Windoge Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Klokker jeg kortet over 320MHZ på memory clock så klikker klikker kortet. Ikke "vanelig" artifacts, bilde blir helt gal, enten det så hopper 3Dmark tilbake til desktop. Har dette kortet virkelig så dårlig kjøling? Engine clock kan klokkes høyt.
Windoge Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Om noen her har samme kort så gi gjerne beskjed om det.
thoering Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Nå kan du ikke legge all skyld på kjølinga på kortet da. Hjelper lite med superbra luftkjøling om f.eks kabinett-temp er 50 grader. Dessuten kan man da ikke forvente at alt man kjøper skal klokke like bra sånn out-of-the-box heller.
Windoge Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Nå kan du ikke legge all skyld på kjølinga på kortet da. Hjelper lite med superbra luftkjøling om f.eks kabinett-temp er 50 grader. Dessuten kan man da ikke forvente at alt man kjøper skal klokke like bra sånn out-of-the-box heller. Sant nok, men synes 320mhz var ganske lite. Står som standard på 300mhz, vet om mange som klarer å klokke et PRO kort bedre enn det jeg klarer å klokke dette.
Ash Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Vel jeg har ikke samme skjermkort som deg, men jeg har et Sapphire 9600XT Ult. Ed kort nå og det takler heller ikke mer enn 320Mhz på minnet. Selv om minnebrikkene på kortet er godkjent for 350Mhz. Jeg antar at endel 9600XT kort rett og slett undervolter minnet siden de takler default hastigheten allikevel. Men det hemmer overklokking rett og slett. Jeg har planer om å volt modde minnet på mitt kort når jeg har tid/gidder Så får vi se om teorien min stemmer.
Thegentelmann Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 kjører mitt 9600 pro kort på 473/330 og kan øke det til 350 om jeg vil .. men alt over 330 har ingen effelt ....har økt APG volt til 1,60 om det har noe og si vet jeg ikke ..... hørt en som fikk det opp i 503/347 . men vet ikke hvilken kjøling
Aetius Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Mitt GeCube 9600XT går pent og pyntelig på 602/679. Fjellstøtt. Skulle ikke forundre meg om jeg kunne fått det noen MHz høyere med litt forsiktig klokking, men jeg har ikke tid nå om dagen. Kjøling er zalman sin VGA heatpipe (glemmer navnet) med en gammel Pentium CPU-vifte skeivt påskrudd. :-). Max klokk jeg fikk til med originalkjøling var 554 på Core.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå