bureaucrator Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Ser at BenQ har lansert en 12 ms LCD: BenQ FP767-12. http://www.dinside.no/php/art.php?id=99066 http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=401 Noen som vet åssen dette funker i praksis?
Ni kon Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 tja teoretisk vil dette gi en fps på 166,6666 Men de satser her på sort og hvitt. Spøsmålet er hvordan dette virker i farger. Men siden du er like nyficken som jag, har jeg sendt mail til Janne i TCi Computer as, som har ansvaret for disse skjermen i Norge. Poster det jeg får som svar da
enden Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Vi har fått inn to eksemplarer av denne eller forgjengeren på jobben. Skal sjekke hvilken det er og komme tilbake med en liten synsing hvis det er denne vi har
Ni kon Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Svar fra benq: Her er info vi fikk fra BenQ i går om denne, 1. produsent med 12 ms, skal nå ilfg artikkelen være like god som CRT jfr hastighet til bruk til spill. Denne er klar for bestilling hos BenQ nå. Denne hadde vi ikke lov til å annonsere før BenQ gikk offentlig ut, skulle jo gjerne hatt denne klar til testen...men er sikkert ikke her før i februar...:-) BenQ debuts new 17" LCD Monitor with 12ms Response Time Europe, 28th of January, 2004- Having led the wave of LCD monitors with super-fast response time of just 16ms, BenQ today debuts 12ms, bringing users the next level of ultra-fast response time. The BenQ FP767-12 LCD monitor will be BenQ's first product to incorporate the ultra-fast response time. According to standards set by VESA (Video Electronics Standards Association), the frequency required to attain flicker-free display with a CRT is 72Hz. In the past, LCD monitors with 16ms response time that prevailed in the market supported frequencies only up to 63Hz (1/0.016), causing their display performance to be inferior compared to CRT monitors. Therefore, gamers continued to use CRT monitors. BenQ's new FP767-12 LCD monitor delineates a breakthrough, having reduced the response time to 12ms. The LCD panels used can support a display frequency of 83Hz (1/0.012). Coupled with BenQ's sophisticated electronic design, BenQ's LCD monitors achieve the full performance potential of the hardware, enabling it to fully support the 75Hz working frequency of VGA cards, as well as its targeted applications. The amazingly fast 12ms response time made possible by BenQ LCD monitors provides remarkable fluid video and other visual effects; furthermore it reduces ghosting and jagged pixel effects, making it ideal for watching movies, streaming video, or playing games. The result is that dynamic game and movie scenes displayed at 75 frames per second appear without breaks, offering display quality fully the equal of a CRT monitor's. Response time is the screen's signal reaction speed that refers to the time it takes for a liquid crystal panel to go from total white to total black and then back again. A 16ms LCD monitor corresponds 63 images (1/0.016) per second, while 12ms response time is correspondent to 83 images (1/0.012) per second that translates smoother and more fluid images. BenQ FP767-12 features a 12ms response time, pixel pitch of 0.264mm, 500:1 contrast ratio and a brightness of 300 cd/m2 for photo realistic images, resolution of 1280 x 1024, and comes with a D-sub input connector and built-in speaker in a black/silver frame. Are you ready to experience the Joy with the new BenQ FP767-12 LCD Monitor?
