Gå til innhold

Problemer med Whitebox CL-50


zero

Anbefalte innlegg

Mottok endelig CL-50 for litt over to uker siden. Den skulle brukes som arbeidsmaskin på bedriften der jeg jobber så skuffelsen var ekstra stor da jeg begynte å bruke den. Etter å ha lagt inn windows XP og alle drivere som stod på Whitebox sin hjemmeside ble plutselig skjermen svart. Maskinen stod ennå på siden jeg kunne høre harddisk jobbe. Startet maskinen på ny og fikk opp en feilmld om at det var noe galt med skjermkortet. Like etter ble maskinen svart igjen. Gikk inn i safe mode og fikk fjerna skjermkort driverene. Starter windows på ny. Og problemet skjer igjen!! Formaterer maskinen. Legger i windows uten å legge inn skjermkortdrivere, men skjermen blir svart etter noen minutter. Nå ringer jeg whitebox, forklarer problemet og får beskjed om å sende inn maskinen. Sender inn maskinen med bedriftspakke over natta. Fikk maskinen tilbake i går. Da hadde det gått to uker siden jeg sendte den inn(etter utallige telefoner til whitebox om at de måtte skynde seg :( ). Fikk beskjed om at problemet med maskinen var et driverproblem, men at det nå skulle funke. Ok. Skrur på maskinen og etter 20 minutters browsing på nettet skjer det igjen.. Skjermen blir svart. Har i går og i dag prøvd alt mellom himmel og jord men får ikke løst problemet. Siden denne maskinen skal brukes i jobbsammenheng er det ikke mulig å sende maskinen tilbake og vente enda to uker. Så jeg vurderer å kansellere kjøpet hvis ikke noen her på forumet vet hva som kan være problemet.

 

Så kom med forslag!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vet _akkurat_ hvordan du har det. Har hatt _akkurat_ det samme problemet med CL50. Send den inn og få bytta innmat. Det er garantert en feil på skjermkortet, har opplevd samme feilmeldingene og gjort akkurat det samme som deg.

Lenke til kommentar
Jeg vet _akkurat_ hvordan du har det. Har hatt _akkurat_ det samme problemet med CL50. Send den inn og få bytta innmat. Det er garantert en feil på skjermkortet, har opplevd samme feilmeldingene og gjort akkurat det samme som deg.

 

Problemet er at jeg ikke kan godta å vente enda to uker på maskin. Har i de siste to ukene gått rundt å lånt andre sine maskiner, men situasjonen blir uholdbar i lengden. Synest også det er merkelig at de ikke skiftet skjermkortet når de først hadde maskinen inne hos seg til testing. Tross alt burde de være klar over problemet når det har skjedd før. Det eneste de gjorde i følge dem var å legge inn nye skjermkortdrivere. Dette brukte dem 2 uker på!!!!

 

Skal ringe dem på mandag og stille ultimatum. Enten sender de en fungerende maskin samme dag som bedriftspakke eller så hever jeg kjøpet og kjøper en mye dårligere men allikevel fungerende maskin på elkjøp el. Vet at det for meg blir en dårligere deal, men trenger en maskin med en gang. Et annet problem med whitebox er at de ofte er veldig usympatiske når du ringer dem. Selv om jeg alltid har holdt en høflig tone skjer ett av følgende to alternativer alt for ofte:

1)De sier: "Vent et øyeblikk så skal jeg sjekke det ut" Du venter, venter, venter og etter 6-8 minutt er du så lei av å vente at du legger på.

2)De lover at de skal sende maskinen neste dag. Neste dag når du ringer, så skal de sende maskinen om en eller to dager. Når du påpeker at de ikke holder hva de lover så får du bare sure miner tilbake.

 

Kan forstå at de har det travelt. Men slike ting fører bare til misfornøyde kunder og dårlig rykte.

Endret av zero
Lenke til kommentar

Ringte whitebox i halv ni tiden, i dag morges og forklarte problemet samt at jeg helst ville kansellere kjøpet. De sier at de sjekke ut noe(ikke vet jeg hva) og skal ringe tilbake til meg snart. Guess what. De ringte ikke i løpet av hele daget. Jeg begynner nå å lure på om whitebox virkelig er et seriøst firma..

 

Uansett har jeg skrevet et 2 siders langt brev der jeg har forklart alle forholdende i saken. Håper at dette skal nå frem til dem..

Endret av zero
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ringte whitebox i halv ni tiden, i dag morges og forklarte problemet samt at jeg helst ville kansellere kjøpet. De sier at de sjekke ut noe(ikke vet jeg hva) og skal ringe tilbake til meg snart. Guess what. De ringte ikke i løpet av hele daget. Jeg begynner nå å lure på om whitebox virkelig er et seriøst firma..

 

Uansett har jeg skrevet et 2 siders langt brev der jeg har forklart alle forholdende i saken. Håper at dette skal nå frem til dem..

Tror egentlig ikke du har rett til å kansellere kjøpet. Du må i så fall bruke angrefristen og den gjelder bare de to første ukene. Men du kan insistere på å få ny maskin, hvis det er noe galt med den gamle.

 

Slik jeg har forstått det, må maskinen minst hatt to grove feil hvis du skal kunne heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Ringte whitebox i halv ni tiden, i dag morges og forklarte problemet samt at jeg helst ville kansellere kjøpet.  De sier at de sjekke ut noe(ikke vet jeg hva) og skal ringe tilbake til meg snart. Guess what. De ringte ikke i løpet av hele daget.  Jeg begynner nå å lure på om whitebox virkelig er et seriøst firma..

