Gå til innhold

Holder 300W?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurte på om en Chiftech 300W holder til dette oppsett:

 

2 Harddisker (En 160gb S-ata og en 120gb IDE)

1 Dvd-rom

1 Cd-brenner

3 Kabinettvifter (Mulig flere)

1 Kald Katode

1 Kald Katode UV

Powercolor 9800 pro

Pentium 4 2,4 ghz klokket til 2,71

Floppy

 

Har ikke satt alt inn så det er derfor jeg vil vite om den holder.

Vet ikke om det var nok informasjon, men isåfall så bare si ifra

 

På Forhånd Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting som helst skummelt. Maskina vil starte med den PSUen, men når det går med mye strøm, s.s ved spilling, så plutselig leverer ikke strømforsyninga nok strøm / god nok spenning i et øyeblikk, og maskina kræsjer. Slår seg direkte av eller restarter seg selv.

 

EDIT: kan sikkert forekomme blåskjerm også ja

Selv opplevde jeg endel plutselige restarter en tid da jeg hadde underdimensjonert PSU og lite peiling.

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Ingen fare med å prøve, for all del!

 

Men opplever du noe uforståelig krasjing til stadighet så må du vite at det er sannsynlig at det kan være PSU

 

PS. Chieftec er ikke noe spesielt bra, det er vel bare helt allminnelig, midt på treet. Gode strømforsyninger: Antec TruePower, Fortron/Source, Enermax, MIST osv.

 

EDIT:

Nevnte merker er litt dyrere også. Men man får som regel hva man betaler for (med mindre man handler et sted som tar overpris selvfølgelig.

Endret av thoering
Lenke til kommentar
2 Harddisker (En 160gb S-ata og en 120gb IDE)

Powercolor 9800 pro

Pentium 4 2,4 ghz klokket til 2,71

 

<klippet bort smådillet som nesten ikke trekker noe strøm>

Det ser ut som om 300W holder lenge ja.. men det kommer an på om strømforsyninga gir stabil spenning eller ikke når det trekkes mye strøm fra den. Sagt på en annen måte: om strømforsyninga er av god kvalitet eller ikke.

Lenke til kommentar
Ingen fare med å prøve, for all del!

 

Men opplever du noe uforståelig krasjing til stadighet så må du vite at det er sannsynlig at det kan være PSU

 

PS. Chieftec er ikke noe spesielt bra, det er vel bare helt allminnelig, midt på treet. Gode strømforsyninger: Antec TruePower, Fortron/Source, Enermax, MIST osv.

 

EDIT:

Nevnte merker er litt dyrere også. Men man får som regel hva man betaler for (med mindre man handler et sted som tar overpris selvfølgelig.

Chieftec lager meget gode strømforsyninger. Faktisk helt oppe i toppen av treet.

De er ikke like gode som FS, Enermax osv, men den er ganske nær.

Selv har jeg en Chieftec PSU på 360 w. Den driver systemet mitt lekende lett. har 3 hardisker, 2 optiske enheter. XP2000, 2 minnebrikker, 3 kabvifter, GF FX5600 Ultra, I tillegg USB enheter. Har også 2 stk kald katoder som den driver.

Anbefalt PSU er 400+ w på mitt system, og det er vanvittig stabilit.

 

Så å komme å si at Chieftec PSU ikke spesielt bra er feil. Men kan du komme med tester der det er påvist så tar jeg gladelig i mot dem...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...