Gå til innhold

et sjå program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi hadde et sånt program på skolen en gang. Husker ikke hva det het, men det ble innstallert fra serveren (via logonscript,muligens), og lot admin på nettverket se hva som var på skjermen alle som hadde klienten innstallert. For morro skyld lastet vi ned programmet admin brukte for å se skjermene våre, og det viste seg at han ikke hadde satt passord for å bruke det mot klientene. Så der kunne vi finne ut hva _alle_ på skolen drev med til enhver tid :p

 

Siden vi var så snille sa vi ifra til læreren vår, og fikk han til å sette en stopper for hele programmet :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hmmmmm....så noen med slikt program kan altså overvåke min pc??? Er det så enkelt altså? Er ingen dataguru, bruker den bare til å surfe, spille å chatte med... Får jeg opp på min pc at noen overvåker pc min? hva kreves for at folk ska kunne gjøre dette? Ble plutselig litt paranoid nå :blush: Har selvfølgelig brannmur & antivirus.....

 

ett spørsmål til. Hva er egentlig å "pinge"??

Lenke til kommentar
hmmmmm....så noen med slikt program kan altså overvåke min pc??? Er det så enkelt altså? Er ingen dataguru, bruker den bare til å surfe, spille å chatte med... Får jeg opp på min pc at noen overvåker pc min? hva kreves for at folk ska kunne gjøre dette? Ble plutselig litt paranoid nå :blush: Har selvfølgelig brannmur & antivirus.....

 

ett spørsmål til. Hva er egentlig å "pinge"??

nei, det er ikke lett hvis det er hjemmepc'en din du snakker om.

Men f.eks du er på lan eller det er jobb pc'en så er det ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar

Hovedgreia med VNC er at den som vil overvåke kompilerer en klient som ser ut som et helt vanlig MSN-aktig chatteprogram. Dette ber han alle å installere på sin PC. Han kan da gå inn via bakdør i klienten dere har installert, og se hva som skjer på skjermen. Det er også masse artige effekter man kan bygge inn, som f.eks. å ta over muspekern, skrive ting, snu skjermbildet opp/ned osv. Men den kan fullt godt bare brukes til overvåkning også.

 

Den/og de fleste andre krever at den som overvåkes MÅ ha installert klienten og ha den i bruk (f.eks. hvis alle chatter med hverandre i klienten).

Så det er ingenting å være redd for når du sitter hjemme og surfer på nettet :)

Han kan da åpne sin "server", og se hvem på nettverket som bruker klienten han sendte ut, og se skjermbildet på hvilken maskin han vil.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ping er bare et lite signal som sendes ut som måler tiden mellom 2 punkter.

Ikkeno fiksfakseri. Signalet treffer mottakeren, og sendes tilbake, og tiden totalt fra det ble sendt til det kommer tilbake måles.

 

Du kan prøve å pinge www.hardware.no f.eks.

Så ser du hvor lang tid signalet bruker mellom din maskin og hw.no servern.

Bare åpne et kommandovindu (run.. og skriv cmd), kommandoen heter bare ping.

Det er den enkleste måten å finne ut om servern er oppe, om nettverket er iorden osv.

Hvis pinget ikke når frem er det feil et sted.

 

Man bruker også ping i onlinespill som Counterstrike for å se hvilken server man har lavest ping til, og dermed reagerer raskere enn en med høyere ping (fra deg til den servern).

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...