Gå til innhold

Dell Inspiron m510


beh

Anbefalte innlegg

Men så mye nytt er det ikke: så vidt jeg kan se så er skjermen blitt til 15" (gjelder 1400x1500, 1024x768 er eneste 14.1" skjermen som tilbys) og Firewire (brannkabel :D ) er lagt til.

 

Personlig synes jeg at m510 / m500 er en kall maskin bra vekt, størrelse og ytelse for pengene. (Med den prisen kan du kjøpe til ekstra batteri og virkelig nyte Centrino)

 

Eneste mangelen er grafikk chippen som i kombinasjon med Dell's bios ikke gir mer en 1280x1024 i X (pr 03.02.04). Eneste måten jeg har funnet å få KDE i 1400x1050 er å kjøre CYGWIN. Dette er ikke maskinen for deg som er vil kjøre linux.

 

Edit header: Arvetaker -> Oppløger

Endret av beh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Christia86: Tja, har aldri opplevt det som en flaskehals. Har fungert overraskenede bra faktisk, støtten for fler skjermer / TV, mulighet for rotering og veldig bra kvaitet på S-Video utgangen.

 

Dennis88: Skal man spille finnes det jo D600 (kommer nok en D610 snart). For meg som er student er støynivå, størrelse og vekt mer intressant.

 

Edit: Svar til Dennis88

Endret av beh
Lenke til kommentar
beh Skrevet 03/02/2004 : 21:32

  Christia86: Tja, har aldri opplevt det som en flaskehals. Har fungert overraskenede bra faktisk, støtten for fler skjermer / TV, mulighet for rotering og veldig bra kvaitet på S-Video utgangen.

 

Ehm...D600 er ikke akkurat den beste spill maskinen. Syns D800 som jeg hadde før og I8600 er bedre da

Lenke til kommentar
beh: Fikk du tv-ut til å virke med en gang? Sitter med en 500m og får ikke bilde på tv. Har forsøkt med flere kabler, men får ikke opp tv-en under Intel Extreme Graphics -> Graphics Properties, og får derfor ikke tvunget signalet ut i retning tv-en...  :(

 

Noen tips/råd?

Høyreklikker på skrivebordet og velger hvor jeg vil at bildet skal speiles / utøkes til. Aldri vært noe problem. Tv'n må støtte svideo ellers blir bildet sort / hvitt.

 

JensPetrus: Du har rett, den er større. Dell har forandret sidene sidne nå, den er nå 32,8 mm høy (+2 mm), 333,4 mm bred (+18,4 mm) og 273 mm dyp (+ 13,6 mm)

 

Edit: Fikset nedenfor nevte feil og MM (megameter?) til mm (millimeter) ;)

Endret av beh
Lenke til kommentar
beh: Fikk du tv-ut til å virke med en gang? Sitter med en 500m og får ikke bilde på tv. Har forsøkt med flere kabler, men får ikke opp tv-en under Intel Extreme Graphics -> Graphics Properties, og får derfor ikke tvunget signalet ut i retning tv-en...  :(

 

Noen tips/råd?

Høyreklikker på skrivebordet og velger hvor jeg vil at bildet skal speiles / utøkes til. Aldri vært noe problem. Tv'n må støtte svideo ellers blir bildet sort / hvitt.

 

JensPetrus: Du har rett, den er større. Dell har forandret sidene sidne nå, den er nå 32,8 MM høy (+20 MM), 333,4 MM bred (+18,4 MM) og 273 MM dyp (+ 13,6 MM)

Tror ikke 500m er 12,8 mm tykk nei.

Artig å krangle!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...