Gå til innhold

Inspirasjon til nybegynnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herregud...

Sorry, så dine siste bilder nå :blush:

Du er flink du, du gjør visst en god jobb, det så ikke sånn ut først (bestilt ferdig kab. og sidedør med vindu.. Men den lakkeringen var riktig så lekker. Keep up the good work! Angrer for min kommentar :blush:

 

LYKKE TIL!

Det gjør ingenting!

Jeg vil bare forklare for alle at når P@yne skrev "herregud.." hadde jeg bare postet bilder av grunningen. Jeg måtte på posten og hente delene fra microplex, og rakk ikke poste resten av bildene før senere :)

Lenke til kommentar
hvis jeg skal lakke et aopen hx08 kabb.

Må jeg da slipe av det som er av "lakk" fra før ?

Jeg ville anbefalt deg å gjøre det hvis du skal grunne.

Hvis du bare skal lakke kan du lakke over den gamle lakken, men den nye lakken vil ikke sitte like godt og du kan risikere at den skaller av :)

 

Jeg forsøkte å grunne oppå gammel lakk en gang. Da gikk den gamle lakken i oppløsning (omtrent som når is-flak løser seg opp) og blandet seg med grunningen. Det så utrolig stygt ut og det ble veldig klumpete.

Det finnes sikkert noe lakk-fjerner som kan få det vekk og, men jeg er nok ikke rette personen å spørre når det gjelder lakking.

Jeg har veldig lite erfaring på det området.

Hvis du kjenner noen som jobber på lakk-verksted kan du jo spørre de, eller du kan høre med en farge forhandler :)

Lenke til kommentar
Pass på at du bestiller deg kabelforlengere til de katodene dine, for det følger ikke med lang nok ledning til både oppe og nede... ihvertfall ikke så inverteren kan gjemmes litt unna, og ikke henge i spenn mellom katodene

 

eller bra!

Jeg har fått til det utrolige! Jeg fikk gjemt vekk inverteren (bak 3 1/2" brønnene) samtidig som begge kablene ble lange nok :) Da slipper jeg kabelforlengere!

Slapp å ha kablene i spenn også!

Nå er riktignok ikke den øverste katoden HELT i topp på kabinettet, den ligger bak strømforsyninga, nederst.

Legger ut bilder av det ikveld.

 

PS. Det var bare på centimetern at det gikk :)

Endret av Thomas Hansen
Lenke til kommentar
Thomas Hansen: må si du er veldig tidlig opp for og sjekke forumet.. gleder meg til i bildene :) har du no forslag til hva jeg skal gjøre med min Chieftec Dragon bigbaby?

Hehe, jeg begynner på jobb kl 7, hadde lite å gjøre og tenkte jeg skulle ta en titt innom forumet :)

Ja, jeg har ett forslag, som jeg vurderte å gjøre på mitt miditower. Fjern døren i front og sett på et kald katoderør på hver side, så du får en lys-stripe nedover på hver side der døren skulle vært.

Jeg vet ikke hvordan dimensjoner det er på big towerene, men på miditoweret mitt er døren ca 270 mm høy, mens katodene er 330-340 mm. (de selges som 30 cm men denne lengden gjelder bare selve lysrøret, hele dingsen er litt lengre)

Så jeg måtte fjernet litt av kabinettet, det kunne fort blitt stygt så jeg lot være :)

Det går sikkert an å pynte på det med litt silikon.

Ble inspirert av dette kabinettet:

Lian Li Miditower: PC6099B

 

Ellers kan du jo kanskje skjære hull i toppen av kabinettet og sette inn noen vifter med tøffe griller? Vet ikke jeg, bruk fantasien! :)

 

Når jeg mangler ideer pleier jeg bare å sette meg ned og studere kabinettet, da dukker det opp masse ideer :)

Lenke til kommentar

Det kaller jeg rødt :wow:

 

God blanding, rødt og sølv, men personlig mening ble kanskje rød fargen litt mye... Etch du har på vinduet? Den var fet! og passet med resten, GJ :thumbup: Er det slik du får på microplex?

 

Men du må skjule den kabelen innenfor frontdøren synes jeg... kanskje lage smalt spor for kabelen, og så kanskje hente litt sølv maling på hobbybutikk? Games workshop har noen gode sølvmalinger(vannbasert) som er lette å ha med. En idé kasnkje? :)

 

Hva er det kabelen går til? led? :D

 

Hva er neste post på planen? Jeg mener: hva er under neste luke? :p

 

3. prosjekt? da begynner du vel å bli veteran gjør du ikke? er på mitt andre prosjekt nå, som er alt for omfattende:lol: Er ikke dette "piece of cake" for en erfaren modder som deg?;)

Lenke til kommentar
Det kaller jeg rødt  :wow:

 

God blanding, rødt og sølv, men personlig mening ble kanskje rød fargen litt mye... Etch du har på vinduet? Den var fet! og passet med resten, GJ  :thumbup: Er det slik du får på microplex? 

