Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å finne access punkter med min bærbare pc.

PC: Acer travelmate 291, (Centrino) med innebygd nettverkskort. (802.11b)

Pc`n "faller" plutselig av nettverket, og jeg finner ikke igjen accesspunktet/routeren.

Det eneste som hjelper er å ta med pc`n med til et annet accesspunkt, og den fungerer som normalt igjen. Ingen av de andre klientene i nettverket har hatt problemer.

Noen som kjenner seg igjen, og kanskje har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har d-link 514 trådløs router og acer 291 med XP. Det som skjedde var at hele routeren "frøys" og måtte resettes (ta strømmen på den) nesten hver gang jeg forsøkte å koble meg opp på internett. Etter en del frem og tilbake med både D-link og Acer fant jeg årsaken. Det var innstillingene i Acer som forårsaket kræsjet. Under instilling av av selve wlan kan du stille to parametrer. Range og Strømsparing. Range skal være på MAX og det skal ikke være noe strømsparing på wlan. Husker ikke nøyaktig innstillingen da pc'en er i en annen by. Etter dette har det ikke vært en eneste problem

Jeg regner med at det er basestasjonen din som kræsjer da du ikke finner den under tilgjengelige nettverk. Trykk reset eller ta strømmen på den dersom det oppstår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...