jeg igjen ta opp dette problemet. Spillet hakker nesten like mye på very high som på low. Men det virker som det går litt bedre helt i starten av spillet og blir verre etter at pcen har fått kjørt seg en stund. Er det noen som vet hva problemet kan være :scared: , får prøve å sammenligne fps i de forskjellige grafikk instillingene...

Lenke til kommentar
har ikke fått svar her på en stund... men nå som jeg har begynt å spille fullversionen av far cry må jeg igjen ta opp dette problemet. Spillet hakker nesten like mye på very high som på low. Men det virker som det går litt bedre helt i starten av spillet og blir verre etter at pcen har fått kjørt seg en stund. Er det noen som vet hva problemet kan være :scared: , får prøve å sammenligne fps i de forskjellige grafikk instillingene...

Du svarte liksom ikke på noen av anbefalingene over :) Da er det ikke så lett å vite hva du har sjekket og eventuelle resultater av dette..

Lenke til kommentar
Sett kortet ditt ned til std. innstillinger, oppgrader til catalyst 4.3 og prøv igjen.

Har prøvd det. Men det hjelper ikke, får samme problemet, har faktsik samme fps med standar innstillingene som når jeg har cloket... ;)

Jeg har ingen krevende programmer kjørende i bakgrunnen og bruker ikke Vsync.

Her er 2 bilder fra ut2004 som viser fpsen:

Dette er med dårligste grafikk og dette er med beste grafikk, (bildet er på hele 1.5mb :devil:) fpsen ser dere oppe i høgre.

Tviler på det er tempen på skjermkortet som er problemet, har en VGA Silencer som står på fult hele tiden. Her er bilde :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...