Gå til innhold

Mode shuttle


Anbefalte innlegg

hmm, har fjernet cdromen min nå, av en eller annen grunn fungerer den ikke.. :/ *fikser det i morgen.. Syns det var en god idee å stealthe cdromen.. det skal jeg gjøre..

 

Hmm, fikse på lufting også. Se litt rundt på nett for å få ideer..

 

Tenkte jeg skal lage noe slikkelig tøft noe.. eventuelt vannkjøle den.. :D

 

Vannkjølingssett til Barebone selges på Microplex... *titte :D Kanskje jeg skal kjøpe det, og vannkjøle cpu gpu og nb og den andre duppeditten på hovedkortet som jeg akuratt nå ikke husker navnet på :D

Endret av Rune_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA, nå har jeg også stealth'a cdrom'en på min shuttle SB51G. Skulle Egentlig laste opp noen bilder, men home.no var litt føkka, så deet gikk ikke :))

 

Det man gjør er å lime eller feste den "tingen" som stod i brønnen der cdrom'en er montert nuh fast i cdrom' skuffen. Bruk dobbelsidig teip...

Endret av dD.
Lenke til kommentar

Vel, såppas skjønte jeg og dah :p Skal se om jeg bruker cdbrenneren min slik den blir nå etter at lakken har tørket, ellers stealther jeg den..

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe den orginale cdrom tingen som står i brønnen. ? hvsi det er mulig å få tak i dah..

 

Btw noen som har testet det Barebone vannkjølingssettet som er på microplex?

Lenke til kommentar
JA, nå har jeg også stealth'a cdrom'en på min shuttle SB51G. Skulle Egentlig laste opp noen bilder, men home.no var litt føkka, så deet gikk ikke :))

Send meg bildene da på mail, [email protected]

 

@offtopic

 

Har samme maskina selv, er du fornøyd med den?

Jeg er veldig fornøyd med den, spesielt til den prisen :D

Ja, fornøyd jeg :))

 

Skal mod'n litt snart.. ikke no avansert. bare litt *koz* :)

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg skal lage en innebygget gpu / grafikkort kjøler også da den som er på R9700 kortet mitt bråker endel og blir veldig nerme veggen på "lokket". Skal se på hva som passer i forrhold til størrelse og slik, så lager jeg hutt og setter inn vifte som blåser på en kjøleribbe som jeg skal sette på istede for den orginale gpu kjøleren. Så skal jeg skjære ut og pusse ned de grillene som er bak forran psu og cpu/kabinett vifta å sette på slike standard griller. Samt skal sette inn 2 60mm vifter i toppen bak som da vil blåse ned mot cpu. Sette inn en 80mm ELLER 60mm vifte i fronten nede på venstre side. Alle viftene blir kjørt med fanmate eller lignende for å holde støynivået på et minimalt nivå.

 

Det er ihvertfal de tankene jeg har på hva som KAN gjøres...

 

@off topic

 

Driver nå å bygger en maskin inn i en pappeske som lakeres HELT svart, samt venter på at fronten og dekselet til brenneren min skal tørke etter at jeg har lakert det svart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Samt skal sette inn 2 60mm vifter i toppen bak som da vil blåse ned mot cpu.

Får du plass til det da?

 

Uansett, det anbefales å la dem suge luften ut av maskinen og ikke blåse inn.

Lenke til kommentar
JA, nå har jeg også stealth'a cdrom'en på min shuttle SB51G. Skulle Egentlig laste opp noen bilder, men home.no var litt føkka, så deet gikk ikke :))

 

Det man gjør er å lime eller feste den "tingen" som stod i brønnen der cdrom'en er montert nuh fast i cdrom' skuffen. Bruk dobbelsidig teip...

ja men ossen for du brukte knappene po CD romen da?

Lenke til kommentar
Skal jeg med dem? Aktiverer fra "min datamaskin" mappa. Høyreklikker på CD-Rom'en og trykker på "løs ut". Da funker det fett..

Eller sjekk denne tråden

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=155152&hl=

Der ga du meg nettop Adobe After Effects, tusen takk :)

 

Hadde lasta ned den i en .bin fil og prøv åpne den med Deamon Tool men det funka ikke og når jeg trykke på lukk cdrom knapp med den koden i linken starta den!

 

Weeee :D

 

Edit: alt instalert og funker :yes:

Endret av jonas22282460
Lenke til kommentar
Samt skal sette inn 2 60mm vifter i toppen bak som da vil blåse ned mot cpu.

Får du plass til det da?

 

Uansett, det anbefales å la dem suge luften ut av maskinen og ikke blåse inn.

Det er plasss til det ja, men som du sier er det kanskje best å snu dem så dem suger ut luft. Skal se på det når jeg skal gjøre det er jo bare å skru ut 8skruer å snu dem å sette på plass igjen, men finner ut hva som er best i forrhold til kjøling og slik :D Skal ha minst mulig bråk også vet du.. Kanskje jeg bare vannkjøler den istede. :)

Lenke til kommentar
Det som også er mulig er å lage en liten kloss som akkurat går innpå knappen når stealth dekselet er på... trykk på dekselet i hjørnet ved knappen, and thou shall see! (tror i hvertfall det vil funke :p bruker CD Eject jeg :grin:)

Det var en god idee, skal teste det jeg, skal bare prøve å få tak i en ny front slik at jeg har en ekstra i tillfelle jeg ødelegger noe.

Lenke til kommentar
hehe, altså, jeg vil gjøre noe spessielt med den. noe annerledes. Er jo kanskje ikke så mange som har modet shuttlene så mye enda. har bytta tumbscrews, å satt inn noen røde leds som gir en pen effekt ut av hullene i siden. men det er liksom ikke så mye det.. :p

 

*spørre marco om han er interresert i å tegne en tegning til meg.. :D

 

Flere forrslag mottas med ttakk.. :D

Hei.

Du kan jo f.eks bytte ut ICE vifte(den bak som cpu kjøling er koblet til med en LED-vifte. Gir sikkert ganske stilig effekt med lys som kommer ut bak. Men jeg vet ikke hvilke vifter som passer til dette. Kanskje microplex.no's Sunbeam-vifter hadde passet fint til dette?

 

Du skrev at du har montert noen røde led's i shuttle'n. Hvordan monterte du disse og hva koblet du de til? bruke du noen motstander e.l? har lyst på en slik mod selv!

 

Shuttle er moro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...