Gå til innhold

få tilbake informasjon etter formatering


Rzz

Anbefalte innlegg

Heeeisann..

det var en tråd for akkurat dette problemet, men den ble stengt nå nettopp isted..

 

 

Jeg har hatt en Maxtor 200gb s-ata disk et par måneder nå, og den har funket helt uten noen problemer. På daverende tidspunkt hadde jeg et GeForce 2 MX-440. Så oppgraderte jeg skjermkortet mitt til et Sapphire Radeon 9600XT 256, men da begynnte plutselig s-ata disken å lage problemer. Det begynnte med at maskinen begynte å låse seg, og enkelte programmer ville ikke starte. Jeg "avtalte" at checkdisk skulle kjøres neste gang maskinen startet, og der kom problemene. Jeg fikk bekskjed om at "filpostsegmenter ikke kunne leses", men senere på dagen så virket den plutselig igjen. Og nå virker den absolutt IKKE!

 

Men det som irriterer meg mest, er at jeg ikke klarer å starte maskinen når s-ata disken er koblet til. Det som skjer er at maskinen låser seg enten i checkdisk (scandisk), eller når det ikke loader så låser den seg rett før "Welcome" skjermen kommer. Har prøvd å koble fra s-ata disken, og da funket alt helt uten problemer..

Jeg har en gammel p-ata hdd som jeg har OS og programmer på. Den nye har jeg filmer og spill på..

 

Men jeg gjorde en ting nettopp.. Gikk inn på administrative verktøy under kontrollpanel, og klikket meg inn på "hendelsesliste". Der så jeg ting som hadde skjedd under oppstart og mens jeg var inne i windows. Og blant den listen sto det rundt 20 "feil", som ved en nærmere titt inneholdt feilmeldingene:

 

* "Enheten har en dårlig blokk."

* "Enheten \Device\Scsi\SI3112r1 svarte ikke før tidsavbruddet utløp."

* "Fant en feil på enheten \Device\Harddisk0\D under en pagineringsoperasjon."

* "Filsystemstrukturen på disken er skadet og kan ikke brukes. Kjør verktøyet for kontroll av disk

på volumet I, J, K:."

 

 

Så mitt endelige spørsmål er.. Jeg har lest at det finnes programmer som skaffer tilbake dataene etter en formatering (har noe som heter getdataback inne..). Viss jeg formaterer hdden, er det sannsynelig at jeg klarer å få tilbake alle spillene mine og alt det andre som er på den??

 

Jeg har oppdatert bios, s-ata driverene, windows update, og kjørt Maxtors PowerMax på den. PowerMax sa at det var flere feil på disken, vil disse forsvinne ved en eventuell formatering??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har nettopp brukt, getdataback og fikk igjen en god

del data. Vil tippe at jeg fikk igjen ca halvparten

av det jeg ville ha...resten er borte.

 

Civix

[Offtopic]Fikk du bare tilbake halvparten?Hvilket prog brukte du?[/Offtopic]

 

 

Edit: post nummer 100 gitt :w00t:

Endret av EDB
Lenke til kommentar

getdataback er fin,

mulig du har litt svakt psu, at det ikke klarer levere nok strøm til maskina di, jeg har hatt lignende problem, mitt var:

byttet til kraftigere skjermkort, så bootet maskinen bare noen få ganger. den klarte ikke starte, klødde meg lenge i hode før jeg byttet med et annet psu og etter det fungerte maskina perfekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...