Gå til innhold

Er uorginale GC deler skadelig?


_TT_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tenkte eg skulle kjøpe en RF adapter (har ikke SCART på den gamle tv'en min, så må låne hver gang eg skal spille GC) og i den sammenheng lurte eg bare på om den kunne skade den dyrebare GC'en min :love:

 

Uorginal koster meg 49kr, mens orginal koster ca 219. Litt prisforskjell...

Lenke til kommentar

Du skader den nok ikke, men det er mulig at kvaliteten er dårligere på den uorginale. Jeg har både en uorginal og Nintendo sin orginale scart-kabel, og forskjellen på bildekvalitet er veldig stor. Vet ikke om det samme er tilfellet for RF adaptere, men for en scart-kabel er det ihvertfall å anbefale at en kjøper orginalt for kvaliteten sin del.

Lenke til kommentar
Bruker Joytech sine memory-cards og har ikke hatt problemer med dem.

En kamerat av meg har to Joy Tech minnekort og de sletter og spolere alle filene i spillene hans og sånt.

Etter min første post om Joytech minnekort, så har jeg mistet savene mine for både SSX 3 og Resident Evil som lå på ett slikt kort (fikk plutselig beskjed om at minnekortet var korrupt), så jeg trekker tilbake min anbefaling av disse... kan ikke garantere at det er dårlig kvalitet på disse som er grunnen, men jeg kommer ihvertfall ikke til å ta noen sjanser i fremtiden... bare orginale minnekort på meg fra nå av :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri prøvd uorginale kort selv, men en kamerat har to minne kort fra Nyok og han har aldri hatt noe problemer.

Selv har jeg bestillt meg Uorginal håndkontroller med lufting fra samme produsent.

Tror ikke det er direkte skadlig får GameCuben å bruke uorginale deler, men kvaliteten er det nå så som så med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...