Gå til innhold

Guide : flash 9600 TIL 9600XT


VeXx

Anbefalte innlegg

Bra jobba vexx! har nå skummlest stort sett hele guiden, men har ikke helt bestemt meg enda.

 

Sapphire 9600 PRO Fireblade Edition kortet mitt klokker UTEN ekstra kjøling og voltmod til 506,25/330,75. Derfor lurer jeg på som mange andre her hvor stort poeng dette er i grunnen. Har for meg at de hastighetene mitt klarer er ganske bra?

 

Har også tilbud om å få byttet kortet til et ASUS 9600 XT 128MB med ca 300kr i mellomlegg, men er også usikker på om dette er noe lurt, da kortet mitt kjører sånn omtrent på XT hastighet.

 

håper noen gidder å svare.

 

-John-

klokker midt fireblade til 520/350 stabilt...har flashet til xt, men jeg hadde samme hastighet før jeg flashet..

Har ikke extra kjøling..tror du kan klokket minnet ditt til 350,samsungminnet på fireblade tåler 350mhz:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sapphire 9600 PRO Fireblade Edition kortet mitt klokker UTEN ekstra kjøling og voltmod til 506,25/330,75. Derfor lurer jeg på som mange andre her hvor stort poeng dette er i grunnen. Har for meg at de hastighetene mitt klarer er ganske bra?

 

håper noen gidder å svare.

 

-John-

De klokke frekvensene ser helt greie ut de.

 

Selv kjører jeg 515/345 stabilt.

 

Får 4355 i 3dmark 03.

 

Jeg kjører uten vmod og extra kjølig. Bruker standar 9600 Ultimate Edition heatpipen.

det var meget høy 3dmark-score, selv får jeg rundt 4100...Hva slags drivere har du den med?

Kjører cpu'en min på 2,4Ghz ellers har vi ganske likt oppsett, så jeg synst det var litt merkeli at du fikk så mye mere, når jeg har klokket skjermkortet lenger :hmm:

Lenke til kommentar
Mixel Skrevet 14/04/2004 : 22:21

  QUOTE (Gammelmann @ 14/04/2004 : 20:46)

QUOTE 

Mixel Skrevet 09/04/2004 : 16:05

Hvis jeg flasher fra np til Pro, trenger jeg da nye kjølere?

 

holder zalman sin heatpipe?

 

Hvordan finner jeg ut hvor mye kortet mitt kan klokkes?

Jeg har et Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 MB 

 

 

 

Jeg vil anbefale deg å prøve først hvor langt du kommer før du eventuelt kjøper ny kjøler.

 

Jeg vil tro Zalman sin heatpipe bør holde. Vil tro du kanskje kan være heldig å komme opp på xt-nivå med den kjølingen.

 

For å finne ut hvor langt kortet ditt kan klokkes, laster du ned et klokkeprogram (f.eks RivaTuner, RadLinker, ATI-tool eller PowerStrip) Deretter går du igang og klokker gradvis oppover til det blir ustabilt eller viser artifacts. Deretter klokker du litt og litt nedover til du ser at det er helt stabilt og ikke viser artifacts. Til å teste artifacts kan du bruke programmet Artifacttester. Men du kan oppdage dem som feilpiksler i skjermbildet uten noen testprogrammer også.

 

Lykke til!

 

 

Men hvis jeg klokker for høyt, så blir det jo for varmt.

Og da holder ikke kjøleren min. Jeg vil ikke smelte GPUen heller 

Tror kortet vil klikke/slå seg av før GPU begynner å smelte. :yes: Dessuten har jeg aldri hørt om noen som har smeltet GPU. Såfall er det liten risiko. Vil tro du kan klokke nesten like langt med originale kjølere som med Zalman sin heatpipe. Kanskje snakk om mindre enn 15Mhz forskjell. Bare begynn å klokke med original kjøler, og se hvor langt du kommer. Du skal klokke ganske ekstremt for at det skal være noen risiko for at du ødelegger kortet.

 

Lykke til med klokkinga! :)

Lenke til kommentar

OK. Men det jeg helst vil er å flashe det til XT. Men vil det funke med orginal ribbe?

Jeg kan vel klokke det litt ned isåfall. Jeg så at 9600XT har en vifte hos de fleste leverandørene. Vite er jo mer efektivt en ribbe. Jeg vil være sikker. Vil ikke herpe det før TG oppgraderingen min i 2006 Da skal man se skikkelig pc.

Lenke til kommentar

Mitt kort kjører på 500/300 i rivatuner, men i rage 3d så går det ikke så langt! Jeg har et hercules 3d prophet 9600 med 256 ram. Går det an for meg å flashe kortet mitt itl 9600XT?? Også når jeg klokker det opp med rage 3d så itlbakestiller det seg etter en liten stund. Ligger det en sperre på kortet eller noe slikt??

Lenke til kommentar
Mitt kort kjører på 500/300 i rivatuner, men i rage 3d så går det ikke så langt! Jeg har et hercules 3d prophet 9600 med 256 ram. Går det an for meg å flashe kortet mitt itl 9600XT?? Også når jeg klokker det opp med rage 3d så itlbakestiller det seg etter en liten stund. Ligger det en sperre på kortet eller noe slikt??

Har du catalyst drivere? Klokker du trenger du omega drivere. Eller softmod

 

edit: tyrkleif

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg extractet dise filene 

(DOS4GW

FLASHROM

FLASHROM.ROM

9600XT128mb.BIN)  på en fat diskett men pcen vil ikke boote :angry: .

Er det noen som kan hjelpe?

Har du stilt inn i bios at du skal boote fra diskett?

Han trenger å lage en opstartsdiskett først, og så "extracte" de ovennevnte filer til disketten.

Lenke til kommentar

Synes denne guiden virker interessant, men hvis det er sånn at det er fysiske forskjeller mellom np og XT versjonen av kortet, vil det ikke i realiteten bare bli et NP kort med XT bios?

 

F.eks selv om WinXP krever 128 mb RAM for å kjøres(?), så betyr ikke det at man får 128 RAM hvis man installerer det på en PC med 8 MB RAM... Hvis noen skjønte dette eksempelet...

 

Har selv bestillt 9600 np fra Sapphire, og kunne tenke meg å prøve dette trikset, hvis det viser seg å virkelig ha noen effekt. Er det noen som har fått bedre ytelse etter å ha flashet BIOSen?

Lenke til kommentar

har et sapphire fireblade kort.. kjører fint på 500 / 300 ser det ut til..

men klarer den ynkelige vifta på dette kortet XT og det`s hastigheter?

 

Har smørt på AS5, og jeg har ikke hatt det trøbbelet alle andre snakker om og at det er en elendig vifte..

 

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Synes denne guiden virker interessant, men hvis det er sånn at det er fysiske forskjeller mellom np og XT versjonen av kortet, vil det ikke i realiteten bare bli et NP kort med XT bios?

 

F.eks selv om WinXP krever 128 mb RAM for å kjøres(?), så betyr ikke det at man får 128 RAM hvis man installerer det på en PC med 8 MB RAM... Hvis noen skjønte dette eksempelet...

 

Har selv bestillt 9600 np fra Sapphire, og kunne tenke meg å prøve dette trikset, hvis det viser seg å virkelig ha noen effekt. Er det noen som har fått bedre ytelse etter å ha flashet BIOSen?

Hmmm. Fikk ikke 9600 kortet mitt legner enn 415/250 :( Fra sapphire

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...