Gå til innhold

Christoffer Schau


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harald Eia er flink, og det kan dere vel egentlig ikke benekte? Synes han er veldig morsom ihvertfall! Skjønner ikke hva alle folka har imot han.. Komplekser! Hvis noen tør å bryte litt med vårt konservative syn på underholdning(Eia med sitt "kroppen min" program(eller hva det nå het) og Schau's eksperimenter som er solely ment for å være syke til det teite fra starten av) så er det med en gang ord som "hat" i omløp.. WTF? Dere kan jo ikke bruke ordet ordentlig en gang.. Hat misbrukes nesten like mye som elske. Skjerpings?

Lenke til kommentar

Schau har gjort mye morsomt - mye bra, men også mye dårlig. Generelt er han er artig kar. Bård og Harald er geniale - selve hjernene i programmet - og Atle har også utrolig mye morsomt.

 

Dette er et utrolig artig program. Nok et argument til å velge NRK som favorittkanal. Og er det en kanal som til alle tider har tøyd grenser i Norge, så er det faktisk NRK. Hva har de andre kanalene gjort? De har sendt amerikanske såpeserier opp og i mente. :yes:

Lenke til kommentar

Schau er utrolig morsom syns nå jeg. Han finner på så mye sykt at det er til å bli sinnsyk av. Men mesteparten av det han gjør går jo ut over han selv da.

Pleide å se XLTV før da det gikk også.

Men han har vært litt på grensen enkelte ganger, det må jeg innrømme.

Lenke til kommentar

Jamen, hva slags underholdning er det i det å vise fram pikken, eller vrenge rævva si frem på TV da.........!!

 

Hvis han er så genial og bra som noen her sier, hvorfor kan han ikke vise frem det da - det er vel f*** meg ikke genialt å flekke ræv eller vise frem fanten.....!!

 

Han scorer altså poeng (og drar seere) fordi det altså sitter en hel h***** haug med tanketomme, lealause idioter som har det formål at; "Oi - vi må følge med på det programmet med Schau - kanskje han gjør noe sykt i kveld - kanskje flekker'n ræv eller tenner på baillehåra.!! - TØFFFFFTT!! "

 

Ikke rart at TV i Norge er og vil forbli et sinnsykt oppsop av dårlige kanaler - så lenge publikum ikke setter større krav enn å få se sånt tuillbaill.........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Bla. bla. bla. bla. alle som liker Schau er lealause idioter. bla. bla. bla...

 

Trenger jeg i det heletatt å kommentere hvor fantastisk usaklig, frekkt og bedritent det utsagnet var? Voksent ja, veldig voksent. Må si jeg hadde forventet noe litt mer modent fra en kar oppi førtiåra, menmen, du henger jo her :p

 

Ikke rart at TV i Norge er og vil forbli et sinnsykt oppsop av dårlige kanaler - så lenge publikum ikke setter større krav enn å få se sånt tuillbaill.........

 

Og hvilke land sammenligner du oss med? Dubbetyskland? ReklameUSA?

Lenke til kommentar
Harald Eia er flink, og det kan dere vel egentlig ikke benekte? Synes han er veldig morsom ihvertfall! Skjønner ikke hva alle folka har imot han.. Komplekser! Hvis noen tør å bryte litt med vårt konservative syn på underholdning(Eia med sitt "kroppen min" program(eller hva det nå het) og Schau's eksperimenter som er solely ment for å være syke til det teite fra starten av) så er det med en gang ord som "hat" i omløp.. WTF? Dere kan jo ikke bruke ordet ordentlig en gang.. Hat misbrukes nesten like mye som elske. Skjerpings?

Dette er jeg sterkt uenig i. Jeg brukte ordet "hat" på grunn av at jeg misliker de folkene sterkt. Det er ikke på grunn av at de skiller seg ut at jeg ikke liker dem. Jeg liker for eksempel mye av det Otto Jespersen har gjort/gjør. Og var stor fan av Mandagsklubben. Men jeg opplever mye av det Christoffer og Harald gjør som tiss og promp humor. Noe som fungerer veldig dårlig på meg.

 

At andre liker dem her helt greit, og jeg sier ikke noe på det (som noen andre her viser tendenser til å gjøre). Men jeg kunne aldri tenkt meg å sitte igjennom en forestilling med de guttene der.

 

At Harald Eia og Christoffer Schau ikke er flinke kan jeg lett benekte siden min oppfatning tilsier det. Men jeg tar det selvfølgelig til betraktning at de har mange som liker det de gjør.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvilken avis jeg leste det i, men lederen for et eller annet statlig råd for regulering av dritt i mediene ble intervjuet om nettop Schaus siste påfunn. Han fortalte da at de foreløbig ikke hadde fått noen klager, men at han fulgte med på alle programmene til Team Antonsen og tok notater underveis for å være oppdatert hvis/når noen synes det går for langt. Fyren sa så noe jeg mener oppsumerer mye av innholdet Schaus/Eias/Tuftes humor: "Det er tankevekkende at humor en vanligvis assosierer med 5-6 åringer nå er popullært for alle." (Fritt sitert.)

 

Et annet anliggende er det faktum at jeg kort og godt er lei: Ja, både Atle Antonsen, Christoffer Schau og Tufte/Eia lager morsomme ting innimellom. Men 85% er resirkulert ræl som var nytt, morsomt og kanskje provoserende for tre-seks år siden. Dette er ikke humor som varer, det er ferskvare, og etter min mening har den gått ut på dato.