 

Men du må skjule den kabelen innenfor frontdøren synes jeg... kanskje lage smalt spor for kabelen, og så kanskje hente litt sølv maling på hobbybutikk? Games workshop har noen gode sølvmalinger(vannbasert) som er lette å ha med. En idé kasnkje? :)

 

Hva er det kabelen går til? led? :D

 

Hva er neste post på planen? Jeg mener: hva er under neste luke? :p

 

3. prosjekt? da begynner du vel å bli veteran gjør du ikke? er på mitt andre prosjekt nå, som er alt for omfattende:lol: Er ikke dette "piece of cake" for en erfaren modder som deg?;)

Men kabinettet ser helt annerledes ut når katodene lyser :) Etch'en har jeg kjøpt på microplex ja.

 

Jeg kunne skjult kabelen i frontdøren, men det er en grunn til at jeg ikke har gjort det. Jeg skal bare ha EN kabel til frontdøren, det er til viften, den må jeg ha der :no:

Dette er fordi døren skal være så lett som mulig å få av hvis jeg skal inn i kabinettet. (ikke bokstavelig talt)

 

Dessuten er denne kabelen godt skjult etter min mening. over halvparten vil bli dekt av hovedkortet, og resten havner bak IDE-kabler/Strøm kabler. Du vil bare såvidt kunne skimte den :)

 

Kabelen går til strømbryteren for katodene. Jeg vurderte å bruke den vanlige bryteren som følger med inverter-kit'et, men jeg viste ikke hvor jeg skulle ha den.

 

Tja, under neste luke står nok hele pc'en ferdig tenker jeg :) Bestiller vifter med røde LED's så fort de kommer på lager på microplex.

 

Dette er mitt 3 prosjekt ja, det er mer avansert enn mine andre 2 prosjekt.

Mitt første prosjekt finner du bilder av her:

Prosjekt 1

Det var her jeg først oppdaget rødfargen og forelsket meg i denne :p Jeg lakket bare front og bak, jeg gadd ikke lakke hele "karosseriet" rødt (som jeg har gjort med chieftech'en) Jeg synes det ble litt fæncy med rødt som gikk under det svarte og bestemte meg for å prøve dette igjen!

Mitt andre prosjekt har jeg tatt bilder av, men gidder ikke legge ut bildene. Det er ikke noe serlig å juble over, jeg bare eksperimenterte litt med deler fra microplex, ser ut som et ******* juletre! :p

Edit: PC'en skal selges! Og derfor trengte jeg bilder! Bilder av mitt 2. prosjekt ligger HER!

 

Skal innrømme at chieftech prosjektet ikke er det mest kompliserte å sette sammen, men det er greit å ha litt erfaring til selv de enkleste prosjekter, så blir det gjort ordentlig! :)

 

Neste gang har jeg lyst til å gjøre mer med kabinettet selv, og ikke bare "montere" sammen ferdige deler

Endret av Thomas Hansen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte resten idag! så da er det bare å vente på posten så får dere se nye bilder av kabinettet!

Jeg har bestemt meg for å sette i splitter ny hardware (går over fra socket a til socket 478), hvis jeg ikke får solgt pc'en min snart må jeg vente til neste lønn med å sette i hardware.

Så det kan hende dere må vente litt på bildene jeg tar av lysene i mørket, men jeg satser på å få solgt den i løpet av et par uker! :)

 

Dette bestilte jeg:

6 stk Revoltec Dark Red 80x80x25 vifter

2 stk Kabelsamler 1/2" Rød neon

2 stk Kabelsamler 3/8" Rød neon

4 stk 24mm Krympestrømpe Rød

 

Varene er bestilt fra 3dfxcool!

Alle kabelsamlerene og krympestrømpene skal jeg bruke på strømforsyningen

 

Stay tuned! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har endelig fått platen! Denne skal slipes, pusses, grunnes og lakkeres rød! Den skal bli plassert i bunn av kabinettet. Jeg fester den med de samme boltene / mutterene jeg har brukt til å feste vinduet mitt.

 

Midt oppå platen skal jeg skjære til et hull til 80mm vifte. Jeg skal bruke samme viftegrill som jeg bruker i døren. Jeg kommer også til å skjære til et tilsvarende hull i bunn av kabinettet. Jeg kommer også til å sette inn viftefilter så den ikke drar med seg ett tonn med støv! Bilder av dette kommer så fort jeg får satt igang med arbeidet :)

 

Takk til Steinar og Odd Magne!

 

I mellomtiden kan dere kose dere med bilder av platen :p

plate1thmb.jpg

 

plate2thmb.jpg

Endret av Thomas Hansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...