Jump to content
Sign in to follow this  
Arodin

Bluecom

Recommended Posts

Hei

 

Bestilte adsl hos bluecom i desember i fjor. Linja skulle være oppe torsdag 15 januar. Bestilte "gjør det selv pakke", for å spare noen kroner. Har ikke fast tlf (men uttak såklart), så det viste seg selfølgelig at linja ikke funka. Ringte bluecom og fortalte det og de skulle få tak i en fra telenor bravida som skulle se på det(sjekke linja fra basen inn i leiligheten). Skulle komme innen onsdag 21.

Tirsdag kveld får jeg beskjed om at det er blitt registrert bomtur fra telenor. Jeg hadde ikke hørt noe på mobilen, var dog uten batteri en times tid. Uten at jeg vil være så sikker på at de har prøvd å ta kontak av den grunn, i akkurat det tidsrommet??

 

Uansett så ringer jeg support og de avtaler at det skal komme en person, fredag 23, før kl 1200. Tar da og avspaserer fra jobb og venter hjemme, men ingen kommer.

Ved kontakt med support er de helt enig i at det er uholdbart og de sier at det skal komme mandag 26, før kl2000.

Denne kontakten mellom bluecom og montørene til bravida, skjer visst ved at de tar kontakt med telenor som så gir beskjed videre til montørene. Var visst ikke mulig å snakke direkte med bravida montørene fikk jeg opplyst.

 

Blir da nødt til å vente hele mandagen også, må droppe skole og div avtaler. Ringer til support på slutten av dagen, de purrer på saken, jeg blir bedt om å vente. De sier at montør skal komme dagen etter, tirsdag 27. Blir da ventende på en telefon fra bravida den dagen og. Ringer et par ganger til support, direkte nr til en montør var ikke mulig, de skriver visst en krass purring på saken. Siste tlf den kvelden får jeg flere beklagelser og beskjed om at hvis det ikke kommer noen i dag 28/1 før kl 1200 så skal de "ordne opp".

 

Kommer ingen i dag, ringte og sa ifra, de skulle sende saken videre til "koordinator". Blir ringt opp av denne personen, og hun sier at det er registrert bomtur (tirsdag 20)....døh vet det liksom. Og at det skal komme en fra bravida 5/2. Var ikke akkurat det jeg håpa på. Det viser seg at de i support har meldt saken feil!? og at de,support, skulle satt meg over til en annen avdeling.

 

Jeg spør denne personen om hun synes det er greit for bluecom at deres kunder blir sittende 4 dager uten at avtale mellom kunde og bluecom (om at det skal komme en montør) gjennomføres. Med det tap det medfører, i egenskap av avspasering fra jobb, oppmøte på forelesninger/grupper og div andre avtaler som måtte avlyses. Hun sier at ved at bluecom har meldt problemet feil har dette kostet dem penger....som jeg slipper å betale. Jeg er heldig med andre ord. :wallbash: (bruker sjeldent smileys...men denne føltes så riktig..)

 

Jeg ser at telenor bravida også har skyld og at montør problematikken hvor montørene ikke møter opp er vanskelig for div ISP-er. Men feks bluecom blir godtgjort ved avtale brudd fra telenor, kunden til bluecom lider jo bare tap. Her inrømmer de jo i tillegg at det ble gjort feil, som medførte at jeg ble sittende og vente i flere dager.

 

Vel er uansett ikke så mye å gjøre enn å vente nå da, kanskje sjekke ut erfaringer fra andre ISP-er. Er jo ikke så lystig lesning det heller.

 

Blir spennende og se hva som skjer 5/2 iallefall. Håper ikke det rotet jeg har opplevd med support er symptomatisk for all support fra bluecom.

Edited by Arodin

Share this post


Link to post
Denne kontakten mellom bluecom og montørene til bravida, skjer visst ved at de tar kontakt med telenor som så gir beskjed videre til montørene. Var visst ikke mulig å snakke direkte med bravida montørene fikk jeg opplyst.

At systemet til TN ikke funker eller at montørene ikke kan komme er jo ting som ISP har svært liten kontroll over.

Share this post


Link to post

Eg og har bluecom, men eg hadde montør.

Han kom på dagen som var avtalt og kosta 200kr

 

Heilt tipp topp her.

 

Men det er 2 negativ ting med bluecom. For det første mister eg ofte connection og må restarte switsj og pc. (Veldig plagsomt vist det skjer om natt og eg lastar ned)

Den andre er vist nokon lastar opp av meg, så taper eg fart på linja ned.

Share this post


Link to post
Men det er 2 negativ ting med bluecom. For det første mister eg ofte connection og må restarte switsj og pc

Da bør du feilmelde det hvis du er sikker på at problemet ikke er lokalt, mister du sync på modemet?

Dette er ting som skjeldent har med ISP og gjøre og er stort sett linjefeil mellom sentral og modem eller feil på TN sitt utstyr i sentralen.

Share this post


Link to post
Denne kontakten mellom bluecom og montørene til bravida, skjer visst ved at de tar kontakt med telenor som så gir beskjed videre til montørene. Var visst ikke mulig å snakke direkte med bravida montørene fikk jeg opplyst.

At systemet til TN ikke funker eller at montørene ikke kan komme er jo ting som ISP har svært liten kontroll over.

Fullstendig klar over det. Sier lengre ned i innlegget :

 

Jeg ser at telenor også har skyld og at montør problematikken hvor montørene ikke møter opp er vanskelig for div ISP-er. Men feks bluecom blir godtgjort ved avtale brudd fra telenor, kunden til bluecom lider jo bare tap. Her inrømmer de jo i tillegg at det ble gjort feil, som medførte at jeg ble sittende og vente i flere dager.

Edited by Arodin

Share this post


Link to post

Må bare si at du høres ut som en veldig tolmodig fyr!

Jeg hadde bedt dem resie et vist sted nåkså kjapt...

 

Har selv hatt bravida på besøk et par ganger og det har gått flott. Grei fyr som gav meg en gratis nettkort til og med. :)

 

Men nok en gang viser ISP servicen seg fra en dårlig side.

Share this post


Link to post
Her inrømmer de jo i tillegg at det ble gjort feil, som medførte at jeg ble sittende og vente i flere dager.

Vel, da er det jo naturlig at du får en viss erstatning så som redusert pris i en periode e.l

Share this post


Link to post
Har selv hatt bravida på besøk et par ganger og det har gått flott. Grei fyr som gav meg en gratis nettkort til og med. :)

 

Men nok en gang viser ISP servicen seg fra en dårlig side.

Hva skal en ISP gjøre mener du?, de har jo svært lite og slå i bordet med og de har jo ikke egne montører.

Share this post


Link to post

Au! Får gjør det selv pakke fra BlueCom på mandag, og vi har heller ikke telefonab. men linje inn til huset *krysse tunga for at det samme ikke skjer med meg*

Share this post


Link to post
Må bare si at du høres ut som en veldig tolmodig fyr!

Jeg hadde bedt dem resie et vist sted nåkså kjapt...

Dette er hvertfall ikke metoden og få god oppfølging og ekstraservice på unsett om det er ISP-er, skattemyndigheter, kommune eller hva som helst.

Share this post


Link to post
Eg og har bluecom, men eg hadde montør.

Han kom på dagen som var avtalt og kosta 200kr

 

Heilt tipp topp her.

 

Men det er 2 negativ ting med bluecom. For det første mister eg ofte connection og må restarte switsj og pc. (Veldig plagsomt vist det skjer om natt og eg lastar ned)

Den andre er vist nokon lastar opp av meg, så taper eg fart på linja ned.

JEg har bluecom, og ikke enig i denne kommentaren men men.. :cool: Min linje er STABIL!

Share this post


Link to post
Au! Får gjør det selv pakke fra BlueCom på mandag, og vi har heller ikke telefonab. men linje inn til huset *krysse tunga for at det samme ikke skjer med meg*

Tja, det er en langt større risiko for oppstartsproblemer på ei linje som kanskje ikke har hvert i bruk på årevis.

