Gå til innhold

CPU is unworkable or has been changed.


Sabbe

Anbefalte innlegg

Ok, jeg dro til kameraten min og testa prosessoren min. Den funket perfekt. Har en Abit Nf-s7 v 2 og XP 2500. Klokka den til 3200 hastighet. Så dro jeg hjemat, pakket delene sammen. I går fikk jeg min egen strømforsyning og trodde at jeg kunne bare teste maskinen. Men da fikk jeg denne feilmeldinga:CPU is

 

unworkable or has been changed. Please recheck -CPU SOFT MENU

 

Noen ganger gjenkjenner biosen at den er en Athlon, andre ganger unknown, noen ganger står det på 3200 hastighet og en sjelden gang 2500. Men disse instillingene slettes etter at jeg restarter. Nå kjører den på 3200 hastighet hele tida, men jeg har forsatt problemet. Kommer ikke lengre enn til windows skjermen, da fryser pcen.

 

Søkte på google og fant en del svar, men håper at noen kan hjelpe meg mer. Skal prøve å disable Speed Hold Error. Å ja, strømforsyningen er en Fortron/Source 350 w, helt ny. Tror ikke det er strømforsyningen.

 

Skal også prøve å flashe biosen hvis ikke noe funker. Håper bare at CPU ikke er ødelagt :( Har vært veldig forsiktig med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd og resette :(CMOS.).. Jeg fikk CPU is unvorkeball en gang så resettet jeg biosen. etter det har det gått smertetfitt..

 

Kjør den på orginal hastighet.. Kanskje det hjelper.. Veit ikke om det kan være problemer med ramene heller siden den fryser..

 

Lykket til med problemet er kipt vel.. ;)

Lenke til kommentar

Ja, skal prøve å sette den i 2500 hastighet, få bare håpe at CPU settingen ikke resette seg. Får ikke testa dette før om en time, dumme buss :(

 

Takk for hjelpen dere, får ikke sjekka denne sida mer før på mandag, grunnet virus på hovedpcen min hjemme, men håper forsatt på mere svar/løsninger i tilfelle disse ikke fungerer :)

 

EDIT: Tok up batteriet igår ca 30 sekunder, og satte den inn igjen, da sto den på 1100 hastighet, kanskje jeg skal prøve å sette fsb på 166 da...

Endret av Sabbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...