Gå til innhold

Asetek kommer med ny WaterChill blokk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den løsningen med kobber rør på cpu blokken likte jeg veldig godt Skrue :thumbup:

Har tenkt på noe lignende selv, men med instrumentrør :p

Hyggelig at den falt i smak! :-)

 

Den fungerer ganske godt temperaturmessig også, og er vel litt mer strømlinjeforma enn den originale Y-løsningen.

Instrumentrør blir helt sikkert fancy det også, i rustfritt antakelig?

 

Nok en årsak til at jeg lagde denne løsningen, var at det da ble mye lettere å route forbindelsen mellom CPU- og GPUblokk.

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes skjermkortet til Skrue er litt bøyd?

LOL! Det kan vel nesten se sånn ut ja! Men neida, kortet mitt er slett ikke bøyd.

Årsaken til at det ser slik ut, er et fenomen som i fotoverdenen kalles sfærisk abberasjon, eller fortegning om du vil.

Dette er avhengig av optikken på kameraet, gjerne i kombinasjon med makrofotografering.

Så jo dyrere kamera, jo mindre abberasjon. Konklusjon: Jeg har et pinglekamera! :(

 

Btw; Sjekk bakkanten på kortet. Der ser det straks rettere ut!

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Hyggelig at den falt i smak! :-)

 

Den fungerer ganske godt temperaturmessig også, og er vel litt mer strømlinjeforma enn den originale Y-løsningen.

Instrumentrør blir helt sikkert fancy det også, i rustfritt antakelig?

 

Nok en årsak til at jeg lagde denne løsningen, var at det da ble mye lettere å route forbindelsen mellom CPU- og GPUblokk.

Kommer til å bli rustfritt eller titan ;)

Har tilgang til litt forskjellig der jeg jobber.

Problemet mitt er å bestemme meg for om å kjøpe cpu blokk eller lag en selv :)

 

edit: vanskelig å holde styr på knappene en lørdags kveld :p

Endret av NO_TECH
Lenke til kommentar

Tjah, er vel også litt avhengig av hva slags maskiner og utstyr du har til disposisjon.

Men det er jo selvsagt veldig artig å lage en velfungerende blokk sjøl, absolutt!

 

GPU-blokka du kanskje har sett bilde av er også prøvekjørt på CPU- med ganske godt resultat, og gir i skrivende stund ca 27grader på GPU. (Vann:18grader)

Designet på denne krever ikke fullt så avansert utstyr som W.W-blokka, og kan kanskje være lettere å produsere? Men er nok ikke fullt så enkelt å finne det optimale forholdet på den, mht hulldiameter i forhold til dyser etc.

Lenke til kommentar
Legger ved et bilde lånt fra ocshoot.no for å vise hvordan blokken ser ut montert.

(Dette er ikke den nye WaterChill blokka, men WhiteWater blokka)

Vannet kommer her inn via slangen i midten, og blir deretter sugd ut av de to andre slangene. Dette kan vel sies å være en revolusjon innen vannkjøling, da dette nye designet har bedre kjøling enn de forrige.

Revolusjon er vel kanskje å ta i, men en forbedring er det jo!

Og får vel for ordens skyld rette deg litt mht suging. Vannet returneres på naturlig måte i de to niplene i enden av blokka.

Skal du oppnå et sug / undertrykk, så må du koble til en dertil egnet pumpe for formålet. Litt pirk kanskje, men i praksis er det slik.

 

Bildet viser også til en viss grad hvor plasskrevende den "Y"-koblinga kan være.

Den bygger fort 12-13cm over CPU, og dermed blir det nesten slik at man får problemer med å svinge av returslangen u enden på Y-koblinga, uten at slangen havner utenfor kabinettet.

Av den grunn kan det være verdt å vurdere en løsning som tidligere omtalt.

Revolusjonen kommer nok med en god direct die kjøling, håper det kommer noe smart her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...