Gå til innhold

AMD Athlon 64

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm men hva med hovedkort da, å ram osv.? det bir jo ganske dyrt. å jeg har ikke alle penga nå.. er det fortsatt et godt kjøp om 1 - 2 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm jaok kanskje jeg er dum men skjønte neppe hva du prøvde å si der men trenger et ganske bra svar om den passer ellers driter jeg meg jo ganske ut

Skrevet
tja en A64 3000 er jo bare 200 kr dyrere enn en xp 3000+

Da er det no ikke noe spørsmål en gang.. Bare ytelseforskjellen er jo verd de 200 kronene. I tillegg får man et oppgraderbart system. (Socket 754 skal vare minst ut dette året og gå til minimum Athlon 64 3700+. Og til de som tror at de blir faset ut av Socket 939: AMD har heller ikke offentligjort planer for Socket 939 etter 2004. Jeg tipper begge soklene vil leve i minst 2 år og dermed gi gode oppgraderingsmuligheter begge to.)

Skrevet
hmm ja men da er vi enige da :) men jeg må vite hvilken type ram jeg trenger?

Twinmos Pc 3200 512* 2 funker ikke på abit hovedkortet :-( Har selv erfart dette. Gå for Corsair brikker ;-)

Gjerne noen litt dyre som feks "Corsair Twinx pc 3200 1024" De venter jeg selv på i posten ettersom jeg bestilte for ca 2 timer siden :)

Skrevet
Ville tatt A64 3200+ (den har 1mb cache i motsetning til 3000+ med 512kb)

Hva er viktigst: pris/ytelse-forholdet eller mengde L2 cache?

Fakta er i allefall at 3000+ og 3200+ yter nesten identisk på tross av forskjellig L2 cache. Da er spørsmålet om man synes det er greit å få en med 512kB L2 som yter ca like bra til 5-600kr billigere eller om man er villig til å betale de 5-600 kr mer det koster å ha skrytefaktoren "1MB L2".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...