Share this post


Link to post

OK, la oss gjøre det enkelt her for å ikke la ISP'ns ansvar bli fraværende her.

Det er faktisk et VALG av ISP'n å ikke ha egne montører. Det har vært sagt mye om adgang til sentraler Osv, men ISP'n har faktisk adgang til å ha egne montører, men av et kostnadshensyn velger de faktisk å ikke ha det, så derved må forsinkelser være ISP'ns ansvar.

 

Et annet punkt er at noen kommenterte at ISP'n ikke har mye å slå i bordet med, vel det har de faktisk. De er store, har stor kundemasse, og det er mye penger det står om. Faktisk så er de istand til å bygge en egen infrastruktur om de vil. De som er problemet er de som bare driver videresalg og som ikke selv har noen produkter eller kontroll, da er det at det går feil ofte.

 

Det som er saken er at veldig ofte bruker en ISP telenor eller bravide som syndebukker for feil de selv har gjort i forhold til aktivisering av kunder osv.

 

Uansett så vil ikke ISP'ne legge nok press på Telenor/Bravida før vi som forbrukere legger press på dem igjen, de har det nemlig for komfortabelt med å kunne skyve fra seg ansvar.

Share this post


Link to post
agvg - Du mener at den situasjon som jeg har kommet i må man bare regne med når man bestiller adsl??

Det er ikke særlig uvanlig med oppstartsproblemer på nye ADSL-linjer, noen må feilmelde både fire og fem ganger før linja funker, dette er ekstremtilfellene og jeg er sikker på at risikoen øker på linjer som ikke er i bruk i og med eventuelle feil ikke merkes før man kobler opp ADSL.

I og med prisen på produktet er lav blir det bare koblet om i sentralen og funker det ikke så blir det en sak for ISP/feilmeldingen og kunden og rette opp i ettertid.

Dette gjelder alle ISP-er, bedriftslinjer blir nok dullet litt mer med.

Share this post


Link to post
Et annet punkt er at noen kommenterte at ISP'n ikke har mye å slå i bordet med, vel det har de faktisk. De er store, har stor kundemasse, og det er mye penger det står om. Faktisk så er de istand til å bygge en egen infrastruktur om de vil. De som er problemet er de som bare driver videresalg og som ikke selv har noen produkter eller kontroll, da er det at det går feil ofte.

Vel, de har ikke så mye de får gjort i en enkelt sak men selvsagt er jo slike ting de tar opp med TN.

Pris, kundene er ikke villige til og betale for "super-ISP" og de fleste går etter pris.

Antagelig ville det blitt sinnsykt mye dyrere skulle man ha helgardert seg mot alle slike feil og det er ikke noen villige til og betale for.

Share this post


Link to post
jeg bestilte i oktober.. har ikke fått det enda pga linjefeil... nå sier dem at jeg kanskje ikke får heller også.. har fått modem men har ikke betalt enda..

Er det dyre linjefeil så vil ikke linjeeier koste utbedringer for og levere ADSL desverre

Share this post


Link to post
Det som er saken er at veldig ofte bruker en ISP telenor eller bravide som syndebukker for feil de selv har gjort i forhold til aktivisering av kunder osv.

 

Uansett så vil ikke ISP'ne legge nok press på Telenor/Bravida før vi som forbrukere legger press på dem igjen, de har det nemlig for komfortabelt med å kunne skyve fra seg ansvar.

Helt enig!! Det er jo produktet Bluecom leverer til meg jeg skal vurdere, ikke alle mulige underlev. ol.

 

Dessuten, som jeg tiligere har sagt, så godtgjøres bluecom ved avtalebrudd med telenor.

Men at det skulle tilkomme meg tilgode, (prisavslag, lenger gratisperiode el) var ikke aktuelt.

Jeg slapp jo tross alt utgiftene bluecom hadde hatt ved at support hadde meldt hendelsen/problemet feil.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...