Gå til innhold

3dbriller

Kvalihor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen so har testa disse 3d brillene ? Det ser temmelig fett ut, men det gjør det alltid.. Noen som har testa tilsvarende utstyr? Noen som ev. har noe erfaring med dette i *kremt* Ao ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
i mitt (ati) Gforce 2(!) deluxe eteller annet var det med et par 3d briller , man får syk fartsfølese ...

Kan vel ikke regne med at det er noe serlig gode briller, er vel gammelt det geforce 2 kortet ditt. Ingen som har testet disse 3d brillene?

Skrevet

Mine Elsa 3D revelator funker utmerket. Litt vonde på nesen. Bilspill blir ganske anderledes. En har bedre kontroll over hvor bilen er på veien.

Skrevet

Woh.. Sleit litt med å få dem til å funke... de funker bare med 45.23 versjonen av driverene til Nvidia, og ikke 52.16 (det har kommet nyere siden dah, men de har jeg ikke giddi å installert ennå) Etter litt mas med å fjernet de nyere driverene som jeg hadde fikk jeg det opp å stå. Det kommer opp noen test-progs innunder egenskapene til Kortet og der er det bare å leke i vei. Prinsippet er ganske enkelt. Det er en dongel som du setter inn i utgangen til skjernen din. På denne dongelen sitter det en utgang til skjermen og brillene. Dette for å få brillene og skjermen i synkron frekvens. Bildet på skjermen sendes i to omganger. Bildet til vestre når høyre øye da er mørkt og høyre bilde når venste bilde er mørkt. (Det er 2 lcd brikker i brillene som slår seg av på rett og slett) Det kan lønne seg å ha streit oppløsning for i under 100Hz, tar det ikke lange tiden før du blir småkvalm. Du kan slå av og på 3D fuksjonen med noen enkle tastetrykk. Funker som F** i Ao og Hl er dette helt konge! Men om det er verd de 500 kronene vet jeg ikke.. Ao ble jaffal noe helt annet etter å ha sitti og spilt med dette en hel dag. Kjenner jeg er litt svimmel nåh.. Har dessverre ikke noen andre bilder av brillene enn dette....

Skrevet

hehe, husk at du kan dele frekvensen på 2 når slike briller blir brukt.

100Hz gir derfor bare 50Hz (50 på det ene øyet og 50 på det andre),

og det er jo litt lite for en monitor. ikke rart du blir svimmel og kvalm:)

Skrevet
Har siklet litt på de jeg også.

Var det lang leveringstid?

De kom i løpet av en 4-5 dager faktisk. Det er ikke lange lev. tiden fra England. Og det stemmer det capy, den faktiske frekvensen blir på 50Hz. zeph : Jeg satt med de på i sammenhengende eh.. 3-4 timer og jeg må jo si at det ikke var så halvgalt? Noen modifikasjoner skal dog gjøres med brillestangen og nesehvileren. Det _er_ tross alt plast dette og men kjenner etter noen timer at man ikke har hatt på seg "state og the art gear" i noen timer. og Eir1k, man ser helt dust ut.Jeg kjøpte en par til madammen åsså og det slår meg at jeg er kraftig skada der vi sitter sammen, spiller Ao med ny-innkjøpte 3D briller. Men, de er ikke kjøpt inn for at vi skal se noe videre lure ut... :laugh:

Skrevet (endret)

Hvis du har god skjerm kan du jo sette på 200 Hz i 800x600 da. Det kan jeg med min. ( iiyama HM903dtA , Vision master pro 454)

Endret av Grobo
Skrevet

Siden disse brillene, og hele konseptet rundt dem, dreier seg om den flotte "flimmringa" i skjermen, så går det vel ikke ant å bruke disse sammens med lcd skjermer, hvis jeg ikke tar feil? :roll:

Noen som kan si dette sikkert?

Jeg har et par elsa 3d ettelleranna briller, men disse er det vel ikke noe håp for å kunne bruke, siden elsa slutta å oppdatere drivere til disse for mange år siden. eller finnes det en løsning? noen som vet?

jeg har ikke tatt meg tid til å sette meg inn i dette siden jeg spiller relativt lite...

Skrevet
Jeg har et par elsa 3d ettelleranna briller, men disse er det vel ikke noe håp for å kunne bruke, siden elsa slutta å oppdatere drivere til disse for mange år siden. eller finnes det en løsning? noen som vet?

Mine Elsa Revelator som jeg skriver over funker fint. Last ned drivere på Guru 3D.

Skrevet

Hvordan er det med skygge-effekt? Har hørt at med sånne briller kan det oppstå en viss grad av skygge-effekt, dvs at noe av bildet til høyre øye slipper gjennom til venstre og omvendt. Opplevd dette?

Og støtter det "alle spill" eller er det mange spill som over hodet ikke virker?

Skrevet

Det er en viss skygge-effekt, eller "Ghosting" jah... Men man ser mindre av det ettervært som man blir vant til å bruke brillene. Men kjører man på høy 3D effekt, (i praksis lenger avstand mellom de to bildene) vil det forekomme høyere grad av "ghosting" . Det er anstrengende å unngå det.. Kan bli _litt_ slitsomt i lengden.. Så man ender opp med en midre grad av 3D effekt. Stresser nepa litt midre.. :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...