Gå til innhold

60hz i spill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skjermen min står på 85hz @ 1024*768. I windows er den 85hz. Men i spill går hz ned når jeg joiner/creater en game.

I CS skjer dette: kjører jeg med 800*600 får jeg 60hz ..med 1024*768 får jeg 85hz. Noen som kan hjelpe?

Endret av ptv-
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du har Nvidia kan du sette refresh rate i driverne.

Takk.

Angående Power Strip så har jeg brukt det lenge, når jeg prøver å låse vertical/horizontal geometyr går det bare tilbake med en gang jeg starter f.eks CS.

Skrevet

Takk.

Angående Power Strip så har jeg brukt det lenge, når jeg prøver å låse vertical/horizontal geometyr går det bare tilbake med en gang jeg starter f.eks CS.

Da har du gjort noe galt.

Fungerer perfekt hos meg. Powerstrip er et genialt program

Skrevet

Takk.

Da har du gjort noe galt.

Fungerer perfekt hos meg. Powerstrip er et genialt program

Sannsynlivis så har jeg det ja. Bare forklar meg hva jeg skal gjøre du.

Power Strip er genialt ja...

Skrevet

Grunnen til at hz går tilbake er at "normal" innstilling på skjermen er 1024*768. Det vil si at skjermen trives best ved en oppløsning på 1024*768. Hvis du endrer åp dette vil hz endre seg til noe lavere. Ikke noe å gjøre ved det gitt. Men slik er det bare.

Have faith, since the end isn't there yet. We all have to believe, oc is the religion and beer the holy water!

Skrevet
Grunnen til at hz går tilbake er at "normal" innstilling på skjermen er 1024*768. Det vil si at skjermen trives best ved en oppløsning på 1024*768. Hvis du endrer åp dette vil hz endre seg til noe lavere. Ikke noe å gjøre ved det gitt. Men slik er det bare.

Have faith, since the end isn't there yet. We all have to believe, oc is the religion and beer the holy water!

Hva er det du snakker om? Dette er formodentlig en crt, og der er det ikke noen "normal" oppløsning, kan du kjøre 85 hx på 1024 kan du kjøre (minst) 85 hz på 800*600 (i aller værste fall, dvs om skjermen bare "såvidt" klarer å kjøre 85 hz på 1024, så klarer du å kjøre litt over 105 på 800).

AtW

Skrevet (endret)

Problemet mitt er at den går ned til 60hz i spill :(

I windows kjører den på 85hz å mer viss jeg vil ha det. (1024*768 å nedover)

Edit: Skal teste det refresh programmet

Edit 2: Programmet er visst reforce, som jeg allerede har...

Endret av ptv-
Skrevet
Problemet mitt er at den går ned til 60hz i spill :(

I windows kjører den på 85hz å mer viss jeg vil ha det. (1024*768 å nedover)

Edit: Skal teste det refresh programmet

Edit 2: Programmet er visst reforce, som jeg allerede har...

Ja, jeg skjønte det, skulle bare poengtere at det som ble sagt over ikke er riktig, har desverre ikke noen bedre tips enn å sette det i nvida-driverene, eller å bruke refresh-lock, har alltid funket hos meg.

AtW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...