 

Uansett har jeg skrevet et 2 siders langt brev der jeg har forklart alle forholdende i saken. Håper at dette skal nå frem til dem..

Tror egentlig ikke du har rett til å kansellere kjøpet. Du må i så fall bruke angrefristen og den gjelder bare de to første ukene. Men du kan insistere på å få ny maskin, hvis det er noe galt med den gamle.

 

Slik jeg har forstått det, må maskinen minst hatt to grove feil hvis du skal kunne heve kjøpet.

Feil paa vare og somling fra selger gir rett paa angrefrist

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke du har rett til å kansellere kjøpet. Du må i så fall bruke angrefristen og den gjelder bare de to første ukene. Men du kan insistere på å få ny maskin, hvis det er noe galt med den gamle.

 

Slik jeg har forstått det, må maskinen minst hatt to grove feil hvis du skal kunne heve kjøpet.

Angrefrist gjelder de 2 første uken KUN hvis du har fått med angrerettskjema med pc'en nmår en fikk den.

Eller kan du heve kjøpet i LANG tid etter det ble inngått.

 

Ved mangel på vare kan bedrift reservere seg retten til i gjøre forsøk på feilretting. Hvis feilen vedvarer kan du kreve omlevering eller å heve kjøpet.

Endret av vpaulsen
Lenke til kommentar

wh1t3inc: Et firma som forbeholder seg retten til å ikke bytte en vare med mindre den har 2(!) grove feil er kanskje ikke helt til å stole på. Må man godta å få Whitebox maskin med (èn) grov feil? Overstående innlegget kan vel ikke med rette føye seg inn rekken av dine ellers så svært whitebox-vennlige innlegg?!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1t3inc:    Et firma som forbeholder seg retten til å ikke bytte en vare med mindre den har 2(!) grove feil er kanskje ikke helt til å stole på. Må man godta å få Whitebox maskin med (èn) grov feil? Overstående innlegget kan vel ikke med rette føye seg inn rekken av dine ellers så svært whitebox-vennlige innlegg?!?

Nå er jeg mektig lei av at alle skal se på meg som en Whitebox-vennlig type med ingen andre intensjoner enn å promotere selskapet. Jeg har fått glimrende service derfra, og har ikke dere andre det, er jo det synd, men dere kan vel holde kjeft og være glade for at ikke alle blir behandlet som dere? Jeg hadde planer om å heve kjøpet på min CL50 helt til jeg leste at en maskin må ha minst to feil, ergo et firma får èn sjanse til å gjøre det godt igjen.

 

Jeg får vel lov å være fornøyd med hvem jeg vil uten at du eller noen andre skal begynne å slenge med kjeften? Slikt hører ikke hjemme her, hold det for dere selv eller ta det på PM om det irriterer dere. Jeg snakker bare ut i fra hva jeg har fått med meg av informasjon.

 

Skal jeg beklage fordi jeg har vært heldig? Er dere så trangsynte at dere tror bare fordi jeg har vært heldig at jeg er ute etter å promotere selskapet? Det er ofte slik, i alle fall her, at folk anbefaler sin egen hardware og ting de har selv, men det er ikke tilfellet i denne saken. Jeg har snakket godt om en god maskin til en god pris. Jeg snakker av erfaringer i motsetning til flere av dere som ytrer hva dere har lest i diverse tråder.

 

Mange av påstandene deres holder ikke vann, og jeg må si at jeg er drittlei av å lese klager om Whitebox, Dell eller whoever her inne. Her skal man spørre om råd, ikke fortelle alle oss andre hvor dårlige forskjellige firmaer er. Kanskje jeg har misforstått intensjonene med dette forumet, men jeg trodde da det var slik.

 

Om dere hater så intenst å vente på maskiner at dere må si til alt og alle hvor utrolig elendig service dere har fått (selv om dere sikkert har blitt kompensert lang utover vanlig) så bestill fra et annet firma! Verre er det ikke!

 

Jeg skal prøve å finne en link til hvor jeg leste det om to feil forresten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når whitebox ikke sender med angrefristskjema(jeg fikk i hvert fall ikke). Har man 3mnd på å angre dersom man bestilte gjennom nettet.

1 trodde jeg.

Lenke til kommentar
Når whitebox ikke sender med angrefristskjema(jeg fikk i hvert fall ikke). Har man 3mnd på å angre dersom man bestilte gjennom nettet.

1 trodde jeg.

Kapittel 4. Angrerett ved kjøp av varer

 

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

Lenke til kommentar
Når whitebox ikke sender med angrefristskjema(jeg fikk i hvert fall ikke). Har man 3mnd på å angre dersom man bestilte gjennom nettet.

1 trodde jeg.

Kapittel 4. Angrerett ved kjøp av varer

 

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

Hele loven finnes her:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...lle&titt=angre&

Lenke til kommentar

Retten til å angre eit kjøp går ut anten

14 dager etter motatt vare , når angre skjema er sendt med.

3 mnd etter mottak av vare når angreskjerma er ikkje med

1 år viss det er del leveranser som strekker seg ut over 3 mnd. Slik at ein har rett

til å returnere dei varene som hører saman med resten (Store Norske er eit slikt eksempel)

 

men det er ein paragraf som er litt ekkel

§ 16. Oppgjør ved tilvirkningskjøp m.v.

 

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg av varer som skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbrukeren kan det avtales at tilvirkningen eller tilpassingen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer

 

Viss tingen er ei "spesialbestilling" kan selgar trekke delar av kjøpssummen vekk for å dekke arbeidskostnader.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...