Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med wlan: Kobles fra internett hver 30sek


Anbefalte innlegg

Hadde samme problem, min acer med centrino wlan og d-link DI614+ ville ikke jobbe lenge sammen, byttet router samme problem, ringte Acer support og han sier, slå av strømsparing.

Gå inn på trådløs nettverk, egenskaper, konfigurer wlan, avansert, power controll. Flytt denne fra min til maks. Restart.

Nokså det samme en annen person sa til meg da jeg ringte komplett. Han sa jeg skulle slå av. Dette var ikke mulig å slå av, men å sette på maks. Nå ser alt ut til å fungere (problemet med wlan-kortet til centrino altså, ikke smc-routeren).

 

Nå fungerer wlan kortet som brukes i centrino-standarden :)

 

SMC routeren derimot, bare tuller i hele huset. Lever den tilbake til komplett data i morgen, for nå har jeg prøvd "alt". Min konklusjon er at det må være noe galt med den.

 

btw, lysene forsvant da jeg mistet kontakt med routeren da wlan (og/eller lan) forsvant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette er et problem ifbm trådløsenheter i bærbare (centrino). Jeg hadde liknende problem med min og ble løst ved å endre innstillinger på min bærbar. Les under

 

Jeg har d-link 514 trådløs router og acer 291 med XP. Det som skjedde var at hele routeren "frøys" og måtte resettes (ta strømmen på den) nesten hver gang jeg forsøkte å koble meg opp på internett. Etter en del frem og tilbake med både D-link og Acer fant jeg årsaken. Det var innstillingene i min bærbar som forårsaket kræsjet. Under instilling av av selve wlan kan du stille to parametrer. Range og Strømsparing. Range skal være på MAX og det skal ikke være noe strømsparing på wlan (eller minst mulig). Husker ikke nøyaktig innstillingen da pc'en er i en annen by. Etter dette har det ikke vært en eneste problem

 

Jeg regner med at det er basestasjonen din som kræsjer da du ikke finner den under tilgjengelige nettverk. Trykk reset eller ta strømmen på den dersom det oppstår

Lenke til kommentar

På min bærbare PC, Fujitsu Siemens Lifebook E serien (7110), har jeg en P4 mobil prosessor. Om man har P4M, Centrino eller AMD spiller sikkert ingen rolle.

 

WLAN kortet i min PC er et Intersil kort. Om jeg får anledning til å stille "range" og "strømsparing" er jeg ikke sikker på, da jeg er en helt annen kant av landet akkurat nå. Får sjekket dette på torsdag når jeg kommer hjem.

 

Men når det gjelder status på mitt accesspoint så sier Komplett.no at jeg mest sannsynlig får svar fra dem i morgen. Jeg er veldig spent på hva de finner ut.

 

Det er kommet mange gode forslag til å løsing av problemet i denne tråden. Dersom ikke Komplett.no finner noen feil så trur jeg at vi har svaret i denne tråden.

 

Dere er svært hjelpsom. :wow:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Jeg er enig at det i den senere tid har vært noe tull med SMC, men jeg uenig at dette merket er et dårlig produkt. Jeg har også ADSL modem Zyxel Prestige 600.

Jeg har vært ekstrem uheldig med dem da. 2 router - 2 forkjelige feil. Jeg håper at Komplett.no finner problemet fordi jeg vil ikke prøve mer med SMC forelovig.

 

Jeg håper bare at min nye router+Wlan kort skal være problemfri. Jeg skal få Asus nå.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
Om man har P4M, Centrino eller AMD spiller sikkert ingen rolle.

 

Du nevner to prosessoreer og et brikkesett :roll:

Om du har P4 mobile eller amd prosessor gjør ingen forskjell, men om du har centrino; som er riktig intel chipsett, prosessor (pentium M) og wlan kort, vil ha noe å si.

 

Kom med tilbakemelding om akksesspunktet ditt. Blir spennende å høre.

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Hei rornes

Ble bare litt usikker på hvem du svarte, men jeg antok at det var meg. Ditt forslag vil jeg prøve, men akkurat nå er accesspointet hos Komplett.no. Vi får se på hva de finner ut først. Ellers så har jeg en Fujitsu Siemens Lifebokkk E serien (7110) med innebygget Intersil WLAN kort.

Ditt forslag vil bli testet.

 

Ref. til -personene med Dell utstyr- men tror nok du har samme problem her.

;)

Lenke til kommentar

Min kjøpte jeg hos (Komplett Data), nåværende Datakjeden. De sa at det var så dyrt for dem å få testet den, især siden jeg har krav på låneprodukt. Derfor fikk jeg en ny router isteden (ikke smc denne gangen). Valgte å betale 300kr i mellomlegg, og fikk en Fujitsu Siemens som også støtter g-standarden, samt at den har usbtilkobling for skriver.

 

Nå blir internett og nettverk trolig en ny opplevelse, men god oppetid.

Endret av It's me
Lenke til kommentar

Hei It's me

Denne Fujitsu Siemens ruteren/accesspointet

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

 

har en kammerat av meg, den har fungert utmerket for han. Jeg trur faktisk at den er meget bra.

Den kom ikke så bra ut i tester, men man må prøv den selv.

 

Bra valg. :yes:

 

Jeg fikk svar fra Komplett.no for liten stund siden, de har konstatert feil på min SMC accesspointe.

De spurte om hvilken fabrikat jeg ønsket, dette pga at de var tom for SMC.

 

Jeg valgte en 3Com accesspoint / 11g. Den ligger nå som plukkliste.

 

Bra Komplett.no. Litt treg, men meget bra service. :thumbs::thumbs:

 

Vi får se hvordan den virker i praksis.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=15&s=pl

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Som sagt så ble det et nytt accesspoint, en 3Com. Måtte bytte minSMC til 3Com.

 

Jeg har aldri hatt 3Com og aner ikke hva de står for. Det jeg hvet er at 3Com og SMC er laget av samme komponentleverandør og at begge merkene går for å være meget bra.

 

Er det noen her som har dette accesspointet som kunne uttalt seg hvilke erfaringere dere har.

 

Gleder meg til mandag når det kommer.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Som sagt så ble det et nytt accesspoint, en 3Com. Måtte bytte minSMC til 3Com.

 

Jeg har aldri hatt 3Com og aner ikke hva de står for. Det jeg hvet er at 3Com og SMC er laget av samme komponentleverandør og at begge merkene går for å være meget bra.

 

Er det noen her som har dette accesspointet som kunne uttalt seg hvilke erfaringere dere har.

 

Gleder meg til mandag når det kommer.

 

:yes:

Jeg har lest at den 3Com AP fungerer bra. Jeg har hatt 3Com komponenter før og de fungerer uten problem. Du kan lese reviewen på barbara.no. Her i forumet finnes også mange post om 3Com AP.

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg mottatt min nye 3Com AP.

 

Har nå testet ut en del komunikasjon mellom AP og PC, fant ut raskt at det ble noe annet. Feilen er borte. :thumbup:

 

Den holder seg rett og slett on-line konstant, samt sterkere signalstyrke ble det også.

 

Da fikk jeg rett i mine antagelser, det var noe galt med hardware/SMC'en.

 

:dribble:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Får å unngå problem med kompabilitet og div dropping av signal osv....

Når du kjøper utstyr, sjekk med denne liste: WI-FI om produktet lever til kvalitet satt av WIFI standard. Mange produkter er desverre IKKE det :wow:

Hmmmm... SMC er inkludert i den Wi-Fi sertifisering standard, og de har masse problemer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...