Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

vegg


Anbefalte innlegg

som topic sier, kanskje ikke så lett å tyde men...

så skal jeg pusse opp rommet mitt snart, og har da et rør i det ene hjørnet.

hadde da tenkt å lage en vegg utenpå, ikke bare røret, men hele vegge, slik at det ikke blir så stygt...

hadde da også tenkt at for å skaffe seg litt stil, så kan jeg jo da ha innoverhyller...

 

det jeg lurer på er om dere vet hvordan jeg skal få laget denne veggen...

har også en del kontakter i denne veggen, som ikke kan dekkes over, det er strøm og internett til pc'n...

 

kom gjerne med tips, det er fortsatt en stond til jeg skal pusse opp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

_____________________________________________________________-> skap

|O'''''''''''''''''''''kontakter

|

|

| her har vi da datapult.. osv.

|

|

|

|

|

|

|

vindu

osv. nedover

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

det jeg da hadde tenkt var:

 

_____________________________________________________________-> skap

|O______kontakter_____________________________________________

|

|

|

|

| datapult, osv osv...

|

|

|

|

|

vindu

osv. nedover

 

vet at dette ble ganske stort, men jeg håper at det nå ble lettere å forstå...

Lenke til kommentar

hmm... når sant skal sies, så aner jeg ikke hva røret er til, men jeg kan tenke meg det er til radiatorvarne...

*bøye seg ned å sjekke..*

joda.. røret er til radiatorvarme.. trukke det er så farlig å bygge det inn..

men jeg skal høre med faren til en venn av meg ang. strøm, tv og internett som er på veggen.. (han er elektriker..)

 

men bare fortsett og komme med forslag...

kom selv akkurat på at det hadde vært stilig med et vindu der, og lys bak...

 

da kommer bare problemet med hvordan jeg skal ordne strøm til lyset, og hvordan vindu skal vøre, og ikke minst hva jeg skal ha bak vindu..

 

men som sagt.. bare fortsett og kom med forslag/tips...

Lenke til kommentar

nei, men med det mener jeg at det vil være vanskelig å få spikret et databord...

 

spessiellt fordi at jeg har en nabo som sitter å lytter etter ulyder...

 

*EDIT*

glemte å si at jeg allerede nå sitter ved et bra og dyrt databord, som jeg er ganske fornøyd med...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

En vegg er ikke så vanskelig å bygge! Hvor stor skal den være? (høyde og lengde) Skal den gå fra gulv til tak, og/eller fra vegg til vegg? Hva består den gamle veggen av i hovedsak? Tre, trefiber, betong, eller gips? Hva består gulvet av? Og taket da?

Når man har det klarlagt, kan man finne ut hvordan man bør lage veggen, og hvordan man vil ha den.

De som er det vanligste og rimeligste er jo vanlig reisverk med lekter, som man så spikrer plater eller panel på.

Lenke til kommentar

Problemet med å IKKE være tømrer eller ha noen som helst erfaring med bygging er at man ikke gjør ting forskriftsmessig. Det blir da ulovlig, og sjekker en elektriker huset deres en eller annen gang, får dere beskjed om å rive hele greia.

Tømrere har ei TJUKK bok med forskrifter som beskriver hvor langt ting og tang skal være fra varmekilder, hvordan planker skal joines sammen osv osv.

 

Det er litt som å tro at man kan bygge sitt eget hus, bare fordi "det er jo lett å spikre sammen to og to planker!"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

har tenkt å høre med en elektriker som jeg kjenner..

og arctic, den skal gå fra tak til gulv, og vegg til vegg/skap

veggen som er fra før av er betong, gulvet, er vegg til vegg teppe, men jeg skal legge laminat eller parkett i samme slengen...

 

og ang. forskriftene: så får vi bare sjekke det som elektrikeren sier er greit, og resten blir vel litt sånn :ermm::roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...