Ni kon Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 jeg tror denne blir megetr bra og her er grunnen: de er iso sertifisert og må derfor holde seg innenfor fastsatte premisser når de skal oppgi spesifikasjonene. 12 ms er meget bra, 500:1 vil bety at svart faktisk er svart, spesiellt med tanke på at den har en lysstyrke 300 nits. Men denne kommer jeg allikevel ikke å anbfale da benq igjen klarer å ikke ha dvi inngang på denne. venter på ny mail for å avklare om den har dvi, for hvis ikke kan de drite å sende noen modeller til Norge
Anders Leipsland Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Lager BenQ LCD panel selv? Har jo en liten mistanke om at det er samme panel i denne som i Samsung sin 172X som også oppgis til å være 12ms på flere sider (inkl samsung.com)
Ni kon Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Lager BenQ LCD panel selv? Har jo en liten mistanke om at det er samme panel i denne som i Samsung sin 172X som også oppgis til å være 12ms på flere sider (inkl samsung.com) dine misstanker kan styrkes av meg. Jeg mener også at samsung produserer de panelene
Anders Leipsland Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Legger merke til blandt annet "Colours 16.2 million with dithering" - det er samme som Samsung 172X, mens de fleste har 16.7. Om det er snakk om samme panel så er jo ikke denne BenQ skjermen så spennende akkurat og "12ms responstid" framstår da som et rent pr jippo
Ni kon Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 den er jo spennende siden de kommer med rasker paneler. kanskje vi allerede i høst ser paneler med 8 ms. specksa er ikke halvgærne heller da
J0lle Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Lager BenQ LCD panel selv? Har jo en liten mistanke om at det er samme panel i denne som i Samsung sin 172X som også oppgis til å være 12ms på flere sider (inkl samsung.com) hmm. samsung sin svenske hjemmeside sier dette om 172X Kontrast: 500:1 Responstid: 16ms (på till på) Färger: 16,2 miljoner Vet ikke helt hvilket nettsted man skal stole på og ikke jeg?
Anders Leipsland Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 J0lle, har merka meg det jeg også. Burde kanskje sende en mail til Samsung og spørre hvorfor samsung.se og samsung.com oppgir forskjellig specs. Dahle: Joda er bra at responstiden synker, men det hjelper fint lite om det kun er på papiret
bureaucrator Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Får vel bare vente og se da - enten er det bare jippo, eller så... Dere får si ifra når dere vet mer.
bureaucrator Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 J0lle, har merka meg det jeg også. Burde kanskje sende en mail til Samsung og spørre hvorfor samsung.se og samsung.com oppgir forskjellig specs. Dahle: Joda er bra at responstiden synker, men det hjelper fint lite om det kun er på papiret Har undersøkt litt. I denne artikkelen http://babelfish.altavista.com/babelfish/u...172.html&tt=url kommer det frem at det er to forskjellige skjermer. Tomshardware sin test http://www.tomshardware.com/display/20031105/lcd-15.html som sier at skjermen er dårlig til spill og film, var sannsynligvis med en 16ms-skjerm, mens extremeoverclocking sin test http://www.extremeoverclocking.com/reviews...ung_172x_1.html var med en 12ms-skjerm. Alt i alt: dette lover kanskje bra allikevel?
Ni kon Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Dahle: Joda er bra at responstiden synker, men det hjelper fint lite om det kun er på papiret Den skjermen er ISO sertfisert er etter ISO xxxxx (husker ikke helt, står i guiden) og det betyr at det krav til hvordan testingen er foregått.
chil Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Uansett så er det praksis som teller, finners mange ting som ser pene ut på papiret! finners 25ms skjermer som er bedre til spill en 16ms skjermer i alle fall i mine øyne
Jankee Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Chil At ein 25 ms ser bedre ut enn ein 16ms skjerm kan ofte tyde på at den 16 ms ikkje er verkeleg 16ms. Ut frå at 25 ms skal vere på->av->på, mens den 16 ms kan vere på->av tida Dette står betre og meir nøye forklart i dahles lcd guide. mvh JanEirik
reggor Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 Fant dette Update - 01/04/2004: In an email received from Samsung, they have notified me that the unit tested in this review was actually a 25ms unit, and the 172X will not be coming to market until the 12ms units are perfected and can be released as such. The pricing structure shown on Samsung's various web sites is for the 12ms version of the 172X, but since the test unit received is not one of the these the pricing becomes a moot point in out final verdict. With that in mind, and the fact that the 172X test unit received had performance far better than many LCD panels I've seen rated for 25ms I will still be with-holding the Editor's Choice Award, but I will be changing TheTechZone.com's final verdict of the 172X from an 8.5/10 to a 9/10. In re-reading my review I've also removed some statements that regardless of the situation had a unintended and undesirable negative connotation to them. Samsung has assured me that the 172X in it's 12ms version will available sometime in 2004, and we will definitely have a test sample to see how the technology pans out. Kansje Tomshardware testet en 25ms istedet for en 16ms?
Ni kon Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 husk at det amerikanske markedet skiller sg fra det europeiske da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå