Gå til innhold

Ferske NV40 nyheter...

ASCIWhite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NVIDIA'S UPCOMING graphics chip, NV40, supports the Shader models 3.0 that Nvidia claims are in DirectX 9.1 and which, in the real world, are in DirectX 9.0c. Still, Nvidia's fearless marketeers are also claiming that the chip have three times the performance and eight times faster shaders than NV38?Geforce FX 5950 Ultra. Hmm.

Hørt noe lignende før? :roll:

Den som lever får se..

Skrevet

Har null tro på hva de sier om kortene, (8 times faster shaders etc etc) venter til benchmarkene kommer etterhvert før jeg gidder å gjøre opp noen mening om kortene =)

Skrevet

Høres ut som de skryter på litt ekstra ytelse. Men jeg må da uansett ha meg nytt. Blir nok |------------------------------------------| <--så stor forskjell fra mitt MX 420. (Viss det ikke blir mer da :p)

Skrevet
,10/02/2004 : 12:40]Hvis NV40 kommer 18 mars, når kommer R420?

Regner med at vi da snakker om en såkalt "jukselansering" eller "papirlansering" :angry:

Skrevet

hvor sier hardware.no at r420 kommer til og bruke gdd3 på 1600mhz det er jo bare ren gjetning.mere sansylig er det at minne ligger på 1100-1300mhz på minne.gdd3 minne er ganske dyrt så den bruker jo mest sansynlig ddr-II minne.

vpu core ligger nok på 600 mhz tror jeg.

bare se på denne linken,ati utvikler en teknologi som gjør gpu 4 ganger raskere.

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1518144,00.asp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...