Gå til innhold

Duro eller.no uten vifte...


D_KILLAH

Anbefalte innlegg

Skal snart konfirmeres... cash,cash cash! Skal vel fornye stereoanlegget litt da, og va er vel et steronalegg uten Mp3/DivX/Dvd spiller :wink: .... har da tenkt en Amd duron eller.no... går det ann og kjøre den uten vifte med en stor kjøleribbe (som den store alphaen)eller.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IKKE kjøp Duron! Det koster LIKE mye for en Thunderbird! Og hvis dy spytter inn ett par hundringser til så kan du kjøpe en XP prossesor!

 

Jeg har hatt Duron selv, og var ikke spesiellt fornøyd med den! Har en T-bird 1,33Ghz nå som er helt konge! Så hvis du har tenkt til å gjøre mer enn to ting sammtidig så vil jeg ikke anbefale Duron. Vifte må du nok ha, men du kan kjøpe en med silence på så hører du ikke så mye av den. Vifta på Hk`et vil sikkert bråke mer...

Lenke til kommentar

Quote:



PS: Hadde JEG vært ute etter et steroanlegg ville jeg handlet fra noen som kan lyd (les: Electrocompagniet e.l)


 

Han spurte ikke hifi anlegg (rett meg hvis jeg tar feil). Hvis jeg skulle kjøpt høyttaler i dag ville jeg kjøpt den nye audiovector m3 (selv om de gamle jeg har funker like bra), men å anbefale det for noen som vil bytte ut sine pc høyttalere blir litt feil (rent eksempel)

Lenke til kommentar

Re:

_____________________________________________________

Han spurte ikke hifi anlegg (rett meg hvis jeg tar feil). Hvis jeg skulle kjøpt høyttaler i dag ville jeg kjøpt den nye audiovector m3 (selv om de gamle jeg har funker like bra), men å anbefale det for noen som vil bytte ut sine pc høyttalere blir litt feil (rent eksempel)

_____________________________________________________

 

Beklager, dersom du ikke forstår meg. Han er ute etter å fornye sitt steroanlegg. Jeg er redd han kan bli litt skuffet dersom han mener å bruke en PC i stedet for ordentlig CD-spiller og andre signalkilder.

(Ville bare påpekr at det slettes ikke er en fullgod erstatning)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 01:43, Insanity skrev:

Vil det ikke funke å kjøpe en XP + en bra ribbe, og så klokke den ned litt?


 

Funker ikke hos meg...

Prøvde å klokke ned xp1800 for å teste tempforskjell.

Gikk ikke ned no betydelig...

 

Har hørt om EN person som kjørte xp1800 med kun ribbe, men da lå den på over 70 grader og ribben var kjempesvær (og jeg tviler på at cpu'en funker nå).

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at jeg faktisk tenker på en Electrocompaniet AW-250 sak..+en forforsterker og en skikkelig sedet-spiller men skikkelige cd-spillere tar verken mp3 eller divx... så en boks til og spille av d med er fint vettu... + Klarer disse VIA cpuene og dekode en dvd i sanntid?

 

_________________

F:T:I

Fuck The INO

 

[ Denne Melding var redigert av: D_KILLAH på 2002-03-17 02:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 01:12, SnipeAlot skrev:

Så vidt jeg vet så utvikler Duron ekstremt mye varme.. Eneste CPU som bare kan kjøles ved hjelp av ribbe er Via C3 Cpu'er.. Har lyst til å bygge en liten slik boks jeg også, men den skal til TVn :smile:


 

Vel min Duron 800(orginal hastighet og spenning) kjører flott med kun en Alpha PAL8045. Det er til og med et stygt hakk i ribba der coren er så den kjøler ikke optimalt engang. På max load ligger den på 56 grader. Det er i et AOpen HQ45 uten noen annen kjøling. Tror aldri jeg vil anbefale noen å kjøre en Duron med kun passiv kjøling, men det er mulig.

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg en duron med den nye coren i.. så klokker jeg den litt ned og setter spenninga langt ned og setter en Alpha oppå den...

 

 

AOPEN VGA-Card Riva TNT2-M64 32MB AGP TV-Out RetailWO/SW, PA3000 PV

15 479 479

 

 

AMD CPU Duron 1.0GHz Socket A 200FSB Tray, AMD DURON 1.0

100+ 579 579

 

 

UNEX NIC Fast Ethernet PCI 10/100Mbit TPO, ND012C

20+ 135 135

 

 

OEMR Memory 256MB SDRAM PC-133 3rd Party

50+ 675 675

 

 

CREATIVE Soundcard Sound Blaster 5.1 Digital EG Retail, 7000000002116

20+ 763 763

 

 

CHIEFTEC Case ATX Desktop 300W For P4 / PFC 2x5.25" 2xFDD 2xHDD, TE-01W

1 661 661

 

 

ASUS Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX AGPPro, A7V133-C

04.04.2002 959 959

 

 

SAMSUNG Harddisk 80.0GB IDE 5400RPM UDMA-100 Noise Guard, SV8004H

50+ 1475 1475

 

 

SAMSUNG DVD-ROM 16X/48X ATAPI Internal Bulk WO/SW, SD-616F/EB

100+ 645 645

 

 

+ribbe

 

Høres det dumt ut?

_________________

F:T:I

Fuck The INO

 

[ Denne Melding var redigert av: D_KILLAH på 2002-03-17 13:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...