Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom


Anbefalte innlegg

Jeg slapp jo tross alt utgiftene bluecom hadde hatt ved at support hadde meldt hendelsen/problemet feil.

Hvilke utgifter?

Enten må dette være en missforståelse eller så traff du noen som ikke du burde ha truffet.

Det har aldri noensinne hvert snakk om utgifter til feilretting i slike tilfeller uansett ISP i alle de tilfellene jeg har hvert innvolvert i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
agvg - Du mener at den situasjon som jeg har kommet i må man bare regne med når man bestiller adsl??

Det er ikke særlig uvanlig med oppstartsproblemer på nye ADSL-linjer, noen må feilmelde både fire og fem ganger før linja funker, dette er ekstremtilfellene og jeg er sikker på at risikoen øker på linjer som ikke er i bruk i og med eventuelle feil ikke merkes før man kobler opp ADSL.

I og med prisen på produktet er lav blir det bare koblet om i sentralen og funker det ikke så blir det en sak for ISP/feilmeldingen og kunden og rette opp i ettertid.

Dette gjelder alle ISP-er, bedriftslinjer blir nok dullet litt mer med.

Så i min konkrete sak, der jeg har ventet på montør i fire dager. Dager som jeg har blitt bundet opp til å vente nær hjemmet, noe som medfører bla økonomiske tap mhh til jobb osv. Det skal man måtte forventet....hvis man ikke er villig til å gå opp i pris.

Tror ikke det kan være andre enn kanskje folk fra ISP-en selv som mener man skal forvente det fra en kunde. Jeg forventer i alle fall mer fra en ISP.

Lenke til kommentar
Jeg slapp jo tross alt utgiftene bluecom hadde hatt ved at support hadde meldt hendelsen/problemet feil.

Hvilke utgifter?

Enten må dette være en missforståelse eller så traff du noen som ikke du burde ha truffet.

Det har aldri noensinne hvert snakk om utgifter til feilretting i slike tilfeller uansett ISP i alle de tilfellene jeg har hvert innvolvert i.

Er ikke helt sikker, fikk beskjed om at denne saken hadde kostet dem penger. Men det er i allefall gjort feil fra deres side, support avd. hadde rota på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Hei

 

Bestilte adsl hos bluecom i desember i fjor. Linja skulle være oppe torsdag 15 januar. Bestilte "gjør det selv pakke", for å spare noen kroner. Har ikke fast tlf (men uttak såklart), så det viste seg selfølgelig at linja ikke funka. Ringte bluecom og fortalte det og de skulle få tak i en fra telenor bravida som skulle se på det(sjekke linja fra basen inn i leiligheten). Skulle komme innen onsdag 21.

Jeg bare lurer, har du en telefonlinje du betaler abbn for uten fasttelefon ?

For hvis det er tilfelle så kan du bestille GDS pakker.

 

Men om du KUN har en kontakt lagt inn i huset og ingen aktiv linje og du bestiller ADSL så kan du ikke bestille GDS pakker.

 

Slik jeg skjønner det så har du bestillt feil produkt ifra starten av...

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker, fikk beskjed om at denne saken hadde kostet dem penger. Men det er i allefall gjort feil fra deres side, support avd. hadde rota på en eller annen måte.

Vel, da har du selvsagt gode argumenter for et pris avslag.

De har selvsagt utgifter men dette er jo ting som ikke vedkommer deg så sant du har linje og allt er på plass i huset ditt.

Kan ikke forestille meg at du ikke vil få en viss rabatt pga bryderiet av BC, de har hvertfall gjort dette i andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
Hei

 

Bestilte adsl hos bluecom i desember i fjor. Linja skulle være oppe torsdag 15 januar. Bestilte "gjør det selv pakke", for å spare noen kroner. Har ikke fast tlf (men uttak såklart), så det viste seg selfølgelig at linja ikke funka. Ringte bluecom og fortalte det og de skulle få tak i en fra telenor bravida som skulle se på det(sjekke linja fra basen inn i leiligheten). Skulle komme innen onsdag 21.

Jeg bare lurer, har du en telefonlinje du betaler abbn for uten fasttelefon ?

For hvis det er tilfelle så kan du bestille GDS pakker.

 

Men om du KUN har en kontakt lagt inn i huset og ingen aktiv linje og du bestiller ADSL så kan du ikke bestille GDS pakker.

 

Slik jeg skjønner det så har du bestillt feil produkt ifra starten av...

Har ikke ab, trodde ikke det var mulig selv. Men etter en prat med BC, så fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar
Har ikke ab, trodde ikke det var mulig selv. Men etter en prat med BC, så fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig.

Det virker som om flere ISP-er tillater dette nå men som sagt øker nok risikoen for oppstartsproblemer, det var jo derfor man folangte montør på disse leveringene tidligere fordi ubenyttede linje i mange tilfeller trengte og gås over av montør.

Lenke til kommentar
Har ikke ab, trodde ikke det var mulig selv. Men etter en prat med BC, så fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig.

Jeg vil påstå og så at det er feil fra demmes side eller en misforståelse.

Bestilling av REN linje krever at en montør kommer hjem til deg og søker opp linja, finner trådpar'ene og koplet dette opp imot sentralen.

Dette er ingen GDS pakke.

Med GDS så menes det at ingen tekn skal komme hjem til dag og at kun linja blir aktiver i sentralen.

Men det viktigste nå åer at du har linja :p

 

Selv så brukte BlueCom lang tid på å få flyttet mitt abb, men da hang det hos TN pga bestilling av REN linje. Endte opp med at jeg selv måtte ringe litt og fikk litt fortgang i systemet.

Fikk inst dato 15 januar og det gikk :p

Lenke til kommentar
Au! Får gjør det selv pakke fra BlueCom på mandag, og vi har heller ikke telefonab. men linje inn til huset *krysse tunga for at det samme ikke skjer med meg*

Tja, det er en langt større risiko for oppstartsproblemer på ei linje som kanskje ikke har hvert i bruk på årevis.

Flytta inn i leiligheten for kort tid siden, og de som har hatt leiligheten før oss brukte fast telefon...

Får håpe det gjør saken litt bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...