Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå sett litt rundt etter fantasy bøker for å finne noe gøy å lese. Har innsett at jeg må begi meg ut på engelsk siden de færreste blir oversatt til norsk.

Har kikket innom endel nettsider (f.eks avalon.no), men blir skremt av den enorme mengden bøker. Noen som kan anbefale noe? Det virker som om uansett hva jeg kjøper vil jeg ende opp med del 4 av bok 5 i serie nummer 7 :scared:

 

Har gjerne lyst til å begynne med begynnelsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=200684

 

Ender's game skal være bra (men tror det er en hel serie med bøker)

og selvfølgelig Douglas Adams - Hitchhiker's Guide to the galaxy

Handler ikke den tråden om Sci Fy da, det er jo ikke det samme som Fantasy. Mener nå jeg da.

 

Jeg forbinner fantasy med tids epoke lit til bake i tids linja. Pluss at det fintes magi, ikke sånne teknske dupediter.

 

 

 

Har ikke lest så mye selv, har ikke likt bøker siden barne skolen en gang. Men for lit over et år sia fant jeg ut at bare jeg leste noen kule, og ikke den driten skolen pålegger oss så er bøker fett.

 

 

 

Av fantasy har jeg bare rekki og lest/hørt denne stunden noen ting.

 

Tolkiens sine bøker selvsakt

Harry potter. Er faktisk ikke bare for barn, er ganske kule de. Syntes jeg da.

Legenden om atlantis

+++ noen jeg ikke husker.

 

 

 

Så var det at jeg ikke har lest de på eng. da, har bare hørt harry potter på eng. Så denne posten fra meg var vel egentlig litt bortkasta.

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=200684

 

Ender's game skal være bra (men tror det er en hel serie med bøker)

og selvfølgelig Douglas Adams - Hitchhiker's Guide to the galaxy

Handler ikke den tråden om Sci Fy da, det er jo ikke det samme som Fantasy. Mener nå jeg da.

 

Jeg forbinner fantasy med tids epoke lit til bake i tids linja. Pluss at det fintes magi, ikke sånne teknske dupediter.

 

 

 

Har ikke lest så mye selv, har ikke likt bøker siden barne skolen en gang. Men for lit over et år sia fant jeg ut at bare jeg leste noen kule, og ikke den driten skolen pålegger oss så er bøker fett.

 

 

 

Av fantasy har jeg bare rekki og lest/hørt denne stunden noen ting.

 

Tolkiens sine bøker selvsakt

Harry potter. Er faktisk ikke bare for barn, er ganske kule de. Syntes jeg da.

Legenden om atlantis

+++ noen jeg ikke husker.

 

 

 

Så var det at jeg ikke har lest de på eng. da, har bare hørt harry potter på eng. Så denne posten fra meg var vel egentlig litt bortkasta.

selvfølgelig... tenkte meg ikke om...

 

jeg husker forresten at jeg leste nokke greier av Michael Ende eller noe sånnt da jeg var yngre, og da syntes jeg hverfall at det var veldig spennende. Men vet ikke hva jeg ville sagt om bøkene i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...