Gå til innhold

Masse kjøp av LCD skjermer fra våre naboer i øst


billythekid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du si hvor du får tak i dem?

nop desverre

hvorfor ikke?

 

Denne personen bør jo ha en butikk som selger disse til folk i Sverige.

Da kan vi jo se utvalget hans/hennes.

 

Burde kunne legge ut en link på dette.

 

 

Argumentene dine punkteres her kompis. Simen1 har dratt deg langt ut på isen, og den er tynn.

dere vil få kvitering fra produsent. Ikke fra impotør. Dere får garantien fra produsenten ikke impotør! Dere får vite navn på produsent ikke impotør

 

hvor er dette rart? :dontgetit:

Lenke til kommentar
synd alle skal være så negative, syntes du høres seriøs ut jeg billy :thumbup: Folk tar jo skinnet før bjørnen er skutt her.... eller hva det nå heter :p

 

Du prøvde hvertfall å hjelpe, men er vel ikke vanlig norsk folkeskikk å si takk...

det har vel heller med at brukerne her har litt mer kunnskap enn de som handler på qxl.

 

Etter all kontakt jeg har hatt med produsenter i det siste syns jeg dette er mystisk. Flere av produsentene hadde faktisk store problemer med å komme opp med bare en skjerm pga mangel i markedet. Og her kommer en kar som ikke vil si hvor han skaffer fra, men han skaffer alt og det til meget gunstig pris.

 

Dette lukter ikke bra, men de som stoler på han kan jo villig prøve.

Lenke til kommentar
synd alle skal være så negative, syntes du høres seriøs ut jeg billy  :thumbup:  Folk tar jo skinnet før bjørnen er skutt her.... eller hva det nå heter  :p

 

Du prøvde hvertfall å hjelpe, men er vel ikke vanlig norsk folkeskikk å si takk...

det har vel heller med at brukerne her har litt mer kunnskap enn de som handler på qxl.

 

Etter all kontakt jeg har hatt med produsenter i det siste syns jeg dette er mystisk. Flere av produsentene hadde faktisk store problemer med å komme opp med bare en skjerm pga mangel i markedet. Og her kommer en kar som ikke vil si hvor han skaffer fra, men han skaffer alt og det til meget gunstig pris.

 

Dette lukter ikke bra, men de som stoler på han kan jo villig prøve.

har du problemer eller er det bevist for og holde prisene oppe(eller til å med øke)

 

 

tilbud/etterspørsel vet du :)

Lenke til kommentar

skal ikke gi meg ut i en lang diskusjon her kompis, men her er du i dans med feil person.

 

At prisene er slik de er kommer ikke av mine utsagn. Det er vel heller det at det er mangel på paneler over hele verden. Faktisk har flere produsenter trukket modeller fra markedet nettop fordi mangelen er så stor.

 

Og jeg sitter med info direkte fra produsenter som Samung (de produserer stort sett paneler til de fleste produsenter) Eizo, Nec og Iiyama

 

så når du snakker om tilbud og etterspørsel kan jeg fortelle deg at etterspørselen er langt over tilbudet. Produksjonen går på høygir, men ennå er det iukke nok til å dekke etterspørselen.

Lenke til kommentar

Dette ville i hvertfall ikke jeg satset på. Må i tilfelle være noen kjipe utgåtte hvite modeller. Som andre sier er etterspørselen etter kurante modeller stor.

 

For "importøren" så må du huske det kommer mye i ekstra, blant annet frakt, mva og fortollingsgebyr. Du bør også komme med noen konkrete tilbud.

Lenke til kommentar
Han spurte om d var noen som var intreserte i billige skjermer... ikke om d va noen som ville diskutere opplegget...

Er dere intreserte så sender dere en pm el no og spørr etter tlf nr el no... hvis ikke dere er intreserte så gir dere ******...

heh takk :) du fikk det ut sånn som jeg tenkte men ikke klarte og si

Lenke til kommentar
skal ikke gi meg ut i en lang diskusjon her kompis, men her er du i dans med feil person.

 

At prisene er slik de er kommer ikke av mine utsagn. Det er vel heller det at det er mangel på paneler over hele verden. Faktisk har flere produsenter trukket modeller fra markedet nettop fordi mangelen er så stor.

 

Og jeg sitter med info direkte fra produsenter som Samung (de produserer stort sett paneler til de fleste produsenter) Eizo, Nec og Iiyama

 

så når du snakker om tilbud og etterspørsel kan jeg fortelle deg at etterspørselen er langt over tilbudet. Produksjonen går på høygir, men ennå er det iukke nok til å dekke etterspørselen.

nei skjønte hva du mente, men det er ikke alltid tilbyder VIL at hele etterspørsel skal dekkes, dette grunnet at en høyere etterspørsel gir høyere pris!

 

 

lært litt i sosøk timene..

Lenke til kommentar

tilbud og etterpørsel henger godt saman

Men når etterspørsel er større enn produksjon?

 

Kvifor skal då vere mulig å kunne skaffe skjermane billigare enn vanleg salgspris?

Spesielt med tanke på kva fortjeneste webshopene kjører med no for tida.

 

Eit godt eksempel på at etterspørsel var større enn produksjon var ramprisene nå jordskjelvet i Taiwan tok ut eit par minnemodulprodusentar.

Minneprisen gjekk til værs, og det var ikkje mogleg å skaffe noko billigare.

Og med tanke på kor mange produsentar/leverandørar mr dahle har vore i kontakt med dei to siste mnd er det litt merkeleg at du skal kunne skaffe kva som helst modell billigare.

 

mvh

Jan Eirik

 

 

Ps før jul hadde smg venteliste på 193T på ca 300 etter at leveransen til frå samsung var komme, og det var berre desember bestillingar.

Lenke til kommentar
nei skjønte hva du mente, men det er ikke alltid tilbyder VIL at hele etterspørsel skal dekkes, dette grunnet at en høyere etterspørsel gir høyere pris!

 

lært litt i sosøk timene..

Hmm.. Tipper det var den timen med OPEC osv.

 

Når det gjelder LCD så tror jeg nok på oivind_dahle når han sier at det er en reell underproduksjon. (og ikke bare et "imaginært liksom-underskudd" produsnetene gjør for å heve prisene per enhet)

 

PS. Både reelle og imaginære produksjons-underskudd fører til høyere priser .. ;)

 

PPS. LCD-fabrikkene kan ikke bare åpne kranene mer slik som oljeselskapene til dels kan. LCD-fabrikkene har en gitt begrenset produksjon som er avhengig av hvor mange produksjonslinjer de har. De aller fleste av disse linjene ligger i Asia og går faktisk for fulle mugger døgnet rundt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
nei skjønte hva du mente, men det er ikke alltid tilbyder VIL at hele etterspørsel skal dekkes, dette grunnet at en høyere etterspørsel gir høyere pris!

 

lært litt i sosøk timene..

Hmm.. Tipper det var den timen med OPEC osv.

 

Når det gjelder LCD så tror jeg nok på oivind_dahle når han sier at det er en reell underproduksjon. (og ikke bare et "imaginært liksom-underskudd" produsnetene gjør for å heve prisene per enhet)

 

PS. Både reelle og imaginære produksjons-underskudd fører til høyere priser .. ;)

ja motsier meg selv der engentlig kanskje for en pris samarbeid mellom de forkjellige LCD produsentene er lite sansynelig

 

 

 

 

 

Men som sagt Jeg kommer med et tilbud som kan skaffe dere en billig LCD skjerm take it ore leave it. dont rape it!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...