Gå til innhold

Returnering av harddisk


Anbefalte innlegg

Det jeg lurte på, var om noen hadde erfaringer med å returnere en harddisk til produsenten? Min Seagate (60Gb, 2 år gammel) spinner ikke opp, så jeg får ikke starta pc'en med den harddisken i. Datorbutiken vil ikke gi garanti på denne, men produsenten har 3 års garanti, så det vil være mulig å sende den dit for å få en ny. Men lønner det seg?

 

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurte på, var om noen hadde erfaringer med å returnere en harddisk til produsenten? Min Seagate (60Gb, 2 år gammel) spinner ikke opp, så jeg får ikke starta pc'en med den harddisken i. Datorbutiken vil ikke gi garanti på denne, men produsenten har 3 års garanti, så det vil være mulig å sende den dit for å få en ny. Men lønner det seg?

 

mvh,

Audun Løvdahl

Hvis du skal sende den ut av landet, så må du huske å ta kontakt med tollvesenet for utførselspapirer. Med verdi etc.

 

Hvis du ikke gjør det, så må du betale moms for erstatnings disken.

Lenke til kommentar

Oki.. Takk for tips så langt! Men jeg lurer fremdeles på, er det noe vits i å reklamere på harddisken? Vil det koste mye å sende den ut av landet? Seagate betaler jo frakt (men ikke ev. toll) til Norge, men ikke herfra og dit. Ingen erfaringer?

 

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reklamasjon er vel etter kjøpsloven og garanti fra produsenten.

Spør etter et RM nummer. (kontakt de du skal sende den til)

Hvis ikke butikken vil ta i mot disken, snakk med importør.

Det skal skrives en proforma invocie ved retur av varer. Skriv rep av vare. Da vil den komme tilbake uten tollgreier.

Lenke til kommentar
Det jeg lurte på, var om noen hadde erfaringer med å returnere en harddisk til produsenten? Min Seagate (60Gb, 2 år gammel) spinner ikke opp, så jeg får ikke starta pc'en med den harddisken i. Datorbutiken vil ikke gi garanti på denne, men produsenten har 3 års garanti, så det vil være mulig å sende den dit for å få en ny. Men lønner det seg?

 

mvh,

Audun Løvdahl

Hvis du skal sende den ut av landet, så må du huske å ta kontakt med tollvesenet for utførselspapirer. Med verdi etc.

 

Hvis du ikke gjør det, så må du betale moms for erstatnings disken.

Tull og tøys. Jeg har sendt mange defekte harddisker til nederland og har aldri kontaktet tollvesenet for sånt. Man fyller ut verdi på pakken i det man sender den, men du trenger ikke å betale moms på det du får i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...