Gå til innhold

Data maskinen bare slo seg av


Anbefalte innlegg

Hei, jeg satt og spilte også bare slo hele greia seg av :scared: og den vil ikke på igjen. Vel jeg trur det kan være Strømforsyningen men er ikke helt sikker, for det det grønne lyset i maskinen lyser ennå også når jeg trykker på "Power" knappen så går vifta på Strømforsyningen og prosessoren en halv gang rundt også gir det seg.

Noen der ute som vet hva feilen kan være?

 

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cpu som ble litt varm kanskje!?

 

Men som nevnt så kan en bios reset være en grei start på problem løsning. Ta ut batterie i 30 sec. er også en måte og resete bios på. Greit om du er usikker på hvilken jumper som må fikles med....

 

Om ikke dette funker så kan du altids dra ut skjerm kort og putte i et annet (om du noe slikt liggende på lur!)

 

 

Cpu

skjermkort

Minne brikker

 

er ofte en av disse som er involvert ved crash under spilling..

Lenke til kommentar

Helt umuligt å si noe sikkert ... men power supp. er da også en god mulighet for at den er død...

 

Om du tar ut skjerm kort og start pc; du vil ikke få noe bilde da, men finner da ut om cpu vifte, harddisk går.

 

Om du får ting til å funke igjen så vil jeg anbefale at du sjekker litt rundt varme på cpu og skjerm k. (dvs. hvor mange grader du har på cpu & skjerm K.)

 

Er nesten 100% sikker på feil/mangel på drivere _ikke_ skal stoppe en pc å boote...

 

Mulig at det kun er vifte på cpu eller skjerm k. også som er dødt. Protection i biso vil da normalt sett kjapt skru av pc...

 

Egentligt mange muligheter her.. :roll:

 

...Holder en sterk "knapp" på at det er Power supp. som har tatt kveld, jeg da!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

det kan ikke være skjermkortdriverne, de lastes jo ikke før windows starter opp? Kan hende det er strømforsyningen, minne eller cpu ja.. prøvd å starte maskinen uten minnebrikker? Gjerne skriv hardware-specs (antall harddisker, cpu, minnetype, hovedkort, maks watt på strømforsyningen ol.)

Lenke til kommentar
Jeg har også dette problemet. Min cpu holder en "hvile varme" på 60 grader.

 

Er det mye?

Det er litt i meste laget kan man si! Er det AMD?

 

kommer sikkert godt over 60 når du spiller og cpu/maskin generelt jobber mye tyngre da.

 

Så om du er max uheldig så kan cpu'en din ta kveld med så høy varme.

 

 

 

Ang. problemet til trådstarter..

Har du sjekket volt/amper med amp/volt meter?

 

Går vifta i PSU'en?

Lenke til kommentar

hehe, jeg fikk noe av det samme når jeg skiftet hovedkort til Abit NF7-S v2.0. Resatte BIOS men når jeg trykket på knappen bare blinket det i den grønne lampa og viftene gikk litt rundt, men ikke noe mer. Tok ut kontakten til firewire på Firewire\USB bracketen og den startet, merkelig. Prøvd å ta ut alt som ikke er nødvendig? Fjerne PCI kort, cdrom osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...