 

Hva angår provokasjon er det etter min mening fulstendig på trynet å "provosere" bare for provokasjonens skyld. Ta et eksempel på det motsatte: "Skrukken" til Harald Eia. Folk datt nesten av stolen, men det gutta faktisk gjorde var å rette et ballespark til en hel kultur som offentliggjør den private sfære. Hva oppnår Christoffer Schau med å vifte med tissen? Det er ikke nytt, vi har sett slikt før. Det er ikke veldig provoserende, alle forventer at han skal gjøre det. De tantene som faktisk blir provosert av det kunne en like gjerne terget med å gå med skinnjakke i kirken. Igjen dørene ble sparket inn for lenge siden, det som dengang var friskt og banebrytende er igrunnen ikke lengre annet enn slitsomt; virkemidlene er oppbrukt.

 

Og enda har vi ikke funnet noe godt svar på hvorfor det er nødvendig. Hvorfor gjør han det? Frigjør det noen? Neppe, folk som har Schaus stunt som alminnelig adferdsmønster finnes stort sett i psykisk helsevern og trenger ikke oppmuntres til å synke ned i sin egen psykose. Får det noen til å tenke nytt? Ja, kanskje for fire år siden. Enskjønt jeg har vanskelig for å forstå hvordan Schaus bravader skal virke katalytisk på folks tankeprosesser. Noen av Schaus påfunn har vært direkte samfunnsrefsende, som gris-med-påhengsmotor-afæren, men det er ikke dette han er kjent for. Heller ikke som musiker har han vunnet sine tilhengere, selv om dette kanskje er det området han kan best. Nei: Christoffer Schau er kjent for å være den mest bråkete gutten i barnehagen. Og heldigvis for han blir de andre barna aldri lei av å høre ham prompe.

Lenke til kommentar

Disse gutta er morsomme. Statlige råd for regulering av ditt og datt har den ulempen at det alltid pleier å ose over av gnomer - noe disse folka liker å spøke med. Et typisk, norsk, fenomen. La nå Team Antonsen få holde på - masse av det de gjør er faktisk utrolig morsomt.

 

Vil heller ikke si jeg er tilhenger av barsnlig humor. Jeg er tilhenger av humor - være seg intellektuell eller folkelig. Når det blir for pinlig trykker jeg på av-knappen. That's it.

Lenke til kommentar
@ HalTan:

 

Skal du quote meg, får du quote meg korrekt. Jeg har aldri sagt at alle som liker Schau er lealause idioter...

Jeg sa at en "hel haug" var ...osv.......

 

Og om jeg er 40 år, så betyr det at jeg ikke kan være opptatt av data - eller andre ting også.......?

 

Fjon..........

Han scorer altså poeng (og drar seere) fordi det altså sitter en hel h***** haug med tanketomme, lealause idioter som har det formål at; "Oi - vi må følge med på det programmet med Schau - kanskje han gjør noe sykt i kveld - kanskje flekker'n ræv eller tenner på baillehåra.!! - TØFFFFFTT!! "

 

Det betyr akkurat det samme...

 

Grunnen til at jeg trekker fram alderen din er at det er utrolig trangsynt og nokså barnslig å mene at man er en idiot, bare fordi man skulle like den typen humor. Jeg hadde forventet meg mer av en person litt oppi åra, som faktisk har gitt inntrykk av å være svært så innsiktsfull og ganske så klok i andre tråder...

Lenke til kommentar

Lol...........

 

Nei, jeg synes bare at vi aksepterer (generelt) så mye skit- program på TV (som vi betaler lisens for). Schau må gjerne gjøre hva han vil for meg - men jeg synes absolutt ikke dette er kvalitetsunderholdning.........

Og det er ikke bare Schau heller....det er mange andre møk- progs på TV også.

 

Men jeg kan heller ikke se at humor er å sprenge marsvin og rotter med Helium, - det kaller jeg perverst eller rimelig sykt......

Folk som synes slikt er gøy - ja de kaller jeg idioter......

Humor er noe helt annet enn å gjøre slike ting...........

 

Slikt kan du forvente av en som er "litt oppi åra"...........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Gjest mafister

Rayline tw:

Det er bra at de har fått lov til å ha sitt eget program, det er på tide det er noe for enhver smak. Hvis du synes det er ekkelt, så er det bare å SKIFTE KANAL. Og jeg er lei av det våset om at sånt forandrer holdninger til folk, at man blir påvirket av å se på sånt, bla bla bla BULLSHIT!!!!!!!!!!!

 

Hvis vi som ser på det er såååå dumme, så la oss være det da. At det er mulig. Ja, vi er skikkelig dumme, BARE fordi du ikke liker det samme som oss, fordi det DU liker er jo selvfølgelig det hele den norske befolkning skal like. :roll:

Endret av Candyfloss
Lenke til kommentar

Neida, Candy.....jeg vil bare ikke tro at folk synes det er morsomt at folk sprenger rotter og marsvin med Helium...........kan ikke fatte at det har noe med humor å gjøre.........??

 

Kan jo like godt lansere Saddam som en stor humorist da....god underholdning det også.........bare det ikke er ditt marsvin liksom.................?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...