panzerwolf Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Jeg trenger et program (fortrinnsvis til windows, men også til Linux på sikt) som kan skrive ISO-filer til f.eks. en partisjon, en USB-enhet o.l. Gjerne at man bare velger drev det skal skrives til og så gjør det det. Er det noen som har noe å anbefale? Helst gratis da jeg ikke veit om firmaet vil kjøpe noe slikt ennå (og jeg ønsker å prøve løsninga først)
panzerwolf Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Var ikke helt det jeg er på jakt etter (men nyttig for det). Mulig jeg ordla meg litt tungvint. Det jeg ønsker er å skrive til en disk akkurat slik at man skriver til en CD fra et ISO. Er f.eks. ISO'et bootbart, ønsker jeg at partisjonen/ disken jeg skriver til også blir bootbar. Eller kanskje jeg gjør noe feil med Isobuster'n her...
jokki Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Daemon tools er vel det du er ute etter. Du finner den ISO/Bin/Cue/NRG fila du vil ha så mounter du den og den dukker opp akkuratt som en cd-rom i "Min datamaskin". "Cd-romen" er ikke bootbar.
panzerwolf Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Takk for svar, men det er andre veien (daemon tools er bra for øvrig) Ønsker å skrive et ISO til en disk/ partisjon om ikke er CD. Ikke bare lese ut filene aktså, men slik at disken/ partisjonen blir slik en CD basert på ISO'et ville ha blitt.
jokki Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 du kan bruke winiso til å extrackte innholdet av en bin/iso/cue fil til harddisken om du vil ha det på en egen partisjon så må du parisjonere manuelt med f.eks partition magic. Er dette hva du mener?
panzerwolf Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Nei ikke helt. Tenk deg en bootbar-cd eller et ISO/bin/cue av denne. Det jeg ønsker, er et verktøy som gjør det mulig å kopiere denne CD'en/ ISO'et til f.eks. en USB-enhet (ikke harddisk, men Thumbdrive, Pen drive osv.). Resultatet skal da bli at USB-enheten blir en eksakt kopi av CD'en/ ISO'et og man har en bootbar USB-enhet. Den skal altså ikke inneholde bare filene, men alt
jokki Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 boot er jo en egen fil og den blir også extracktet ved winiso så du burde kunne extracte fila på en parisjon for så og legge det manuelt over på en boot bar usb-dings.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå