Gå til innhold

==== Slettet ====

Crack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten er du helt på jordet eller skrivd feil, hvor mange harddisker har du? Da mener jeg fysiske klumper på størrelse med en liten pocketbok inne i kabinettet.

Om du mener partisjoner, dvs oppdelinger på en enkelt harddisk så tror jeg du finner dette under høyreklikke på my computer/manage/disk management

Skrevet
Enten er du helt på jordet eller skrivd feil, hvor mange harddisker har du? Da mener jeg fysiske klumper på størrelse med en liten pocketbok inne i kabinettet.

Om du mener partisjoner, dvs oppdelinger på en enkelt harddisk så tror jeg du finner dette under høyreklikke på my computer/manage/disk management

skjønner du ikke hva fyren mener?

Han snakker om å f.eks overføre 20 gig fra 180 gig'ern hans til den på 6 gig hvis du skjønner.. Sånn at den på 6 gig blir til en 26 gig!

Hvis jeg har forstått deg rett..

Har selv tenkt på dette, men har ikke funnet noen løsning til hvordan det skal gjøres :(

Skrevet (endret)

Han snakker om å f.eks overføre 20 gig fra 180 gig'ern hans til den på 6 gig hvis du skjønner.. Sånn at den på 6 gig blir til en 26 gig!

Har selv tenkt på dette, men har ikke funnet noen løsning til hvordan det skal gjøres :(

Fysisk flytte plater da eller? :devil:

Endret av fredrikrb
Skrevet (endret)

Partition Magic ordner den biffen...........

Han snakker nok om å utvide sine partisjoner.........

Men hvis han ikke mener det, så er det fysisk umulig å endre størrelsen på fysiske harddisker.......

Endret av Rayline TWB
Skrevet (endret)

hvordan i h***** er det fysisk mulig å flytte gb fra en disk til en annen?????

Jeg skjønner tanke gangen hvis det er en 200Gb disk i partisjon.. men en disk på 6 gb, en på 20Gb og en på 180 Gb Hvordan vil du klare det ??? Hvis i f.eks 200 Gb partisjonert bruk partition magic..

Endret av Taped
Skrevet (endret)

Det jeg tror Trancegeek etterlyser er et program til å lure windows til å tro at du har en disk på f.eks 26 gig, selv om den fysiske størrelsen bare er på 6 gig.

Altså et program som "låner" plass hos en disk for å sette på en annen.

En slags omvendt partisjon om du vil?

EDIT: ble litt rotete innlegg

Endret av SupremeX
Skrevet (endret)

DET ER MULIG JA

Du kan jo mounte de små diskene (5GB og 20 GB) inn som en katalog på en partisjon av den store disken. da kan du få 100GB 50GB og 55GB store logiske disker.

Den funskjonen er bygd inn i win 2000 win xp og win 2003.

Funskjonen ligger under Controlpanel --> Administrative Tools --> Computer Management --> Disk Managment --> velg disk og change drive letter og path der kan du mounte en ntfs disk inn som en katalog på en ntfs disk

Har ikke prøvd det selv, men kan tenke meg at hastighetene på diskene vil gå noe ned, og så er det hvor sikkert det er. hva skjer hvis 5GB går i stykker mister du hele partisjonen eller bare det som ligger på 5GBen.

Men hvis du prøver det så post og si hvordan det gikk...

Endret av XtraPlay
Skrevet (endret)

Trancegeek: Om det er en 250GB disk du har som du vil forandre partisjonstørrelsene på? Da kan du bruke PM8. Eller er det flerne fysiske harddisker du har.

Edit: ok altså to fysiske disker, Håper du har backup av filene du vil ha. Det beste er å gjøre det via setup, slette partisjonene og så lage nye. Det funker.

Endret av Kjetil Lura
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...