Gå til innhold

Shuttle A64 problemer

slimboy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem, min SN 85, 1 uke gammel vil ikke gå lenger enn til bios, vel kom til progress bar til XP, også black screen. Vel nå kommer jeg inn i bios, går jeg inn i sikkerhets modus og velger noe, så stopper det der og.

Har prøvd annet skjermkort med samme resultat, og testet det gamle i en annen pc, og det virket. Eneste problemet jeg har hatt kom i går da jeg skulle legge inn en DVD avspiller som feks powerdvd, interactual, msidvd, som den så klart ikke ville ha noen av?

Noen klare morgen hoder?

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem på min egen PC når BIOS blir resatt. Hos meg er årsaken at hovedkortet kjører minnet 'by SPD' og i tillegg så kjører den timings 'optimal', som er mer aggressivt enn hva minnet tåler. Og etter 30sekunder da, så låser PC'n seg.

Det jeg da må gjøre, er å la PC'en stå 10minutter, resette BIOS, starte PC'en, gå inn i BIOS fort som f og sette ned til DDR333 og la timings kjøre 'by SPD'.

Mulig dette funker til deg også?

Skrevet
Har samme problem på min egen PC når BIOS blir resatt. Hos meg er årsaken at hovedkortet kjører minnet 'by SPD' og i tillegg så kjører den timings 'optimal', som er mer aggressivt enn hva minnet tåler. Og etter 30sekunder da, så låser PC'n seg.

Det jeg da må gjøre, er å la PC'en stå 10minutter, resette BIOS, starte PC'en, gå inn i BIOS fort som f og sette ned til DDR333 og la timings kjøre 'by SPD'.

Mulig dette funker til deg også?

dessverre

:no:

Skrevet
Hvilket minne er det du har?

Har Twinmos 3200, både m/u Winbond, ingen forskjell, uansett har jeg kjørt tester på disse før, og endte opp med 2*512MB Winbond.

Men nå er det samme F, tok en fresh install, og alt virker som det skal igjen.

:devil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...