Gå til innhold

Automatisk fullskjerm på tv-ut


Ronnyb

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt nvidia skjermkort, nå har jeg fått meg nytt Radeon 9800 Pro.

 

Jeg har tv-en min kobet til video-ut utgangen på skjermkortet, før med nvida skjermkortet har jeg kunnet sette på noe som heter video overlay, satte jeg den til automatisk så kom alle filmer jeg spilte av på pcen, i full skjerm på tven. Uten at jeg måtte dra de over eller noe som helst, dette får jeg ikke til med ati sine drivere. Finner ingen måter å sette det på.

 

Noen som har greie på om dette går ann på ati kort, eller om det bare er nvidia som har dette.?

Endret av Ronnyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS!

 

når TV clone er slått på og TV'n er aktivert, så vil alle spill bli klonet til TV'n når du spiller og kan redusere fps'en betraktelig. viss Vsync er slått på i tilleg så vil ingen spill gå høyere en 50fps fordi tv'n er på.

 

annbefaler at du lager en 'scheme' i driverene hvor du raskt og enkelt kan slå på og av TV-ut.

dette gjør du i kontrollpanelet under displays, mens TV klone er på, hvor du taster inn DualTV (kall det hva du vil..) og lagrer. nå kan du raskt slå på og av tv-ut med ATI ikonet som ligger nede til høyre. høyreklikk og veld schemes og tvclone (det du valgte å kalle det).

Lenke til kommentar
annbefaler at du lager en 'scheme' i driverene hvor du raskt og enkelt kan slå på og av TV-ut.

dette gjør du i kontrollpanelet under displays, mens TV klone er på, hvor du taster inn DualTV (kall det hva du vil..) og lagrer. nå kan du raskt slå på og av tv-ut med ATI ikonet som ligger nede til høyre. høyreklikk og veld schemes og tvclone (det du valgte å kalle det).

Det siste her hørtes interessant ut. Kunne du prøvd å forklare hvordan man går fram for å gjøre dette litt nøyere? Klikker jeg på displays (eller skjerm) i kontrollpanel kommer jo den vanlige boksen jeg får opp om jeg høyreklikker på skrivebordet og klikker egenskaper. Altså ingen steder og skrive inn noe navn og lagre driveroppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...