Gå til innhold

TEST: Antec Sonata


Anbefalte innlegg

  • Hullene som lager "Antec" i siden gjør at det kommer støv inn i maskinen.
  • USB/Firewire ledningene er festet til fronten med limpistol :roll: Er en positiv ting med det: De er lette å fjerne hvis man ikke har bruk for de
  • Hvordan får man av fronten når man har fyllt opp med harddisker og har en optisk enhet i den øverste brønnen? Sidepanel nr. 2 går jo ikke an å ta av..?
  • Det er dårlig av 120mm-viften i "front". Monteringsplasse burde vært i front som de skriver.

Har hatt dette kabinettet et par uker nå og er nesten ferdig med å skrive reviewen. Dere kom meg i forkjøpet :angry::p

 

Edit: Leifer :)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SilentPCreview.com anmeldte Antec SLK3700BQE og her er hva de sa om denne versus Sonata:

 

Between the 3700BQE and the Sonata, which would I choose?

The 3700BQE, no matter what. It breathes better so it'll run cooler at the same noise levels, it's roomier inside and it costs less money than the Sonata. The one thing the Sonata has going for it is the front Firewire port, but that's not much of an obstacle to work around in order to start with a better case.

 

Dette kabinettet har heller ikke støvinntak i sidene.

 

Et lurt tips i den omtalen: Teip over alle hull i fronten bortsett fra vifteinntaket. Da vil harddisk tempen gå ned noen grader.

 

Jeg har en Enermax silentfan (ikke så veldig silent) 120mm i front på laveste omdreining og tempen på min Samsung P80 160 Gb ligger på mellom 19-26 grader idle. Håper den ikke fryser. :)

Lenke til kommentar
La merke til de 8mm jeg også, må være 0,8mm ellers blir det sykt tungt.. Brannsikker safe? ;)

Det er faktisk helt rett, det er jeg og HW som må ta mattetimer :D

 

Her er produktoversikt fra produsent:

 

Features:

3.0 GHz Compatible

TruePower 380Watt ATX12V power supply with single fan design for enhanced quietness

Front mounted USB & IEEE 1394 (FireWire®, i.Link®) ports

Washable Air Filter

Front Audio ports

9 Drive Bays:

- 3 x 5.25" external drive bays

- 2 x 3.5" external drive bays

- 4 x 3.5" internal drive bays in individual trays with rubber grommets to absorb hard drive vibrations

Cooling: Up to 2 120mm Fans

- 1 rear (standard) 25mm thick

- 1 front (optional) 25mm thick

Fan Specs:

- RPM 2000

- CFM 79.06

- dB(A) 29.8. With Fan Only connectors 20.4

Motherboards up to Standard ATX

Made with 0.8mm SECC Steel

Lenke til kommentar
Noen som kan svare meg på punkt 3 i posten min øverst på denne siden?

Hvorfor skal du ta av fronten?

alle enhetene festes med skinner som dyttes på plass.

Man må vel ha av fronten for å kunne feste de? Og har man festet optisk enhet i den øverste brønnen kommer man ikke til den øverste "tappen" (på den siden der man ikke kan ta av døren) man må presse ut for å få fronten av (eller driter jeg virkelig på dragen nå). Og for å komme til de andre to tappene på den siden må man jo ta ut HDD's hvis du ikke har lange, tynne og slangete fingrer (hvis alle fire brønnene er opptatt).

Lenke til kommentar
Bra test, støysvake kabinetter er absolutt interessant :thumbup:

 

Jeg kunne godt tenkt meg å lese test av disse støysvake kabinettene på Hardware.no:

 

Lian Li PC-6070B:

100724.jpg

 

Enermax CS-800TA-S:

B%20800%20Silver.jpg

 

Kommer dere til å teste disse? :)

Det Lian Li kabinettet har blitt testet på Overklokking. Du finner testen i arkivet under juni (tror jeg). Jeg har det kabinettet selv og er kjempefornøyd. Lydnivået er meget lavt, selv om jeg har 3 kabinettvifter (som selvsagt følger med). En drøm å bygge i pga. den utrekkbare hovedkortskuffen. "Litt" dyrt da, men det er verdt det :)

Lenke til kommentar

Hmmm, nå kan det hende jeg har gjort en liten koblingsfeil når det gjelder 120mm viften. Leste i manualen at en av strømpluggene skulle ha viftestyring. Dette så jeg riktignok ikke når jeg satte sammen maskinen igår kveld, men skal sjekke det opp når jeg kommer hjem :)

 

Men regner med at jeg har gjort en feil her, da hardware.no sier viften deres gikk sakte og ikke bråker, mens min går på full effekt.

Endret av Glofi
Lenke til kommentar

 

Men regner med at jeg har gjort en feil her, da hardware.no sier viften deres gikk sakte og ikke bråker, mens min går på full effekt.

antec_vifte.jpg

 

Dette er fra PSU-en som fulgte med, men det skulle være rimelig smertefritt å modde en molex fra andre strømforsyninger ...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...