Gå til innhold

Mister man garantien vis ein bytter vifte?


AshtraY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du alt har klokket det så er garanti byby regner jeg med

å?

dvs nesten 90% av alle her på hw.no forumet klokker kortet sitt O_o

 

EDIT : pluss at visse kort har "overdrive" funksjon + med ført klokke program.. Sikker på ein misser garantien ved klokking?

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
hvis du alt har klokket det så er garanti byby regner jeg med

å?

dvs nesten 90% av alle her på hw.no forumet klokker kortet sitt O_o

 

EDIT : pluss at visse kort har "overdrive" funksjon + med ført klokke program.. Sikker på ein misser garantien ved klokking?

Ja det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
hvis du alt har klokket det så er garanti byby regner jeg med

å?

dvs nesten 90% av alle her på hw.no forumet klokker kortet sitt O_o

 

EDIT : pluss at visse kort har "overdrive" funksjon + med ført klokke program.. Sikker på ein misser garantien ved klokking?

Tror ikke det stemmer at 90 % her på forumet klokker kortene sine.

Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det, er mest opptatt av å ha noe som er stabilt og holder lenge. Klokking medfører selvfølgelig at garantien ikke gjelder lengre.

Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar

Tror ikke det stemmer at 90 % her på forumet klokker kortene sine.

Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det, er mest opptatt av å ha noe som er stabilt og holder lenge. Klokking medfører selvfølgelig at garantien ikke gjelder lengre.

Skulle bare mangle.

Vell 90 % er kanskje litt masse men vil tippe på at i alle fall over 50%.. jaja,systemet blir ikke så ustabilt om du klokker skjermkortet dittl litt...har klokket mitt skjermkort(mx 420 :p hehe) fra 260/333 til 357,8/472,5 og det er helt stabilt..

levetiden blir vell ikke fult så lang,men tviler på att du kommer til å ha skjermkortet så lenge att det har nåkke så sei..

Men det er jo en selv følge att vist du klokker eller mekker på kortet ditt så møster du garantien ;)

Lenke til kommentar

Jeg klokket mitt gainward GeForce Ti 4800se med medfølgende overklokkingsprogram fra gainward. Kortet var godkjent til klokking opp til et visst tall. gjikk jeg over dette tallet, kom det en boks som det sto at jeg mistet garantien viss jeg kjørte kortet på denne hastigheten. Siden klokking ikke ga serlig ytelsesforsjeller, klokket jeg etter vert ned kortet igjenn. Ca 2 måneder senere tar kortet kvellden, jeg sender det inn, men tror ikke jeg får noen erstatning, men noen uker senere dukker et GeForce FX 5900 opp i posten

 

Hadde ikke meket på kortet

Endret av Selle
Lenke til kommentar
Jeg klokket mitt gainward GeForce Ti 4800se med medfølgende overklokkingsprogram fra gainward. Kortet var godkjent til klokking opp til et visst tall. gjikk jeg over dette tallet, kom det en boks som det sto at jeg mistet garantien viss jeg kjørte kortet på denne hastigheten. Siden klokking ikke ga serlig ytelsesforsjeller, klokket jeg etter vert ned kortet igjenn. Ca 2 måneder senere tar kortet kvellden, jeg sender det inn, men tror ikke jeg får noen erstatning, men noen uker senere dukker et GeForce FX 5900 opp i posten

 

Hadde ikke meket på kortet

wow, det var et fint bytte må jeg si, hvem\hvilken butikken er det snakk om?

Lenke til kommentar

Du mister ikke garantien så lenge du ikke skader kortet :yes: Viften min gikk nemlig istykker og da fikk jeg nye fra komplett. Da spurte jeg om det samme og fikk som svar: "Så lenge du ikke fysisk skader kortet så er det ingen problemer." Og hvis du overklokker så kan du være litt sleip og bare si at det ikke er klokket. Det kan de ikke sjekke hvis kortet er brent sammen.

 

Så det er bare å skur på orginal vifta ;) Og send det inn hvis det skulle skje noe :)

Lenke til kommentar

De fleste produsenter sier at hvis du mekker på kortet i noen helst form så forsvinner garantien. Så å bytte vifte fører til at garantien forsvinner.

Spørsmålet om at overklokking bryter garantien, svarer seg vel selv. Unntaket er overdrive funksjonen, men det kan ikke kalles klokking siden den så vidt forandrer på MHz'en.

Lenke til kommentar
Jeg klokket mitt gainward GeForce Ti 4800se med medfølgende overklokkingsprogram fra gainward. Kortet var godkjent til klokking opp til et visst tall. gjikk jeg over dette tallet, kom det en boks som det sto at jeg mistet garantien viss jeg kjørte kortet på denne hastigheten. Siden klokking ikke ga serlig ytelsesforsjeller, klokket jeg etter vert ned kortet igjenn. Ca 2 måneder senere tar kortet kvellden, jeg sender det inn, men tror ikke jeg får noen erstatning, men noen uker senere dukker et GeForce FX 5900 opp i posten

 

Hadde ikke meket på kortet

wow, det var et fint bytte må jeg si, hvem\hvilken butikken er det snakk om?

Det var pcutstyr.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...