Gå til innhold

Max tillatt lengde på signatur


Anbefalte innlegg

Synes det er bra at det er en grense på signaturene, se bare på diverse forum rundt omkring der signaturene er lengre enn postene.

Nå er det vel bare slik at signaturen er forkortet, men at man kan skrive så mye man vil inne på profilen sin. Så der er det vel man burde ha det beste av informasjonen fra nå av =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (viranth @ 01/02/2004 : 15:51)
Synes det er bra at det er en grense på signaturene, se bare på diverse forum rundt omkring der signaturene er lengre enn postene.
Nå er det vel bare slik at signaturen er forkortet, men at man kan skrive så mye man vil inne på profilen sin. Så der er det vel man burde ha det beste av informasjonen fra nå av =)

Legg merke til at de fleste her er for begrensninger, men at problemet oppstår når telleret ikke ser på antall synlige tegn, men antall totalt. Det blir da kul umulig å bruke koding, som f.eks linker, i signaturen

Lenke til kommentar

300 tegn for en signatur?!? Synes først og fremst at en signatur ikke bør være noe lengde på i det hele tatt. Kort og godt, og ikke flere linjer som ingen leser alikevel.

 

Hva er det som er så viktig å ha i en signatur da? Tidligere brukte alle system spec. i signaturen, men det ble stoppet, system spec. kan jeg forstå eller et kort ordtak, men flere linjer med enda mer vås?

Lenke til kommentar

Har nå satt opp maks signaturlengde til 300 tegn. Det burde holde for de fleste. OBS: Retningslinjene gjelder fortsatt!

 

PS: Som en tommelfingerregel kan dere anse 1 linje som 50 tegn. Dette vil vi komme tilbake til, men jeg antar at det blir "malen". PS: En linje _kan_ være lengre enn 50 tegn, men dersom man er i tvil om siggen blir for lang, kan man bruke det som mal.

Lenke til kommentar

Skjønner jo at det er tekniske begrensninger som hindrer det, men du må være enig at målet er å begrense den synlige effekten av hva som skrives inn i signaturen.

 

Uansett er dette et litt mindre akuelt tema etter at yummy skaffet oss 100 tegn ekstra slingringsmonn - selv om jeg personlig ønsker meg mer, og heller aktiv moderering av feilaktig bruk :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 02/02/2004 : 20:51)
Skjønner jo at det er tekniske begrensninger som hindrer det, men du må være enig at målet er å begrense den synlige effekten av hva som skrives inn i signaturen.

selv om jeg personlig ønsker meg mer, og heller aktiv moderering av feilaktig bruk :)

Ja, jeg er helt enig, men herren har talt:

QUOTE (Mr.Ueland)

tegn er tegn, og det vil forbli slik ;)

Ser ingen grunn til å skrive om systemet mer bare for det.
Lenke til kommentar

Toolshed: jeg er enig i at man ikke skal forvente at Mr.Ueland skal sitte oppe hele natten og skrive om forumet, men etter min mening ville det være bedre med litt slakkere kvoteordning og heller i større grad slå ned på overtredelser som står i retningslinjene.

 

Dette medfører selvfølgelig et merarbeid for moderatorene, men selv der har jeg en løsning: ansett meg og gi meg privelegier til å endre signaturer, ikke noe annet - gi meg tittel signatur slave

 

Selvfølgelig skal du ta avsnittet over med et skjevt smil, men det underliggende poenget står jeg for. Forumet her er kjent for stor takhøyde, og frihet under ansvar - hvorfor kan ikke det gjelde i dette tilfellet og?

 

Hvis noen bruker det faktum at mange hadde milelange signaturer før man innførte grensen som argument så vil jeg gjerne poengtere at det skyldes at retningslinjene på det området ikke ble håndhevet hardt nok - jeg har selv brukt reportknappen flittig i forbindelse med avskylig store signaturer, både i mengde og fontstørrelse.

 

Men nå som forslaget er lagt fram og utdypet skal jeg ikke mase i det uendelige om dette - jeg innser når slaget er tapt

 

PS; fortsetter dere å svare her så kommer jeg til å fortsette å argumentere så lenge ingen andre nedsetter bedre argumenter mot mitt syn ;)

 

Sov godt alle sammen!

Endret av enden
Lenke til kommentar

Grensen er satt til 300 tegn, og der vil den bli værende. Vi beregner at 1 linje er på 50 tegn, og når vi tillater 4 linjer skulle det bli 200 tegn akkurat. Da er det en "overhead" på 100 tegn, og det burde holde for de aller fleste.

 

edit: Det er selvfølgelig lov å bruke alle 300 tegnene til "synlige tegn", så lenge det ikke overstiger 4 linjer (og der bruker vi 4 linjer á 50 tegn som "mal").

 

Det er, mine damer og herrer, enden på visa. Dere kan si hva dere vil, men beslutningen er fattet, og den er endelig. Vær så snill å ikke dra dette videre, slik som mange andre ting blir gjort. Eg er trøytt av det...

 

For øvrig ikke rettet mot enden, mer ment som en generell uttalelse.

Endret av yummy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...