genesis Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 har endelig, etter mange timers søking, prøving, og feiling funnet et bra program for xtremformatering av disken, som jeg skal selge. men.... i windows lar disken seg ikke formatere (jeg har ikke diskettstasjon tilgjengelig på ganske lenge) det kommer opp feilmelding om at "Denne stasjonen kan ikke formateres. Avslutt alle diskverktøy eller andre programmer som bruker denne stasjonen, og pass på at ingen vinduer viser innholdet på denne stasjonen. Prøv så å formatere disken på nytt." og det har jeg selvfølgelig prøvd.... uten hell. (dette er bare en hurtigformatering, før dette yberprogrammet setter inn, og ødelegger alt) Trenger jeg et program for å overvåke, og se hva som bruker disken? (isåfall hvilket?) eller er det noen her som har erfaringer med hva det sannsynligvis er?
LEFZE^ Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 (endret) hva er det du skal formatere? er det harddisken, itilfelle så må du gå i dos/cmd og skriv format c: Edit: skriveleif Endret 3. februar 2004 av arneilia
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Spørs hvilket os du bruker, men du kan ikke formatere c i windows. Så har du ikke en brenner som du kan brenne boot filene, med winME oppstart filene på, det andre programmet kan du vel også hive inn på cd platen. Derfor har eg ennå en liten billig floppy stasjon i kabinettet mitt.
genesis Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Skrevet 3. februar 2004 takker for svar, men tingen er at alle dos baserte programmer jeg har prøvd til nå, har ikke virket, eller krevd ca 1800t til formatering av en 120GB disk (ata-1?) - jeg kjører win2000 - det er ikke c: (der hvor jeg har OS) - dette programmet er windows basert og kan ikke kjøres i dos slik jeg forstår det - jeg skal prøve å avinstallere nForce(chippsett) driverne i will keep on trying takk, for svar
LEFZE^ Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 hvis du har win2k, (som du sier) så er det jo bare å gå i dos og skrive format [stasjon]: og trykke y og enter
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 arneilia: Er ikke dos i winnt baserte os, kun i win9x.
Wotan Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 "Start -> Kjør/Run -> CMD" = kommando promten (MS-Dos). Alle OS'ene til MS bygger da på MS-Dos?
Kjetil Lura Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Nope. WinNT4/2k/XP er basert på ntkjernen, win95/98/ME er bygget på dos.
Wotan Skrevet 3. februar 2004 Skrevet 3. februar 2004 Ikke for å lage en stor diskusjon men 95,98 og Me bygger da vitterlig på 9x kjernen. NT (3 og 4), Win2K og XP bygger på NT (XP har vel dratt med seg noe fra CE og 9x/Me). Men i bunn på alle ligger det da Dos. Prøv å gå til kommand promtet og skriv ver så bør det stå vilken verson det er.
genesis Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 (endret) its ver_ win2k 5.00.2195 Uansett om jeg får formatert HDDen derfrra, får vel ikke dette windowsbaserte programmet gjort det (?) --------------------------- Har akkurat valgt å formatere "igjennom" den der cmd kommandoen_ her er meldingen som kom: Formateringsprogrammet kan ikke kjøres fordi det er i bruk av en annen prosess. Formateringsprogrammet kjører kanskje hbis(<--skrivefeil! hvis?) volumet demonteresførst. ALLE ÅPNE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL BLI UGYLDIGE. Vil du påtvinge demontering av dette volumet? <J/N> jeg prøver ja.... edit_ den demonteringa gikk steinraskt, sikkert bare en liten fil eller noe som ble forandret på... pokker kunne ikke windows gjøre det! nå er formateringa i gang får håpe det viker etterpå også... når den skal yberformateres. takk for hjelp så langt Endret 4. februar 2004 av genesis
vetle- Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 hvis du har win2k, (som du sier) så er det jo bare å gå i dos og skrive format [stasjon]: og trykke y og enter hmmm, hvis disken er satt opp med NTFS så går det ikke (Sett opp disken som slave å formater gjennom windows med partition magic ell diskbehandling)
ultim3d Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Hvis disken er NTFS, så kan du ikke formatere den i dos, fordi da finner den den mest sansynlig ikke, og om man prøver FDISK, så sier den at den ikke kan slette "netverksdisken" eller hva det er den sier.. Men iallefall.. bruke PartititionMagic, eller lignende program.. hvis disken er FAT32 så kan du fyre igang en win98 disk, og starte dos fra den, og så skrive format c:
Hårek Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Men i bunn på alle ligger det da Dos. Du mener vel ikke det helt bokstavelig? Det er ikke DOS i de som er basert på NT. >ver Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
ultim3d Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Dos er det gamle OS'e, command prompt er det som er i windows Snakk tydelig folkens..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå